چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
خانه عنکبوت

در فیلم "خانه عنکبوت" به کارگردانی علیرضا داودنژاد، برخی از بزرگان سینمای ایران همچون جمشید مشایخی، عزت الله انتظامی و داود رشیدی به ایفای نقش پرداخته اند که همچنان تماشای بازی آن ها برای مخاطب عام و خاص جذاب است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، در ایام الله دهه مبارک فجر، معمولاً رسم چندین ساله تلویزیون این است که نسبت به بازپخش فیلم‌ها و سریال‌هایی با موضوع و حال و هوای انقلاب اهتمام می ورزد و امسال نیز چند روز مانده به آغاز دهه فجر، این کار عملاً در رسانه ملی کلید خورد.

واقعیت آن است که یکی از جذاب ترین مقاطع زمانی در تاریخ معاصر کشورمان، سال‌های منتهی به بهمن ۵۷ و نیز سال‌های آغازین پس از انقلاب اسلامی است، چه آنکه این دوران سرشار از اتفاقات مهم، پرتنش و عجیب سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و حوادث مختلفی است که از منظر سینمایی و هنری جذابیت بسیار بالایی برای روایت دارند.

یکی از این فیلم‌ها، " خانه عنکبوت" به کارگردانی علیرضا داودنژاد است که محصول سال ۱۳۶۲ سینمای ایران می‌باشد.

در این اثر البته بازیگران شناخته شده و بزرگی چون جمشید مشایخی، عزت الله انتظامی، داود رشیدی، مسعود بهنود و محمدرضا داودنژاد به ایفای نقش پرداخته اند.

ماجرای این فیلم بدین قرار است که در آغازین روزهای انقلاب اسلامی و درحالی که هنوز بسیاری از سلطنت‌طلبان در امید اتفاقی هستند تا انقلاب ۵۷ مردم ایران را به خیال باطل خود زمین بزنند، چهار فرد مخالف انقلاب در یک ویلا گرد هم می‌آیند. آنها در انتظار هستند تا حمله نظامی طبس و کودتای پس از آن زمینه ساز بازگشت رژیم شاهنشاهی در کشور شود و حال آنکه در یک اتفاق تاریخی، نظامیان آمریکایی که در بیابان طبس پیاده می‌شوند گرفتار طوفان شن شده و زمین‌گیر می‌شوند و بدین ترتیب کودتا ناکام می‌ماند. پس از این اتفاق چهار فرد یادشده که دست برقضا با یکدیگر اختلاف نظر ایدئولوژیک نیز دارند، برای اینکه در دام نیروهای انقلابی نیفتند، از ترس، به شدت با یکدیگر درگیر شده و می‌کوشند همدیگر را از بین ببرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha