یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر / دیدار معاون پژوهش حوزه علمیه خراسان با حجت الاسلام مقیمی معاونت پژوهشی حوزه های علمیه

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین مقیمی حاجی با بیان این که رسانه حوزه می‌تواند پژواک صدای این نهاد علمی و تبلیغی دینی در جامعه باشد گفت: انعکاس اخبار تحولات علمی حوزه علمیه قم در سطح دنیا لازم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم مقیمی حاجی معاون پژوهش حوزه‌های علمیه پیش از ظهر امروز در حاشیه بازدید از مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه‌های علمیه، در نشستی با حجت الاسلام والمسلمین برته مسئول این مرکز، گفت: رسانه حوزه می‌تواند پژواک صدای این نهاد علمی و تبلیغی دینی در جامعه باشد.

وی افزود: طبیعی است که باید حوزه‌های علمیه، متولیان دین و متولیان ارزش‌های انسانی از ابزار رسانه استفاده ببرند تا بتوانند انسان‌ها را به سمت کمال هدایت کنند.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه، خاطرنشان کرد: اهمیت ایستادگی در مسیر حق بر کسی پوشیده نیست؛ امروزه یکی از ابزارهای این کار و ترویج فرهنگ مقاومت رسانه‌ها می‌باشند.

وی اولویت گذاری را یکی از امور لازم در عصر حاضر و در شرایط کمبود منابع دانست و گفت: در زمانی که کمبود امکانات داریم، باید ببینیم چه حوزه‌ای برای فعالیت ما دارای اولویت بالاتری است؛ باید نقاطی را که مورد غفلت دشمنان هستند مورد رصد قرار داده و روی آنها سرمایه گذاری نمائیم.

حجت الاسلام والمسلمین مقیمی حاجی، تصریح کرد: پیشنهاد دارم اخبار و گزارشات فعالیت‌های معاونت‌ها و بخش‌های مختلف ذیل مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه به صورت تخصصی و مداوم توسط خبرگزاری حوزه به مخاطبین آن ارائه شود؛ این گزارشات می‌توانند نگاه جامع‌تر و بهتری را برای طلاب کشور ایجاد کنند.

وی با اشاره به لزوم انعکاس اخبار تحولات علمی حوزه علمیه قم در سطح دنیا، افزود: اخبار مرتبط با کرسی‌های درس خارج سنتی و دروس خارج با محوریت موضوعات روز باید به صورت همزمان به جهان ارائه شود.

معاون پژوهش حوزه بیان داشت: انعکاس محتوای کارگاه‌های مهارتی حوزه در کنار اخبار برگزاری آنها می‌تواند برای طلاب مثمر باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha