جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه قزوین

حوزه / رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین گفت: در ایام دهه فجر، رسالت حوزه‌های علمیه تبیین است و نباید در بیان حقایق کوتاهی کنیم، چرا که همان‌طور که رهبری تاکید کردند، کوتاهی در این عرصه سبب می‌شود تا جای جلاد و شهید تغییر کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، ظهر امروز در نشست تربیتی و اخلاقی کادر اجرایی و اساتید حوزه علمیه خواهران استان قزوین اظهار کرد: در دهه مبارک فجر کارهایی که امام خمینی (ره) آغاز کرده بودند، به نتیجه رسید و یکی از مهم‌ترین کارها این بود که امام به ما گفت در این عالم دو نوع ولایت وجود دارد ولایت خدا و ولایت طاغوت.

وی ادامه داد: اگر مؤمن هستیم ولایت خدا را می‌پذیریم و خدا ما را از ظلمات و تاریکی‌ها به سمت نور هدایت می‌کند؛ یکی از عناصر مهم ظلمات و تاریکی، شرک، نفاق، کفر و الحاد است و انقلاب اسلامی آمد تا به مؤمنان بگوید فقط خدا ولی شماست و شما را از تاریکی‌های دروغ، نفاق، جهل و خرافات به سمت نور، معرفت، روشنایی، توحید و خداشناسی هدایت می‌کند.

امام‌جمعه قزوین افزود: اگر ولایت خدا را نپذیریم، ولی‌ّمان طاغوت خواهد بود. در باب خدا فرمود ولایت خدا اما وقتی به طاغوتیان می‌رسد می‌گوید آنها اولیا دارند یعنی هر کسی از راه می‌رسد ولی آنهاست

وی با اشاره به اهمیت جهاد تبیین، بیان کرد: پیامبران (ص) به خاطر فشارهایی که از سوی کفار و مشرکان بر آنها بود، با تبیین مسائل و موضوعات برای جامعه، تاکید می‌کردند که قیامشان برای اجرای فرمان‌های الهی است و حضرت نوح (ع) یکی از آن پیامبران بود.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین عنوان کرد: امام خمینی (ره) وقتی ساخت کشتی انقلاب را آغاز کرد، همان گونه که حضرت نوح (ع) سرزنش می‌شد، امام نیز مورد سرزنش قرار می‌گرفت که با کدام نیرو می‌خواهید انقلاب کنید، امام راحل آن دوران فرمود نیروهای من هنوز در گهواره‌ها هستند و عین همان ماجرا تحقق یافت و همان بچه‌ها در سال ۵۷ کار انقلاب را پیش برده و به نتیجه رساندند.

امام‌جمعه قزوین اظهار کرد: خداوند فرموده مشرکان و کافران تصمیم گرفته و اراده کرده‌اند نور الهی را خاموش کنند و انقلاب اسلامی برای جلوگیری از همین معنا بود و خداوند هرگز اجازه نمی‌دهد نور الهی خاموش شود و کفار و مشرکان به مقاصد خود برسند

وی تصریح کرد: اینکه حضرت ابراهیم (ع) بت‌ها را از میان برمی‌دارد و بت بزرگ را سر پا نگه می‌دارد، برای تبیین بود تا ثابت کند که بت‌ها کاری نمی‌توانند انجام دهند و این خدای یگانه است که صاحب عالم است و با این استدلال توانست تبیین کرده و جامعه را آگاه کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: خداوند فرمود قرآن و ذکر را برای مردم بر تو نازل کردیم و این تو هستی که باید حقایق ذکر را برای مردم تبیین کنی و در همین مسیر بود که امیرالمؤمنین (ع) در غدیر و ائمه اطهار (ع) رسالت یافتند که بعد از نبی مکرم اسلام (ص) تبیین کنند و این‌ها پشتوانه‌های جهاد تبیین است.

وی ادامه داد: خطبه‌های تاریخی رهبر معظم انقلاب در نمازجمعه سال ۸۸ که آتش شعله‌ور شده فتنه انگلیسی آمریکایی که مقدمه بروز و ظهور داعش در ایران اسلامی بود را خاموش کرد، این در حقیقت جهاد تبیین بود چرا که روشنگری و بیداری ملت اتفاق افتاد

وی اظهار کرد: فرمایشات حضرت زهرا (س) در حمایت از ولایت امیرالمؤمنین (ع) جهاد تبیین بود. تمام نامه‌ها و صحبت‌های امام حسن (ع) در مقابل معترضین، جهاد تبیین بود و حضرت می‌فرمود اگر تعداد اندکی یار واقعی داشتم، قیام می‌کردم و این بیانات پشتوانه‌های جهاد تبیین است.

امام‌جمعه قزوین افزود: قیام اباعبدالله الحسین (ع) و تمام سخنرانی‌های حضرت از ابتدای نهضت، جهاد تبیین بود و این که حضرت به ما نشان داد هیچگاه مثل امام حسین (ع) با مثل یزید بیعت نمی‌کند، راه امروز ما را نیز مشخص کرد و این مهم نمونه فاخر جهاد تبیین بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تاکید کرد: در ایام دهه فجر، رسالت حوزه‌های علمیه تبیین است و نباید در بیان حقایق کوتاهی کنیم، چرا که همان‌طور که رهبری تاکید کردند، کوتاهی در این عرصه سبب می‌شود تا جای جلاد و شهید تغییر کند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha