دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیت الله العظمی صافی

حوزه/ آیت الله العظمی صافی گلپایگانی در بیان حق زبانی گویا و در دفاع از ولایت اهل بیت و احکام الهی و حمایت از مردم شخصیتی یگانه و ممتاز بود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، متن پیام تسلیت مجمع جهانی شیعه شناسی در پی ارتحال حضرت آیت الله صافی گلپایگانی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
الذین تتوفیهم الملائکة طیبین یقولون سلام علیکم ادخلوا الجنة بما کنتم تعملون.

قلب تپنده مرجعی بیدار و آگاه، شیخ الفقهاء العظام، و سنگربان شجاع و غیور مکتب حیات بخش تشیع و عاشق دلباخته و مدافع حریم اهل بیت عصمت و طهارت، علیهم السلام، از حرکت ایستاد و روح بلندش به ملکوت اعلی پیوست و جهان شیعه را داغدار فقدان وجود نازنینش کرد.
آیت الله العظمی حاج شیخ لطف الله صافی گلپایگانی در بیان حق زبانی گویا و در دفاع از ولایت اهل بیت و احکام الهی و حمایت از مردم شخصیتی یگانه و ممتاز بود.
آن مرجع عظیم الشان دلباخته حقیقی حضرت ولی الله الاعظم، ارواح العالمین له الفداء، و زعیمی خردمند و استادی فرزانه برای حوزه‌های علمیه بود.
کارنامه درخشان و همیشه ماندگار و پرافتخار این مرجع عالیقدر، مشحون از کمال تعلیم و تعلم و تحقیق و تألیف و شاگرد پروری و راهبری و نصیحت و خیرخواهی برای کیان اسلام و تشیّع و دلسوزی مشفقانه برای توده‌های مردم و هدایتگری راهبردی برای دولت‌ها و مدیران نظام بود.
دردمندانه و با دریغ و افسوس فراوان، این ضایعه مولمه و ثلمه‌ی جبران ناپذیر را به پیشگاه حضرت بقیة الله الاعظم، عجل الله تعالی فرجه الشریف و حوزه‌های مبارکه علمیه و مراجع عظام تقلید و مقام معظم رهبری و مردم شریف ایران و شیعیان جهان و دوستداران نهاد عالی مرجعیت شیعه در همه نقاط جهان، و به خاندان رفیع و با جلالت آن مرجع راحل، و بخصوص به حضرت آیت الله استاد حاج شیخ حسن صافی گلپایگانی و اعضای بیت و دفتر معظم له تسلیت عرض نموده و تعالی درجات روح مطهر و زکیّه آن راحل عزیز را از خداوند متعال مسئلت می‌نمائیم.
آیت پیمان
دبیر کل مجمع جهانی شیعه شناسی
و مدیر مسئول شورای دین پژوهان کشور.
۱۲ بهمن ۱۴۰۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha