جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
بهجت پور

حوزه/ مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با بیان این که باید نقش و جایگاه زنان در ارتقای فرهنگ دینی و اصلاح فضای اجتماعی را بیش از پیش به جامعه بشناسانیم و تبیین کنیم، گفت: متأسفانه خیلی از افراد اثر معجزه‌آسای زنان در اصلاح اجتماعی و کشاندن جامعه به سمت صلاح را باور ندارند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت پور در دیدار مسئولان و طلاب مدرسه علمیه فاطمه المعصومه (س) قلعه خواجه شهر اندیکا استان خوزستان و از مناطق محروم کشور که در سالن شهید سلیمانی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد، اظهار داشت: آرزو می‌کنم هر کدام از شما خواهران بزرگوار به اندازه هر روزی که بیشتر در حوزه می‌مانید، شناختتان و دریچه نگاهتان به حوزه عمیق‌تر و گسترده‌تر شود و افقی که در راستای آن حرکت می‌کنید بیشتر و بالاتر باشد.

وی با بیان این که باید نقش و جایگاه زنان در ارتقا فرهنگ دینی و اصلاح فضای اجتماعی را بیش از پیش به جامعه بشناسانیم و تبیین کنیم، افزود: امام خمینی (ره) دریچه بزرگی را به روی زنان باز کردند و اعتقاد داشتند که زنان در نهضت انقلاب اسلامی جلوتر از مردان بودند و این که زنان نیمی از جامعه هستند و بر نیم دیگر جامعه نیز مؤثرند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران ادامه داد: متأسفانه خیلی از افراد اثر معجزه‌آسای زنان در اصلاح اجتماعی و کشاندن جامعه به سمت صلاح را باور ندارند و دلیل این باور نادرست، عدم شناخت ظرفیت‌های نهفته و گنج پنهان در وجود زنان است و ممکن است قدرشناس این نعمت و گوهر نباشند و این در حالی است که امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری نگاهشان به زنان والا بوده و هست.

وی با بیان این که برخی آقایان هنوز که هنوز است اعتقادی به قابلیت‌ها و توانایی‌های زنان ندارند و فکر می‌کنند قوام تحول اجتماعی به مردان است و زنان باید در حاشیه باشند، خاطرنشان کرد: حضرت امام و رهبر معظم رهبری نگاهشان خلاف این اعتقاد است و زنان را بسیار تأثیرگذار در تحولات اجتماعی می‌دانند.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور، اولین و مهم‌ترین وظیفه و رسالت طلاب خواهر را شناخت عرصه‌های فعالیت و تأثیرگذاری و همین طور شناخت گره‌ها و مشکلات فردی و اجتماعی دانست و گفت: اگر نسبت به مسائل شناخت دقیق حاصل شود، قطعاً برای حل مسئله نیز می‌توان پاسخ مناسبی پیدا کرد.

وی با بیان این که اگر طلبه یا مبلغ، اسلام شناسی خوبی شود و درک عمیق از دین پیدا کند، قدرت ایجاد انگیزه در مردم و هدایت آنها به سوی دین را پیدا خواهد کرد، بیان داشت: این طلبه با شناخت عمیق از دین می‌تواند نقش پیامبر، امام و راهبر را به خوبی در منطقه خود ایفا کند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران افزود: ما در حوزه‌های علمیه خواهران تلاش می‌کنیم با هموار کردن مسیر طلاب آنها را در رسیدن به توانایی حل مسئله و درک عمیق دین یاری کنیم تا بتوانند در افق بلند فعالیت خود، اثرگذار و توانمند ظاهر شوند.

وی با بیان این که برخی افراد با وجود این که مسائل را بسیار ریز بررسی می‌کنند ولی اصول و خطوط مذهب را به درستی درک نمی‌کنند و همین امر سبب می‌شود تا در فعالیت‌ها به موفقیت و نتیجه مطلوب دست پیدا نکنند، اظهار داشت: باید فقیه در دین شد تا به اثرگذاری مطلوب رسید و فقاهت در دین وقتی حاصل می‌شود که درک اصول و مفاهیم اصلی دین را داشته باشیم و این فقاهت باعث می‌شود که زنان بتوانند هویت خود را حفظ کنند و از کالا شدن و در قید و بند قرار گرفتن آرایش و مد و انواع مسائل دنیایی که جایگاه اصلی آنان را تحت تأثیر قرار می‌دهد، خارج شوند.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت اخلاق پرداخت و ادامه داد: طلبه تا از نظر اخلاقی رشد نکند، نمی‌تواند دیگران را به اخلاق دعوت کند؛ لذا باید در بحث اخلاق، شخصیتمان منظم، دارای چارچوب و بر اساس برنامه شکل بگیرد تا بتوانیم در همین راستا زندگی خود و دیگران را اخلاق مدار کنیم.

وی با تأکید بر این که خواهران طلبه در کنار همه برنامه‌هایی که برای اخلاق برگزار می‌شود، برای خود برنامه تربیت اخلاقی داشته باشند، گفت: کسی که برنامه تربیت اخلاقی داشته باشد، راه رسیدن به خدا را کشف می‌کند و کسی که به خدا برسد محکم و استوار خواهد بود و از تنهایی ترسی ندارد حتی اگر همه او را تنها بگذارند، چون استقامت پیدا کرده است و قطعاً چنین شخصی به درد دین و امام زمان (عج) می‌خورد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha