یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
al-Safi al-Golpaygani

حوزه / حضرت آیت الله صافی گلپایگاهی(ره) در علوم حوزوی و فقه اهل بیت علیهم السلام در قله‌های بلند قرار داشت و عمر شریف خود را در اعتلای اسلام و ترویج معارف الهی و اهل بیت علیهم السلام سپری کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام ابوالفضل سلیمانی امام جمعه آران و بیدگل، با تسلیت ارتحال حضرت آیت الله صافی گلپایگانی، آورده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«یا أَیَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ ارْجِعِی إِلی رَبِّکِ راضِیَةً مَرْضِیَّةً فَادْخُلِی فِی عِبادِی وَ ادْخُلِی جَنَّتِی»

خبر تأسف بار رحلت ملکوتی، عالم ربانی و فقیه عالیقدر حضرت آیت الله العظمی آقای حاج لطف الله صافی گلپایگانی اعلی الله مقامه الشریف، موجب تأثر و تألم خاطر شدید گردید.

فقدان آن مرجع عالیقدر جهان تشیّع حقیقتاً به مثابه «إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ» است.

آن فقیه عالیقدر از طهارت نفس و صفای باطن ویژه ای برخوردار بود و در علوم حوزوی و فقه اهل بیت علیهم السلام در قله‌های بلند قرار داشت و عمر شریف خود را در اعتلای اسلام و ترویج معارف الهی و اهل بیت علیهم السلام سپری کرد.

هرچند که خدمات آن شخصیت برجسته روحانی به عالم اسلام قابل احصاء نیست لیکن مبارزه با کفر و الحاد و طاغوت زمان، مقابله با نحله‌های فرهنگی انحرافی، نشر و بسط علوم دینی در اقصی نقاط عالم از طریق پرورش طلاب فاضل و گسترش مکتب حقه جعفری، از بارزترین حسنات و باقیات الصالحات ایشان در چند دهه مجاهدت و تلاش در راه احیای علوم اهل بیت علیهم السلام و ترویج دین مقدس اسلام و مذهب شیعه است.

در کارنامه گران سنگ این مرجع تقلید تألیف ده‌ها جلد آثار فاخر علمی، تربیت شاگردان بیشمار، عضویت در خبرگان قانون اساسی و عضویت در شورای نگهبان و سالیان متمادی به تعلیم و تهدید شاگردان موفق می‌درخشد.

اینجانب این ضایعه را محضر حضرت بقیة‌الله امام عصر ارواحنا له الفداء، رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای دام‌ظله العالی، حوزه‌های علمیه، بیت معزای و شاگردان فاضلش و نیز مردم شریف ایران اسلامی بویژه مردم شهید پرور شهرستان دار الشهدای آران و بیدگل تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای روح آن مرحوم، علو درجات و حشر با ائمه اطهار علیهم‌السلام و برای عموم بازماندگان صبر و اجر مسئلت دارم. روح پرفتوحشان ان شاء الله همجوار ائمه معصومین و در رضوان الهی غرق آرامش خواهد بود

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha