پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
تسلیت تبریز

حوزه/ ائمه جمعه، مدیران مدارس علمیه و نهادهای حوزوی آذربایجان شرقی ارتحال حضرت آیت الله صافی گلپایگانی را تسلیت گفتند.

‌به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از تبریز، نهادهای حوزوی و فرهنگی و ائمه جمعه آذربایجان شرقی با صدور پیام‌هایی ارتحال حضرت آیت الله صافی گلپایگانی را تسلیت گفتند.

پیام تسلیت حوزه علمیه خواهران آذربایجان شرقی:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

مرحوم حضرت آیت الله العظمی شیخ لطف الله صافی گلپایگانی بیش از یک قرن در این دنیای فانی زیست و بیشتر عمر پربرکت خود را در راه اسلام، قرآن و تدریس و ترویج معارف اسلامی و شیعی و به ویژه مهدویت و تقویت حوزه‌های علمیه صرف کرد.

ایشان از آن مراجع بزرگی بود که در راه برقراری حکومت اسلامی مبارزه کرد و پس از انقلاب نیز در مسئولیت‌های گوناگون همواره پشتیبان نظام اسلامی بود.

شاعری که سروده‌هایش و محققی که تالیفاتش در راستای ترویج و تبیین معارف مهدوی بود.

حقیر این ضایعه اسفناک را خدمت حضرت ولی عصر (عج)، مقام معظم رهبری، مراجع عظام تقلید و حوزه‌های علمیه به ویژه حوزه‌های علمیه آذربایجان تسلیت عرض می‌کنم و از خداوند متعال می‌خواهم او را قرین رحمتش قرار داده و با معصومین (علیهم السلام) محشور فرماید و ما را توفیق ادامه دهنده راه او قرار دهد.

مهدی محمدی صیفار
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی

تسلیت مشترک امام جمعه و مدیر حوزه علمیه بناب:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

قال الصادق (ع): اذا مات العالم ثلم فی الاسلام ثلمة لا یسدها شیء

مصیبت فقدان فقیه عالیقدر حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی غم بزرگی بر حوزه‌های علمیه و شیعیان جهان نشاند.

عمر شریف ایشان آکنده از جهاد علمی و عملی برای اعتلای اسلام و مکتب تشیع بود و میراث ایشان تا ابد ماندگار خواهد بود.

ارتحال ایشان را خدمت مقام معظم رهبری، مراجع معظم تقلید، حوزه‌های علمیه و عموم شیعیان تسلیت عرض می‌نمائیم و از خدای متعال علو درجات برای ایشان خواستاریم.

مصطفی باقری بنابی - امام جمعه شهرستان بناب
عبدالمجید باقری بنابی - مدیر حوزه‌های علمیه منطقه بناب

پیام تسلیت امام جمعه مراغه:

بسمه تعالی

انا لله و انا الیه راجعون

ارتحال ملکوتی فقیه اهل بیت عصمت و طهارت، عالم پارسا و ربانی شیخ الفقها و المجتهدین مرجع عالیقدر شیعه حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی (ره) موجب اندوه و تأثر گردید.

اینجانب مصیبت درگذشت عبد صالح خدا و عاشق شیدای حضرت ولی عصر (عج) را به ساحت مقدس آن حضرت، رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، مراجع عظام تقلید و علمای اعلام (دامت برکاتهم) و حوزه‌های علمیه به ویژه حوزه مقدسه قم، بیت مکرم و بیوتات وابسته، آقازاده‌ها، شاگردان، مقلدان و ارادتمندان ایشان بالأخص حضرت آیت الله کریمی جهرمی و آیت الله شیخ حسن صافی تسلیت عرض نموده و علو مرتبت آن فقیه راحل و صبر جمیل و اجر جزیل برای بازماندگان محترم را از درگاه ایزد منان مسألت می‌نمایم.

محمدتقی پورمحمدی

نماینده خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه

پیام تسلیت مرکز خدمات حوزه علمیه آذربایجان شرقی:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

ارتحال مرجع عالیقدرحضرت آیت‌الله العظمی آقای حاج شیخ لطف‌الله صافی گلپایگانی ره مایه حزن و تأثر دوستداران اهل بیت (ع) و ضایعه‌ای جبران ناپذیر برای حوزه‌های علمیه و مراکز فقهی و علمی شد.

آن فقیه عالیقدر با آثار قلمی و بیانی در عرصه‌های مختلف همواره از استوانه‌های اثر گزار در این عرصه‌ها بودند.

ارادت آن مرجع گرانمایه به ساحت قدسی امام عصر (عج) و تربیت خیل عظیمی از شاگردان و سربازان حضرت و تدوین کتب متعدد و ارزشمندی همچون کتاب شریف منتخب الاثر همواره چراغ راه پویندگان علم و فضائل اهل بیت (ع) خواهد بود.

ارتحال این مرجع عظیم الشأن را به محضر امام عصر ارواحنا فداه، رهبر معظم انقلاب (مدظله)، مراجع عظام دامت برکاتهم، بیت شریف آن فقید، حوزه‌های علمیه، شاگردان و علاقمندان آن مرحوم و عموم ملت ایران و مسلمانان جهان تسلیت می‌گویم و عاجزانه از درگاه ربوبی مسئلت می‌نمایم تا به فضل و کرم خویش ضایعه فقدان این شخصیت والامقام را جبران فرماید و با اهل بیت (ع) محشور گرداند.

عاش سعیدا و مات سعیدا

تسلیت تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی:

بسم الله الرحمن الرحیم

انَّالِلَه وَاِنَّااِلَیْهِ رَاجِعُوْنَ

در طلیعه سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، عروج ملکوتی دانشمند و فقیه عالی قدر اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و ستاره تابناک علم و تقوا، جهان اسلام و قلوب شیعیان را آکنده از غم کرد.

حضرت آیت الله العظمی شیخ لطف الله صافی گلپایگانی یکی از فقهای آگاه و بیدار و از مراجع تقلید شیعیان بود که همواره خدمات گسترده‌ای به جهان اسلام ارائه کرده بود.

همراهی و پشتیبانی ایشان از نظام مقدس جمهوری اسلامی که از اولین روزهای شروع نهضت اسلامی با مواضع انقلابی و هوشمندانه خویش در کنار امامین انقلاب بود

ارتحال این فقیه وارسته را محضر حضرت بقیه الله الاعظم (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) و مراجع عظام تقلید و جامعه روحانیت و خانواده ایشان تسلیت عرض نموده و برای این مرد بزرگ و استوانه علم و تقوا رحمت واسعه الهی و حشر با ائمه معصومین و برای بازماندگان صبر و اجر جزیل مسئلت داریم.

پیام تسلیت اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

ارتحال جان‌سوز فقیه عالیقدر و شیخ المراجع حضرت آیت‌الله العظمی آقای حاج شیخ لطف‌الله صافی گلپایگانی قدس الله نفسه الزکیة، غم بزرگی بر جان ملت ایران و مسلمانان نشاند که در این راستا درگذشت این عالم فقید را بر تمامی مسلمان تسلیت می‌گویم.

عمر با برکت این عالم عظیم الشأن در راه مجاهدت علمی و فعالیت انقلابی و حمایت از انقلاب اسلامی سپری شده بود و ایشان همواره راهنمای مسیر تبعیت و یاری از ولایت مطلقه فقیه بودند.

بی شک این مرجع عظیم الشأن، نمونه‌ای فرخنده از عالمان و فقیهان راستین بوده که فقدان آنان خسارتی جبران ناپذیر است؛ به ویژه در روزگاری که جامعه ما بیش از هر زمان به وجود چنین استوانه‌های علم و تقوا نیازمند است.

امید است که پرچم علمی و بصیرتی و دینی برافراشته شده به دست این مرجع والامقام توسط علما و شاگردان ممتازش همچنان در اهتزاز باشد.

سید شهاب الدین حسینی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha