چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
حجت الاسلام منصور امامی

حوزه/ حجت الاسلام امامی گفت: نزدیک‌ترین روستاها به شهرها در زمان پهلوی از حداقل امکانات بی بهره بودند و در خیابان‌ها عده‌ای مست می‌شدند و راه را بر زنان می‌بستند و مردم در بدبختی و فلاکت زندگی می‌کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام منصور امامی شامگاه سه شنبه در جمع اهالی مسجد آل یاسین ارومیه، با بیان این که اسلام ذاتاً یک دین سیاسی است و تمام حرکت انبیا و ائمه معصومین (ع) در این جهت بود، اظهار داشت: این که خداوند به حضرت موسی علیه السلام دستور می‌دهد برود با فرعونی که طغیان کرده و پسران بنی اسرائیل را می‌کشد و دخترانشان را به بردگی بر می‌دارد، مبارزه کند، نشانگر سیاسی بودن دستورات الهی است، چرا که زمانی می‌توان در جامعه دین و احکام الهی را جاری کرد که حکومت در دست موحدین باشد.

وی با بیان این که داستان حضرت ابراهیم (ع) و نمرود و سرگذشت دیگر انبیا در قرآن کریم بیانگر سیاسی بودن همه ادیان الهی است، گفت: عید غدیر که بزرگترین عید مسلمین است، به عنوان سیاسی‌ترین روز امت اسلام معرفی شده است و در آن روز پیامبر مکرم (ص) امت را به مدت سه روز در بیابان نگه داشت تا با امام علی (ع) بیعت کنند و بیعت در مسائل سیاسی معنا پیدا می‌کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی با بیان این که جدا کردن دین از سیاست یک تفکر باطل و غلطی است، افزود: سخنان امام علی (ع) در نهج‌البلاغه بُعد سیاسی دارد و حتی آن جایی که دعوت به تقوا می‌کند نیز برای سیاست اسلامی پی‌ریزی می‌کند و حضرت در خطبه شقشقیه به غصب شدن حق سیاسی اهل بیت و خود اشاره می‌کند.

وی ادامه داد: امام علی (ع) به عنوان صراط مستقیم و هدایت کننده انسان‌ها، خود را محور حرکت امت بیان می‌کند و لازمه تربیت انسان موحد، داشتن جامعه موحد است و آن نیز جز با حکومت حاکم خداپرست ممکن نیست.

حجت الاسلام امامی با بیان این که حرکات سیاسی ائمه (ع) خواب را از چشمان خلفای بنی‌امیه و بنی عباس ربوده بود، تصریح کرد: اگر امام کاظم علیه السلام با سیاست کاری نداشت چگونه خواب را بر هارون حرام می‌کرد و چه لزومی داشت خلفای بنی عباس که ده‌ها کشور کنونی اسلامی در تحت حکومت آن‌ها بود از فعالیت و عبادت ائمه در گوشه یک شهر نگران باشند. بارها این مسئله در زندگی اهل بیت علیهم السلام اتفاق افتاده است که شبانه حضرات معصومین را دستگیر کرده و پیش خلیفه برده‌اند، و خلیفه می‌دانست که اهل بیت حرکت سیاسی و شبکه زیر زمینی دارند و می‌توانند با همه شیعیان ارتباط برقرار کنند و به سوالات شأن جواب دهند؛ شیعه ذاتاً سیاسی است و اگر سیاسی نباشد لزومی نداشت امام حسین علیه السلام علیه حکومت ظلم قیام کند.

وی اضافه کرد: سخن و کلام امام حسین (ع) همچون خونش راه حق را از باطل جدا کرده است. در زیارت جامعه کبیره اهل بیت را " سَاسَةَ اَلْعِبَادِ" یعنی سیاستمداران عالم، معرفی می‌کنند؛ متأسفانه امروز عده‌ای دین را به گونه‌ای تحریف می‌کنند که فردی گاهی سی سال در مجالس اباعبدالله (ع) شرکت می‌کند، اما کلمه‌ای از سیاست نمی‌داند و حال آن که بعد از امام علی علیه السلام حضرت سیدالشهدا سلام الله علیه سیاسی‌ترین امام شیعیان است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی افزود: این که در روایات بیان شده است هر کس چهل صبح دعای عهد بخواند در عصر ظهور امام عصر عجل الله فرجه، خداوند او را از قبر خارج و به جمع یاران امام ملحق می‌کند، خود جنبه سیاسی دارد و ما در این دعا هر روز صبح با مولای خود بیعت می‌کنیم، و معنای بیعت این است که ای امام زمان (عج) مال، جان، اولاد و همه زندگی من در اختیار شماست و چنین کسی هر کس زیر بار ظلم نمی‌رود.

وی اظهار کرد: امام خمینی (ره) بزرگ شده و تربیت شده مکتب اهل بیت بود و چون دین را درست متوجه شده بود هیچ وقت زیر بار ظلم نرفت و در ظاهر با دستانی خالی اما با مدد الهی توانست لرزه بر اندام زورگویان مستکبرین و مستبدین عالم بیاندازد و قرن‌ها باید بگذرد تا مردم امام خمینی (ره) را بشناسند.

حجت الاسلام امامی با بیان این که نباید اجازه بدهیم عده‌ای نادان حکومت سراسر ظلم و جور پهلوی را تطهیر کنند، گفت: ارتش ایران در زمان پهلوی پنجمین ارتش دنیا بود، اما از خود هیچ اختیاری نداشت و برده آمریکا بود به عنوان نمونه وقتی در عمان مردم علیه استبداد قیام کردند ارتش ایران را در حمایت از آمریکا و سرکوب مردم بدان جا بردند و در فیلیپین سوخت هواپیماهای آمریکا را ایران می‌داد و امروز عده‌ای چنین فرد کثیفی را می‌خواهند تطهیر کنند.

وی با تاکید بر این که آمریکایی‌ها در ایران بدون این که شاه مملکت در جریان باشد جلسه می‌گذاشتند و بزرگترین افتخار شاه گرفتن عکس یادگاری با آن‌ها بود، ادامه داد: نزدیک‌ترین روستاها به شهرها در زمان پهلوی از حداقل امکانات بی بهره بودند و در خیابان‌ها عده‌ای مست می‌شدند و راه را بر زنان می‌بستند و مردم در بدبختی و فلاکت زندگی می‌کردند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی اضافه کرد: امام خمینی (ره) با تأسی و تبعیت از امام حسین (ع) که فرمودند " مثل من با مثل یزید بیعت نخواهد کرد" علیه شاه قیام و حکومت پلهوی را ساقط کرد و امروز که این انقلاب ثمره تلاش ۱۴۰۰ ساله علمای دین است و به دست ما رسیده، نباید اجازه بدهیم عیب و ایرادی بدان برسد و تحریف شود.

وی گفت: انقلاب اسلامی نتیجه خون دادن هزار ساله شیعه می‌باشد و به همین دلیل است که اگر مسئولی در حکومت اسلامی خیانت کند در قهر جهنم است و توبه او نیز پذیرفته نخواهد شد و خیلی انسان بدبختی است کسی که دین را خرج دنیای خود بکند.

حجت الاسلام امامی اظهار کرد: انقلاب اسلامی به ما جرأت داد تا بر سر ظلم داد بزنیم و امروز هم باید با داد زدن بر سر افراد ناکارآمد از انقلاب اسلامی دفاع کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • علی IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    0 0
    مرد مؤمن ! رژیم سفاک و نجس پهلوی با زمزم نیز تطهیر نمی گردد. اما مگر در حکومت شما مردم در اوج خوشبختی و شرافت و سعادت زندگی می کنند؟. شبها به زباله دان های شهرداری شهرتان نگاه کن و ببین چند تا فقیر و سیاه بخت نان شب شان را در درون سطلهای زباله جستجو می نمایند؟.