یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
نماینده ولی‌فقیه در کردستان

حوزه / نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با بیان اینکه هیچ لذتی بالاتر از بندگی پروردگار نیست، خطاب به طلاب گفت: اگر انسان شناخت داشته باشد چیزی جز حق‌تعالی را نمی‌خواهد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از سنندج، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر نماینده ولی‌فقیه در کردستان، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی، امروز در درس اخلاق مدارس علمیه استان به بازگویی روایتی پرداخت و اظهار داشت: فَقَالَ لِی: بُنَیَّة إنَّ رَبَّکِ یُسَلِّمُ عَلَیْکِ وَ یَقُولُ لَکِ اطْلُبِی مَا شِئْتِ؛ رسول خدا (ص) به حضرت فاطمه (س) فرموده: دخترم، پرودگار به تو سلام می‌کند و می‌گوید: هرآنچه خواهی طلب نما.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان افزود: حضرت فاطمه زهرا (س) فرموده: فَقُلْتُ: یَا أَبَتَاهْ قَدْ شَغَلَنِی لَذَّةُ خِدْمَتِهِ عَنْ مَسْأَلَتِهِ لا حَاجَة لِی غَیْرُ النَّظَرِ إِلَی وَجْهِهِ الْکَرِیمِ فِی دَارِ السَّلَامِ؛ من عرض کردم: پدر جان، لذّت خدمت به خدا مرا از درخواست حاجت از او مشغول کرده و تنها حاجتم نظر به وجه کریم خداوند در دار السلام است.

وی ادامه داد: مردی نزد حضرت موسی (ع) رفت و گفت من گناه می‌کنم و دستورات الهی را انجام نمی‌دهم، برو به خدا بگو من که هیچ کاری انجام نداده و خطا و عصیان هم نکرده، نمی‌توانی با من کاری کنی!؛ این فرد مسخره می‌کرد و می‌گفت خدایی وجود ندارد و عبادت کردن و نکردن تأثیری ندارد؛ حضرت در کوه طور مناجات می‌کرد که حق‌تعالی فرمود چرا پیام بنده ما را به ما نمی‌دهی، حضرت موسی (ع) عرضه داشت خدایا این مرد جسارت کرد، پروردگار فرمود برو به آن بنده بگو همین قدر که نمی‌توانی اسم ما را ببرید و با خدا ارتباط و راز و نیاز کنید، این عذاب شماست.

حجت‌الاسلام و المسلمین پورذهبی با یادآوری اینکه خداوند به حضرت موسی (ع) فرمود: ای موسی؛ من همنشین کسی هستم که مرا یاد کند، گفت: یاد خدا غذای روح و همنشینی با محبوب واقعی است.

وی با بیان اینکه اطاعت از خداوند بالاترین و متعالی‌ترین وجه عبادت است، به بازگویی جمله معروف امام علی (ع) پرداخت و خاطرنشان کرد: امیرالمؤمنین (ع) فرموده اِلهی! ما عَبَدْتُکَ خَوْفا مِنْ نارِکَ وَ لا طَمَعا فی جَنَّتِکَ، بَلْ وَجَدْتُکَ اَهْلاً لِلْعِبادَةِ فَعَبَدْتُکَ؛ خدایا! تو را پرستش نکردم به طمع بهشتت و نه از ترس جهنمت، بلکه تو را چون شایسته نیایش و پرستش دیدم پرستش کردم.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با اشاره به اینکه خدمت و نیکی به پدر و مادر جز مواردی است که در احادیث به آن سفارش شده است، عنوان کرد: وقتی کسی برای رضایت‌مندی خداوند متعال کاری انجام بدهد، دیگر منتظر چیزی نیست، چرا که خداوند شایسته پرستش و عشق ورزیدن بوده و به گفته مرحوم آیت‌الله حق‌شناس: خداوند ناشناس است و اگر انسان شناخت داشته باشد چیزی جز حق‌تعالی را نمی‌خواهد؛ ایشان فرموده در شب قدر از خدا، خود خدا را بخواهید.

وی در پایان با بیان اینکه وظیفه ما بندگی بوده و هیچ لذتی بالاتر از بندگی پروردگار نیست، خطاب به طلاب گفت: انتظار می‌رود هر از گاهی دعاهای سمات، ندبه، کمیل، جوشن کبیر، جوشن صغیر، عدیله و مناجات خمس عشر خوانده شود همان طور که مرحوم آیت‌الله مجتهدی نیز بر رعایت این مهم تأکید داشتند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha