جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر / کارگاه رفتارشناسی و مدیریت اثربخش از طریق رفتارشناسی در مرکز مدیریت حوزه های علمیه

حوزه / نشست رفتارشناسی و مدیریت مؤثر با همت شاخه مدیریت و تبلیغ طرح شهید بیاضی زاده دفتر امور نخبگان و استعدادهای برتر حوزه‌های علمیه، ویژه مدیران گروه های جهادی و تبلیغی، برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، نشست رفتارشناسی و مدیریت مؤثر با هدف توانمند سازی مدیران اجرایی حوزه با همت دفتر امور نخبگان و استعدادهای برتر حوزه، شاخه حوزه و تبلیغ طرح شهید بیاضی زاده و مرکز آموزش‌های کاربردی و مهارتی حوزه‌های علمیه در سالن همایش آیت الله حائری مرکز مدیریت حوزه علمیه قم برگزار شد.

بر اساس این گزارش: در این نشست حجت الاسلام والمسلمین بهاری رئیس دفتر امور نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه و حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن زنگویی مدیر مرکز آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه و دکتر عطایی و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی حضور داشتند.

غفوری، مدیر شاخه مدیریت و تبلیغ طرح شهید بیاضی زاده دفتر نخبگان و استعدادهای برتر حوزه‌های علمیه، با اشاره به نشست رفتارشناسی و مدیریت مؤثر گفت: این نشست در دوره حکمرانی انقلابی جهادی طراحی شده است و در این کارگاه دکتر عطایی با مدل دیسک تسلط، رفتار شناسی را بر روی شرکت کنندگان پیاده می‌کنند و با همین پیاده سازی آموزش نحوه به کاری گیری از این نرم افزار و از این روش، تست رفتارشناسی را آموزش می‌دهند.

وی با بیان اینکه طرح شهید بیاضی زاده در سال ۹۹ آغاز به کار کرده است ادامه داد: ابتدای کار با دفتر امور نخبگان مرکز خدمات حوزه‌های علمیه بوده است و سه ماه است که طرح به دفتر امور نخبگان حوزه‌های علمیه منتقل شده است و مرکز خدمات حوزه علمیه پشتیبان این جریان هستند.

مدیر شاخه مدیریت و تبلیغ دفتر نخبگان دوره بعثت ۲ را شامل سه مرحله دانست و افزود: مرحله اول که به صورت مجازی با استفاده از ظرفیت مرکز آموزش‌های کاربردی و سامانه مهارت خانه طلاب برگزار شده است و مباحث بینشی حکمرانی انقلابی با عناوین اصلی الگوی حکمرانی انقلاب اسلامی و مردم یاری و نقش مردم و مدیریت سرمایه اجتماعی به صورت مجازی برنامه‌ریزی شد و بعد از آن نشست کارگاهی با موضوع رفتارشناسی امروز است.

وی ادامه داد: مرحله دوم طرح بعثت ۲ مباحث مهارتی و مدیریتی است با همکاری و مشارکت دانشکده مدیریت و دافوس دانشگاه امام حسین (ع) که در تهران برگزار می‌شود؛ مباحث مهارتی و مدیریتی با عناوین مدیریت جهادی، مدیریت تحول گرا، مدیریت راهبردی و … در این دانشگاه به صورت کارگاه عملی و مهارتی و آزمایشگاه مدیریت برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام غفوری با اشاره به اینکه مرحله سوم این دوره در مشهد برگزار می‌شود، گفت: در مشهد مباحث کارورزی و طراحی عملیات و تکنیک‌های شناخت مسئله و طراحی عملیات فرهنگی و مدیریتی، با توجه به عرصه شرکت کنندگان طراحی و ارائه داده می‌شود؛ در کارگاه به صورت عملی طراحی واقعی صورت می‌گیرد و مورد ارزیابی قرار می‌گیرد؛ بعد از پایان مرحله مشهد طرح‌ها اگر امکان اجرایی را داشتند به‌کارگیری می‌شوند.

وی افراد این طرح را افراد استعدادهای برتر زمینه مدیریتی و راهبری خواند و تصریح کرد: در ۱۲ جلسه در سامانه مهارت خانه طلاب، دو مبحث الگوی حکمرانی انقلاب و مردم یاری و مدیریت سرمایه اجتماعی به صورت آفلاین و مجازی طی ۱۲ جلسه برگزار شده است.

 حجت الاسلام و المسلمین زنگویی، مسئول مرکز آموزش های کاربردی و مهارتی حوزه های علمیه نیز در این نشست، با اشاره به اینکه مرکز آموزش های کاربردی و مهارتی و همه معاونت های حوزه های علمیه متولی برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت کاربردی و مهارتی هستند، گفت: از سال 1396 مرکز آموزش های کاربردی و مهارتی، فعالیت خودش را به صورت مستقل آغاز کرد و بر اساس یک درختواره ی آموزشی، کاربردی و مهارتی اقدامات و فعالیت های خودش را پیگیری می کند.

وی ادامه داد: درختواره آموزشی و کاربردی در هشت عرصه و قریب به 600 کارگاه مختلف مبتنی بر نیازهای جامعه و همچنین نیازهای روحانیت و مرکز مدیرت حوزه طراحی شده است.
مسئول مرکز آموزش های کاربردی و مهارتی حوزه های علمیه با اشاره به سامانه مهارت خانه طلاب بر بستر فضای وب گفت: در پیگیری و اجرای این درختواره فعالیت های خوبی انجام شده است از جمله طراحی یک سامانه آموزشی به نام مهارت خانه طلاب که بخش های آموزشی مختلف به صورت آفلاین در این سامانه فراهم شده است، بخش زیادی از رسالت های حوزه در آموزش های مهارتی را پیاده سازی می کند.

وی سامانه مهارت خانه طلاب را بستر آموزشی خیلی خوبی برای یادگیری آموزش های مهارتی بویژه در ایام کرونا دانست و ادامه داد: از ایده ها و نظرات بویژه در بخش های کاربردی و مهارتی که از نیازهای ضروری جامعه روحانیت است، استقبال می شود.

خبرنگار: علیرضا جمالی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha