چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ |۱۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 22, 2024
نماینده ولی فقیه در استان کردستان

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت در پژوهش دینی باید قصد ما خدمت به خلق خدا باشد، بنابراین باید پژوهش برای پژوهش نباشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی، امروز در مراسم اختتامیه سیزدهمین دوره جشنواره استانی علامه حلی (ره) کردستان اظهار داشت: کلاً در پژوهش دینی باید قصد ما خدمت به خلق خدا باشد، بنابراین باید پژوهش برای پژوهش نباشد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به اینکه اخلاص در علم و پژوهش بسیار ارزشمند است، گفت: بعضی از طلاب به ما می‌گویند که آینده شغلی نداریم که این نشان می‌دهد نمی‌دانند طلبگی برای چه چیزی است.

حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی بیان کرد: مورد دیگر عمق بخشیدن به پژوهش است، یعنی اینکه پژوهش جان دار و کاملاً علمی باشد. با این حال باید اذعان کرد که در این زمینه بسیاری از پژوهش‌ها عمق ندارند، زیرا ما فارسی خوان هستیم و عربی خوان نیستیم، یعنی قدرت ترجمه یک کتاب را نداریم که این یکی از اشکالات ماست.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان ادامه داد: اگر آیه یا روایتی را اشتباه بخوانیم این امر می‌تواند بسیار تأثیرگذار و خطرناک باشد، بنابراین باید در این موضوع بسیار مواظب باشیم.

وی در پایان با اشاره به اینکه توصیه بنده این است که از پژوهش‌های دینی هم استفاده شود، خاطرنشان کرد: وقتی که می‌گوئیم نوآوری یعنی اینکه گره گشایی از مشکلات جامعه انجام شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha