چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
آیت الله صافی گلپایگانی

مدیر حوزه علمیه استان گیلان رحلت مرجع عالیقدر حضرت آیت الله صافی گلپایگانی را تسلیت گفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین قاسم علیپور، مدیر حوزه علمیه استان گیلان به مناسبت ارتحال حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی پیام تسلیتی صادر کرد که در ادامه می‌آید:

بسم الله الرحمن الرحیم

انما یخشی الله من عباده العلماء

خبر غم انگیز رحلت شیخ الفقهاء و المراجع و فاتح قلوب اندیشمندان جهان اسلام، حضرت آیت‌الله العظمی حاج شیخ لطف‌الله صافی گلپایگانی (قدس الله نفسه الزکیه) موجی از ناراحتی و غم بر دل‌های رهروان این مدافع دلسوز حریم اهل بیت علیهم السلام جاری کرد.

این مرجع تقلید بزرگ شیعه همواره از ارکان رشد و بالندگی حوزه علمیه محسوب می‌شد و عمر شریف خویش را در راه تدریس و تحقیق و تألیف آثار گران‌سنگ گوناگون فقهی، کلامی و حدیثی صرف کرد و هیچ گاه از مجاهدت در این زمینه باز نماند.

کارنامه پرافتخار شیخ المراجع دنیای اسلام و یار دیرین امام راحل و رهبری عظیم الشان، سرشار از حق‌طلبی و احیای حقوق مستضعفین، صلح و دوستی در جوامع و خیرخواهی برای عموم مردم بود که این ویژگی‌ها، شخصیتی ممتاز و برجسته از ایشان در صفحه روزگار به یادگار نهاده است.

همراهی آن فقیه الهی و ولایی با نهضت امام خمینی (ره) و انقلاب و نظام اسلامی و نقش مؤثر و ماندگار ایشان در سال‌های پس از انقلاب اسلامی فراموش ناشدنی است.
اینک آن روح بلند و جان مصفا که همواره بی‌قرار داغ و سوگ اهل‌بیت علیهم‌السلام و در سوز و گداز هجران و غیبت حضرت خاتم الاوصیاء علیهم صلوات الله بود، در جوار موالیان کرامش میهمان و متنعم است و به آرامش ابدی در نزد ایشان بار یافته است.

مدیریت حوزه علمیه گیلان ضایعه مولمه ارتحال این مرجع عظیم الشان را به حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، رهبر معظم انقلاب، مراجع عظام تقلید دامت برکاتهم، علمای اعلام، حوزه‌های علمیه، بیت معزز و مکرم و دوستداران و شاگردان ایشان تسلیت عرض نموده و از درگاه حضرت حق جل و علا برای روح پاک آن مرجع عظیم الشأن، درجات عالیه و هم جواری با پیامبر (صلی الله علیه و آل محمد) و برای بازماندگان صبر و اجر جزیل مسئلت می‌نماید.

مدیریت حوزه علمیه استان گیلان

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha