شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ دیدار جمعی از فعالان بخش‌های مختلف تولید با رهبر معظم انقلاب

حوزه/ جمعی از فعالان اقتصادی و تولید گنندگان که در دیدار با رهبر معظم انقلاب به بیان دغدغه ها و مشکلات عرصه تولید پرداخته بودند، از دلگرم شدن خود در فضای سرد اقتصادی، پس از این دیدار سخن گفتند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، بدون شک رشد و شکوفایی اقتصادی کشور با تکیه بر توان داخلی ممکن خواهد بود و البته در این بین تعامل با کشورهای دنیا در چارچوب منافع ملی هم کمک کننده است.

مقام معظم رهبری علاوه بر ابلاغ سیاست‌های کلان اقتصاد مقاومتی، در این سال‌ها، شعارهای سال را با محوریت اقتصاد و تولید ملی نامگذاری کرده‌اند تا با سیاستگذاری و برنامه‌ریزی اقتصادی درست و رفع موانع از جلوی پای کارآفرینان و تولیدکنندگان، هم کشور را در جنگ اقتصادی و تحریم‌ها مقاوم کرده و هم وضع اقتصادی و معیشتی مردم بهبود یابد.

معظم‌له همواره در راستای حمایت از تولید ملی، همواره دیدارهایی با کارآفرینان و فعالان اقتصادی داشته‌اند و دیروز هم یکی از این دیدارها در فضایی صمیمی برگزار شد و فعالان اقتصادی رودررو و بی واسطه به بیان دغدغه‌ها و مشکلات پرداختند.

خبرنگار خبرگزاری حوزه به سراغ چند تن از فعالان اقتصادی که در دیدار با رهبر معظم انقلاب به بیان نظرات خود پرداختند، رفته و با آنان پیرامون این دیدار تاریخی و گره‌گشا به گفتگو نشسته است که در ادامه آن را می‌خوانید:

اشراف رهبر انقلاب بر مسائل اقتصادی و تولید

ایرج گلابتونچی، دبیر سندیکای شرکت‌های ساختمانی ایران از تجربه دیدار خود با رهبر معظم انقلاب در جمع فعالان اقتصادی کشور گفت و اظهار کرد: دیدار رهبر انقلاب با فعالین اقتصادی نشان از اهمیت بالای ایشان به امر تولید است که باعث خشنودی و خوشبختی است. این دیدارها قطعاً باعث می‌شود تولید؛ تحرک پیدا کند و تولیدکنندگان و افرادی که در کار تولید هستند دلگرم‌تر شوند، زیرا می‌بینند که کار آنها مورد توجه و ارزیابی قرار می‌گیرد و در بالاترین سطح نظام به دقت تحولات حوزه تولید را رصد می‌کنند و نسبت به آن حساس هستند.

وی با اشاره به حوزه تخصصی ساخت و ساز و خدمات فنی مهندسی، بیانات رهبر معظم انقلاب را مهم و مثبت درباره این حوزه بیان کرد و گفت: رهبر انقلاب نکات مهم و مثبتی را در فرمایشات خود درباره این حوزه بیان کردند که تمرکز، هدایت و نقش راهبردی، اجرای قانون بهبود فضای کسب و کار، بالا بردن کیفیت محصولات در تولید را به عنوان چند اصل مهم مورد تاکید قرار دادند.

گلابتونچی، اجرای پروژه‌های بزرگ ملی و پروژه‌های بزرگ خارج از کشور را از اصلی‌ترین فعالیت‌های سندیکای شرکت‌های ساختمانی ایران به عنوان قدیمی‌ترین تشکل صنفی و اولین تشکل مهندسی کشور با ۷۵ سال قدمت و ۷۰۰ عضو بیان کرد و افزود: ۴۰ شرکت این سندیکا هم اکنون در حوزه صدور خدمات در عراق ۵۷ پروژه مهم و زیرساختی را در دست اجرا دارند.

درخواستی از رهبر معظم انقلاب

مهدی یوسفی فر نماینده صنعت نساجی و پوشاک و چرم هم در دیدار جمعی از فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان با رهبر معظم انقلاب، این جلسه را بسیار خوب ارزیابی و اظهار کرد: همان طور که مطلع هستید اشتغال بزرگ‌ترین مشکل کشور است و تا مشکل اشتغال را حل نکنیم خیلی از موضوعات توسعه یافتگی عقیم می‌ماند.

وی ادامه داد: صنعت پوشاک و نساجی صنعت ۳ هزار میلیارد دلاری در دنیا است و کشور ما با ۱۶ میلیارد و اشتغال برای ۶۵۰ هزار نفر در ۸۵ هزار بنگاه کوچک و متوسط در این صنعت فعالیت می‌کند.

این فعال اقتصادی اضافه کرد: در این دیدار چهار تقاضا در حضور رهبر انقلاب مطرح کردیم از جمله اینکه در صنایع پایین دستی با ۵۰ میلیون تومان می‌توانیم اشتغال ایجاد کنیم، اما در صنایع بالادستی یک میلیارد تومان نیاز است، لذا به راحتی می‌توان اشتغال خانگی برای بانوان سرپرست خانوار و معلولین ایجاد کرد.

یوسفی فر با اشاره به وجود یک بازار ۸۳ میلیونی در کشور و نیروی جوان با استعداد، انرژی مناسب و مواد اولیه فراوان، تجهیز و بروز رسانی ماشین آلات را زمینه ساز تحت پوشش قرار دادن بازار ۵۰۰ میلیونی کشورهای همسایه دانست و گفت: می‌توانیم بازار ۵۰۰ میلیونی کشورهای همسایه را که اتفاقاً تشابهات فرهنگی و مذهبی با آنها داریم و آنها نیز بیشتر نفت محور و مصرف گرا هستند هدف قرار داده و این بازار را تحت پوشش آورده و سود سرشاری را برای کشور کسب کنیم.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به هجمه فرهنگ پوشش غربی خواهشی را از رهبر انقلاب داشتیم تا هفته‌ای را به عنوان هفته مد اسلامی با حفظ شئونات برای نمایش محصولات در نظر گیرند.

این فعال صنعت نساجی و پوشاک ایجاد انگیزه برای سرمایه گذاری و اشتغال‌زایی بالا را با فراهم کردن تسهیلات امکان پذیر دانست و عنوان کرد: با توجه به اشتغال‌زایی بالا و نیاز مبرم به جذب سرمایه گذار و برای اینکه انگیزه برای سرمایه گذاری ایجاد کنیم، این تقاضا مطرح شد که ۵ سال تنفس برای مالیات عملکرد و نیز کاهش نرخ بیمه از ۳۰ درصد که ویژه صنایع بالادستی مانند نفت، خودروسازی و پتروشیمی است به ۱۰ درصد اتفاق بیافتد.

دلگرمی از دیدار با رهبری

عباس ابهری، فعال اقتصادی و نماینده شرکت ایران ناسیونال، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به صمیمانه و مثمر ثمر بودن این جلسه اظهار کرد: در این دیدار اطلاعات و نکاتی را درباره حوزه صنعت و فعالیت خود به سمع و نظر رهبر انقلاب رساندیم و حضرت آقا نیز در خصوص توانمندی‌هایی که اتفاق افتاده تقدیر و تشکر داشتند و تذکراتی را به تولیدکنندگان و همچنین به بدنه دولت دادند.

وی افزود: قطع به یقین حضور در این جلسه و دیدن رهبر انقلاب این دلگرمی را برای ما دارد که در واقع تمام کارهایی که انجام دادیم به گوش ایشان به صورت مستقیم رسانده شد.

ابهری به صنعت تولید لوازم خانگی اشاره کرد و گفت: در گزارشی که به محضر رهبر انقلاب ارائه شد تاکید داشتیم علی رغم تورم ۴۰ درصدی طی دو سال اخیر، این صنعت همراه و همگام مردم بوده و ما تلاش می‌کنیم که قیمت افزایشی نباشد.

وی اضافه کرد: رهبر انقلاب در این دیدار به صراحت با پدیده قاچاق مخالفت کردند و دوباره تاکید کردند که باید موضوع قاچاق به طور جدی تر رسیدگی شود.

ابهری تاکید کرد: موضوع قاچاق موضوعی است که کمر این صنعت را می‌شکند و رهبر انقلاب هوشمندانه و واقع‌بینانه به آن تاکید کردند.

حمایت رهبر انقلاب از حوزه زیست فناوری

مریم تاج آبادی ابراهیمی، نماینده شرکت تک ژن زیست هم با اشاره به تأثیر مثبت این دیدار اظهار کرد: در این جلسه فعالان در حوزه اقتصادی کشور تحت عنوان نماینده آن حوزه اقتصادی حضور داشتند و هریک دستاوردها و پتانسیل‌های حوزه فعالیت خود را عنوان کردند و در نهایت تبیین نقشه راه برای توسعه صنعت کشور و مدیریت آن را پیشنهاد کردند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در این دیدار فرمودند که فعالان اقتصادی جهادگران کشور هستند که مدیران آن افسران این عرصه بوده و مردم نیز کمک می‌کنند تا این جهاد شکل گیرد.

تاج آبادی با تاکید بر موفقیت‌های حوزه زیست فناوری در کشور، تصریح کرد: در این جلسه در حوزه زیست فناوری صحبت کردیم و اینکه توانسته‌ایم تقریباً ۲ میلیارد دلار معادل کل واردات دارویی کشور، از خروج ارز جلوگیری کنیم.

وی خاطر نشان کرد: در این دیدار روی تولید داخل و ممانعت از واردات کالاهای مشابه و همچنین روی تشکل‌های صادراتی و صادرات به صورت کنسرسیوم صحبت و تاکید شد و علاوه بر آن درباره زیست فناوری به عنوان یکی از کلیدی‌ترین و استراتژیک ترین فناوری‌های کشور است که می‌تواند نقش بسزایی در رشد اقتصادی و همچنین در امنیت غذایی و سلامت داشته باشد نیز صحبت شد.

تاج آبادی عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب اذعان داشتند که کشور در موضوع زیست فناوری جایگاه بسیار خوب و رتبه نخست را در منطقه دارد و جز کشورهای برتر در جهان است و قرار شد حمایت حوزه زیست فناوری در کشور با توجه به ارزش افزوده بسیار بالایی که دارد در دستور کار دولت و مجلس قرار گیرد.

وی افزود: مقرر شد که از تولیدات داخل حمایت مادی و معنوی شود همچنین در مورد کنسرسیوم زیست فناوری هم صحبت شد.

انتهای پیام

گفتگو: سیدامیر حسین ابطحی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha