دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
صفار هرندی

حوزه/ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امروز چین، روسیه و ایران در استراتژی آمریکا در اولویت قرار داشته و هر سه کشور تحت تحریم‌های این کشور قرار دارند و ما باید با این دو کشور همکاری‌های خودمان را افزایش بدهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، محمدحسین صفار هرندی شامگاه چهارشنبه در دومین شب از سلسله‌نشست‌های دهه فجر انقلاب اسلامی با عنوان ده شب، ده سخنرانی که در مسجد چهارمردان قم برگزار شد، با اشاره به گذشت ۴۳ سال از انقلاب اسلامی ایران، اظهار داشت: در طی این سال‌ها بسیاری از افراد با تغییر رویه و دیدگاه‌های خود در برابر انقلاب موضع گرفتند و در واقع عوض شدند.

وی ادامه داد: افرادی که در دهه ۶۰ به بهانه اسلام آمریکایی اجازه ندادند، آیت‌الله یزدی سخنرانی‌اش به پایان برسد همان افراد بیانیه صادر کردند و در جای‌جای بیانیه خودشان به سران نظام می‌گویند که چرا با آمریکا مصالحه نمی‌کنند.

صفار هرندی ابراز داشت: افرادی که در مجلس سوم روز مبارزه با آمریکا را نام‌گذاری کردند، امروز به رهبری می‌گویند، چرا با آمریکا مذاکره نمی‌کنید.

وی در ادامه به بیان خاطره‌ای از سید حسن نصرالله پرداخت و ابراز داشت: وی در اجلاس سران کشورهای اسلامی در تهران در برابر تمام سران کشورهای عربی دست رهبر انقلاب را بوسید و در برابر این اقدام کشورهای عربی لب به انتقاد از سید حسن نصرالله گشودند، اما سید حسن در برابر این انتقادها گفت، شما در حالی از من به‌عنوان قهرمان عرب یاد می‌کنید که من همه این قهرمانی‌ها را به علت حمایت‌های ولی‌فقیه زمان امام خامنه‌ای دارم.

صفار هرندی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به چالش‌های پیش روی انقلاب اشاره کرد و گفت: مشکلات کنونی کشور بخشی ناشی از تحریم‌ها است، اما نباید از بخش عمده این مشکلات که داخلی و به علت نادان‌هایی که در داخل وجود دارند هم به‌سادگی عبور کنیم.

وی ابراز داشت: امروز چین، روسیه و ایران در استراتژی آمریکا در اولویت قرار داشته و هر سه کشور تحت تحریم‌های این کشور قرار دارند و ما باید با این دو کشور همکاری‌های خودمان را افزایش بدهیم.

کارشناس مسائل سیاسی در ادامه به حاشیه‌سازی‌های صورت‌گرفته در خصوص سفر رئیس‌جمهور به روسیه اشاره کرد و گفت: نکته اول این که تیم رسانه‌ای دولت ضعیف عمل کرد و باید از همان ابتدا اجازه نمی‌داد برخی از رسانه‌های استکباری جزئیات این سفر را تحریف کنند.

وی افزود: رئیس‌جمهور روسیه برخلاف رفتاری که با سایر رؤسای جمهور مانند اردوغان کرد و دقایق زیادی آن‌ها را منتظر گذاشت در بدو ورود حجت‌الاسلام‌والمسلمین رئیسی به فارسی با ایشان سلام و علیک کرد و حتی برای دقایقی در بین مذاکرات به احترام رئیس‌جمهور کشورمان منتظر ماند تا ایشان نماز بخواند.

صفار هرندی، تصریح کرد: این سفر دستاوردهای زیادی به همراه داشت و علاوه بر این تمام پروتکل‌های دیپلماتیک رعایت شده بود و بالاترین احترام به هیئت ایرانی در این سفر گذاشته شد.

وی با انتقادات از فرصت‌سوزی‌هایی که دولت‌ها در دهه ۹۰ داشتند، تصریح کرد: مسئولان کنونی کشور بارها اذعان کرده‌اند که راه‌حل مشکلات را باید در داخل و توانمندی‌های داخلی پیدا کرد و علاوه بر این در روابط خارجی نیز تاکید دارند که باید از ظرفیت همه کشورها استفاده کرد و به عبارت ساده‌تر روابط خارجی را به آمریکا خلاصه نکرده‌اند که قابل‌تقدیر است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: در دوره جدید بسیاری از کشورهای اروپایی هم مشتریان نفتی کشورمان شده‌اند که نشان‌دهنده افزایش تعاملات کشور در دوره فعلی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha