یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی احتشام

حوزه/ خواص حوزوی و دانشگاهی باید در ایام الله دهه فجر برای عوام تبیین کنند تا همچنان بر کفر به طاغوت ایستادگی کنیم تا با الگوگیری از شهدا رابطه قلبی و اطاعت از منویات رهبر انقلاب بیشتر شود و حافظ انقلاب و اسلام باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین علی احتشام از اساتید حوزه علمیه و امام جمعه موقت کاشان در گفتگو اختصاصی با خبرگزاری حوزه، خواستار تبیین ایام الله دهه مبارک فجر توسط اساتید حوزه و دانشگاه شد.

امام جمعه موقت کاشان در ابتدای این گفتگو به آیه ۸۱ سوره اسرا اشاره کرد و گفت: جَاءَ الْحَقُّ وَزَهَقَ الْبَاطِلُ إِنَّ الْبَاطِلَ کَانَ زَهُوقًا، حق آمد و باطل نابود شد آری باطل همواره نابود شدنی است.

وی با استناد به این آیه شریفه؛ دهه فجر را به عنوان زمینه مناسب برای مرور جلوه‌های حق و رژیم شاهنشاهی را به عنوان مصداق بارز باطل یاد کرد و گفت: با توجه به قاعده حاکم بر تاریخ و سرنوشت انسان، نظام الهی باید به مستضعفین برسد و حق باید با تمام جلوه‌هایش خود را نشان دهد و باطل از بین خواهد رفت.

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه خواستار جهاد تبیین پیروزی انقلاب اسلامی شد و گفت: بدون تردید زیبایی‌های انقلاب برای تعداد زیادی از مردم خارج از کشور و جوانان داخل و نسل‌های بعدی پنهان مانده که می‌توان با جهاد تبیین و عمل به منویات رهبر انقلاب آن را به جوانان و مردم داخل و خارج کشور معرفی کرد.

وی خاطر نشان کرد: جهاد تبیین باید توسط اساتید و نخبگان حوزه و دانشگاه انجام شود و همه میدانیم خداوند متعال عامل عاقبت به خیری را دو چیز می‌داند ایمان به خدا و کفر به طاغوت و این موضوع باید برای جوانان تبیین شود.

حجت الاسلام و المسلمین احتشام به تفاوت امام خمینی (ره) و دیگران اشاره کرد و گفت: تفاوت امام خمینی (ره) با دیگران، این بود که امام (ره) از خود مایه گذاشت و با استفاده از ظرفیت مردم و توکل به خدا به میدان آمد و در مقابل باطل و ظلم پیروز شد.

امام جمعه موقت کاشان از رهبر معظم انقلاب به عنوان فرزند خلف امام (ره) یاد کرد و گفت: اگر رهبر معظم انقلاب آیت الله العظمی امام خامنه ای، امروزه در مقابل استکبار ایستاده است و می‌فرماید: «آمریکا نمی‌تواند به ما ضربه بزند، بلکه ما به آن سیلی می‌زنیم» این حرف برگرفته از فرمایشات الهی امام خمینی (ره) است که فرمود «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند کند.»

وی در پایان گفت: خواص حوزوی و دانشگاهی باید در ایام الله دهه فجر برای عوام تبیین کنند تا همچنان بر کفر به طاغوت ایستادگی کنیم تا با الگوگیری از شهدا رابطه قلبی و اطاعت از منویات رهبر انقلاب بیشتر شود و حافظ انقلاب و اسلام باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha