جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
حسن عباسی

حوزه / از قم صدای معرفت و توحید بلند می شود چرا که منشأ و کانون تمدن اسلامی قم مقدس است.

به گزارش خبرگزاری حوزه حسن عباسی شامگاه سه‌شنبه در اولین شب از سلسله‌نشست‌های دهه فجر انقلاب اسلامی با عنوان ده شب، ده سخنرانی که در مسجد چهار مردان قم برگزار شد، با اشاره به پایمال شدن ارزش‌های انسانی در حقوق بشر غربی، اظهار داشت: امروز برخی خجالت می‌کشند که بگویند حقوق بشر غربی ایراد دارد، حال اینکه در حقوق بشر غربی فطرت وجود ندارد.
وی در ادامه به جایگاه قم در انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و با بیان اینکه تز انقلاب از قم بیرون آمد، گفت: آنتی تز انقلاب می‌گوید ما در غیبت نباید حکومت تشکیل دهیم و یا باید منتظر بمانیم تا حضرت ولی‌عصر (عج) بیایید و یا اینکه جدیداً می‌گویند اقتصاد، مدیریت و… علم است و ربطی به دین ندارد.

وی در توصیف ویژگی‌های طرفداران این نوع نگاه تصریح کرد: افرادی که آنتی‌تز انقلاب را دارند می‌گویند که پیامبر (ص) برای اخلاق آمده، حال اینکه در غرب با همین حرف‌ها ربا، زنا، هم جنس گرایی، ازدواج با محارم و… را قانون کردند و باید پرسید آیا در این نوع جوامع دین حفظ می‌شود.

رئیس اندیشکده یقین به دلایل خود در زمینه ظهور آنتی‌تز انقلاب از قم اشاره کرد و گفت: نخست اینکه آنهایی که باید پشتیبانی انقلاب و دین را داشته باشند تنبلی کرده اند و دوم اینکه ابهت دشمن برخی از افراد را گرفته و آنها هر روز نظام را ملامت می‌کنند.

وی افزود: باید در مقابل آنتی‌تز انقلاب، بایستیم و دغدغه ما احیای امر خدا؛ احیای امر ائمه و انبیا و ولی فقیه باشد.
عباسی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به مقایسه آینده نگری غربی‌ها و اسلام پرداخت و گفت: اگر با آینده نگری غربی‌ها جامعه را برنامه ریزی کنیم، معلوم نیست بر سر جامعه چه بیایید، اما آینده نگری قرآن همان عاقبت نگری است.
وی ادامه داد: غربی‌ها می‌گویند باید آینده شناس بود، اما سردار سلیمانی ما عاقبت شناس بود که عاقبت بخیر شد. امروز اگر در کشور مشکل پوشاک، مرغ و … داریم به دلیل این است که برخی مدیران آینده نگر و یا آینده شناس هستند.
کارشناس مسائل استراتژیک به نگاه غربی‌ها به اقتصاد اشاره کرد و بیان داشت: از نظر آنها اسلام اقتصاد ندارد، حال اینکه در غرب فقط مسئله پدر بازار مطرح است اما در قرآن اقتصاد یک سطح از اقتصاد غرب بالاتر است که به منفعت، ضرر، فلاح و خسارت اشاره می‌کند علاوه بر این قرآن می‌فرماید، رزق شما را من می‌دهیم و اقداماتی مانند صدقه، زکات، خمس و برخی موارد دیگر را انجام دهید به شما برکت می هم و اگر غیر از این انجام شود به سمت ربا می‌رود.

وی افزود: امروز ظاهر اقتصاد دنیا سالم است، اما در آینده حباب این اقتصاد خواهد ترکید و از هم خواهد پاشید.

عباسی تصریح کرد: دانشکده علوم تربیتی و علوم انسانی باید یکی شوند و باید به این مهم هم اشاره کنم که نظام اسلامی برای سعادت بشر آمده و قواعد حکمرانی و تمدن سازی خود را دارد.
وی عنوان کرد: از قم صدای معرفت و توحید بلند می‌شود، چرا که منشأ و کانون تمدن اسلامی قم مقدس است.
رئیس اندیشکده یقین ادامه داد: کفار و مشرکین و منافقین همیشه از در تحریم وارد می‌شوند و ما نباید کمر خم کنیم که خود این مرحله‌ای از جهاد است. دشمن به آنتی‌تز انقلاب از قم دل بسته بود که شکست خورد. نگران دشمن نباشید که آینده روشن است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha