جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 1005225
۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۳
محدث*

حوزه/مسئول ستاد اقشار تخصصی بسیج یزد، مطالبه گری مطالبات به حق مردم را مهمترین مأموریت بسیج دانست و گفت: هیئت‌های اندیشه ورز باید نظام مسائل را احصا کرده و برای آن طرح ارائه دهند که اولین قدم مشخص کردن و تببین مسائل است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در یزد، سرهنگ محدث جانشین فرماندهی سپاه الغدیر در اقشار بسیج، ظهر امروز در گردهمایی هیئت‌های اندیشه ورز بسیج استان یزد با اشاره به اهداف و برنامه‌های تدوین شده در سند اعتلای بسیج گفت: در این سند وظیفه شناسایی نظام مسائل، ظرفیت‌ها و همچنین کمک به تحقق دولت و جامعه اسلامی بر عهده بسیج گذاشته شده و هیئت‌های اندیشه ورز می‌توانند در این زمینه کمک کار باشند.

وی مطالبه گری مطالبات به حق مردم را مهمترین مأموریت بسیج دانست و ابراز داشت: هیئت‌های اندیشه ورز باید نظام مسائل را احصا کرده و برای آن طرح ارائه دهند البته در حوزه حل مسائل چهار گام مدنظر قرار دارد که اولین قدم مشخص کردن و تبیین مسائل است.

مسئول ستاد اقشار تخصصی بسیج، گفتمان سازی را قدم دوم برشمرد و ابراز داشت: تبدیل کردن مسئله به مطالبه عمومی از نتایج گفتمان سازی است تا بدین وسیله همه به دنبال حل مسائل باشند.

محدث، ادامه داد: مطالبه گری از کسانی که در نظام جایگاه و پست گرفتند تا مشکلات را حل کنند، سومین گام بوده و در نهایت آخرین گام اجراست که باید در حوزه عمل نیز به حل مسائل ورود کنیم.

وی، تصریح کرد: مهمترین نقش بسیج تصمیم ساز بودن برای حل مسائلی است که در کف جامعه مشخص می‌شود هرچند امروزه بیشترین حوزه نقش آفرینی بسیج در حوزه جنگ نرم و مسائل اجتماعی است.

جانشین فرماندهی سپاه الغدیر در اقشار بسیج، با اشاره به در پیش بودن دهه مبارک فجر اظهار کرد: مهمترین موضوع در اجتماع؛ امید آفرینی و تقویت نشاط اجتماعی است بنابراین باید در ایام الله دهه فجر گره از کار مردم باز و شیرینی این ایام به آنان چشانده شود.

محدث، با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اظهار داشت: متأسفانه ما در مرحله سوم «فرآیند تکمیل انقلاب اسلامی» یعنی ایجاد دولت اسلامی متوقف شدیم که باید با کارآمد کردن دستگاه‌ها در حل مشکلات مردم و بهبود نظام تصمیم سازی از این مرحله نیز عبور کنیم.

وی، هیئت‌های اندیشه‌ورز را از کانون‌های تصمیم سازی در حل مسائل خواند و اظهار کرد: شناسایی تهدیدات و آسیب‌ها یکی از کارکردهای هیئت‌های اندیشه‌ورز بوده و البته تصمیمات و راه حل‌ها نیز باید از ضمانت اجرایی برخوردار باشند

محدث در پایان با تأکید بر ضرورت برگزاری چنین جلساتی گفت: امیدواریم با برگزاری این جلسات بتوانیم هیئت‌های اندیشه‌ورز قوی داشته باشیم و با هم اندیشی و هم افزایی همچنین بهره‌مندی از ظرفیت‌های بسیج به سمت حل مشکلات جامعه قدم برداریم.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha