پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
تصاویری از مرحوم آیت الله العظمی صافی گلپایگانی-۲

حوزه/ آیت الله سیدمحمدتقی دیباجی اصفهانی در پیامی ارتحال آیت الله العظمی صافی را تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری حوزه، متن پیام تسلیت آیت الله سیدمحمدتقی دیباجی اصفهانی در پی ارتحال آیت الله العظمی صافی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
قال الامام امیرالمؤمنین سلام‌الله‌علیه: إذا ماتَ العالِمُ ثُلِمَ فی الإسلامِ ثُلمَةٌ لایَسُدُّها شَیءٌ إلی یَومِ القیامةِ (المحاسن، ج ۱، ص ۲۳۳)
با نهایت تأسف و تألم در آستانه دهه فجر انقلاب اسلامی، خبر ارتحال فقیه اهل‌بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی رحمة الله علیه را شنیدیم. او عالمی ربانی و خلیق بود که چهره بانشاطش همواره امید بخش محرومان بود و تواضع و رفتارش آموزنده، این یادگار الهی و بقیة السلف، عمر طولانی و پربرکت خود را در ترویج دین و تألیف کتب سودمند گذرانید. وی به طلاب علوم دینیه به ویژه سادات و ذریه پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله احترام وافری می‌گذاشت. مدافع حریم اهل بیت سلام الله علیهم بود و ایام فاطمیه سلام‌الله‌علیها با هیئت عزا و چشمان گریان، همراه عزاداران به طرف حرم کریمه اهل‌بیت حضرت فاطمه معصومه علیهاالسلام حرکت می‌کرد. اینجانب
این ضایعه را به حضرت بقیة الله الاعظم صلوات‌الله علیه و مراجع تقلید و رهبر عالیقدر انقلاب دامت‌برکاتهم و وابستگان به بیت شریف علی الخصوص فرزند فرزانه‌اش آیة الله حاج شیخ محمد حسن صافی زیدعزه تسلیت عرض نموده و برای بازماندگان آن عالم وارسته، صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت می‌نمایم.

والسلام علیکم و رحمة الله
سیدمحمدتقی دیباجی اصفهانی
۲۹ جمادی الثانی ۱۴۴۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha