دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
برگزاری مراسم جشن تکلیف دانش آموزان مدرسه نگین شهریار کرج

حوزه/مراسم جشن تکلیف دانش آموزان مدرسه نگین شهر یاسوج، همزمان با گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یاسوج، همزمان با برگزاری چهل سومین جشن‌های انقلاب در ایام الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی و در راستای فعالیت‌های فرهنگی تربیتی، آیین معنوی جشن تکلیف ۳۵ نفر از دانش آموزان مکلف پایه سوم دبستان دخترانه نگین شرف آباد سفلی یکی از محله‌های حاشیه نشین شهر یاسوج، همراه با برنامه‌های متنوع، با حضور حجت الاسلام اسحاق فاخری نیا روحانی محله و فعال در امر تبلیغ، معاونین آموزش و پرورش استان و کادر مدرسه، در نمازخانه این مدرسه برگزار شد.

حجت الاسلام اسحاق فاخری نیا روحانی شرف آباد سفلی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه ضمن تبریک ورود دانش آموزان به سن تکلیف و پذیرفتن عبودیت و بندگی پروردگار، گفت: اجرای برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی نماز در بین دانش آموزان، یکی از اهداف و برنامه‌های تدوین شده مدرسه ابتدایی نگین بوده که برگزاری این جشن نیز از جمله همین اهداف است.

وی در ادامه تشویق فرزندان به نماز را یکی از مهمترین دغدغه‌های خانواده‌ها دانست و افزود: اگر بخواهیم جامعه‌ای دوست دار نماز تربیت کنیم باید ابتدا این امر از خانواده‌ها شروع شود تا در ادامه رشد و شکوفایی هر چه بیشتر نماز را در فرزندان خود مشاهده نمائیم.

امام جماعت محله و مبلغ مدرسه ابتدایی نگین بیان کرد: اگر از ابتدای رسیدن به سن تکلیف در انجام فرایض و واجبات تلاش شود هیچ گاه فرد اسیر هوای نفس نمی‌شود.

وی افزود: رسیدن به سن تکلیف نقطه عطفی در زندگی هر انسان است و خانواده و والدین می‌توانند با کمک مجموعه‌های فرهنگی، مثل مدرسه و مسجد و کلاس‌های فرهنگی فوق برنامه وظایف دینی را برای آنها تبیین کنند.

حجت‌الاسلام فاخری نیا اظهار کرد: در فرهنگ انسان ساز نماز؛ رعایت حجاب اسلامی و آشنایی با مراجع تقلید از مهمترین برنامه‌هایی است که باید به بهترین شکل به دانش‌آموزان دختر آموزش داده شود. که به لطف خدا این مدرسه، آن هم در حاشیه شهر یاسوج به نحوه احسن انجام وظیفه نمودند.

در این مراسم معنوی و با شکوه دانش آموزان در حضور خانواده‌های خود با اجرای برنامه‌های متنوع قرآنی و فرهنگی و اجرای سرود و… رسیدن به سن تکلیف را جشن گرفته و به درگاه الهی شکرگزاری کردند.

خبرنگار: سینا امیرپور

انتهای پیام / ‏

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • سیده هدیه رستمی IR ۰۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
    0 0
    بسیار عالی و باشکوه اجرا شده واقعا مدیر و معلم توانمند وانش آموزان پر انرژی هستن
  • زهره IR ۰۶:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
    0 0
    عالی
  • مبینا IR ۰۶:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
    1 0
    عالی یود
  • آرمیتا IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
    0 0
    عالی
  • راضیه صابری IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
    0 0
    عالی بود
  • یکتا قربانی IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
    0 0
    واقعا عالی وجذاب برگزار شد جای تقدیر داره
  • IR ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
    0 0
    شایسته است معلمان و مدیریت در چنین مراسمی از حجاب کامل بهره ببرند
  • فاطمه دوره IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    0 0
    سلام عالی بود