دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
عکس

حوزه/ ۳۵ مقاله در حد علمی ترویجی و تخصصی از سوی کمیته علمی پذیرفته شده و در این روز از ۵ جلد کتاب همایش مقالات نیز رونمایی می شود که یک جلد در مورد زندگی حضرت حمزه(ع) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، دکتر صفری دبیر علمی همایش بین‌المللی حضرت حمزه (ع) که در مدرسه عالی امام خمینی (ره) جامعه المصطفی در قم برگزار شد، گفت: ۳۵ مقاله در حد علمی ترویجی و تخصصی از سوی کمیته علمی پذیرفته شده و امروز از ۵ جلد کتاب همایش مقالات نیز رونمایی می‌شود که یک جلد در مورد زندگی حضرت حمزه (ع) است.

دبیر علمی همایش با بیان اینکه فلسفه وجودی همایش به پنل‌های تخصصی آن است، افزود: از جمله آن، پنل‌های قرآن، سنت و تاریخ و ادبیات، رسانه و منبع شناسی بوده است.

صفری گفت: در این پنل ۵ مقاله قرائت شده است. از جمله مقاله در مورد منبع شناسی که به عنوان جایگاه حضرت حمزه (ع) در دیجیتال بوده است. نویسنده مقاله به وضعیت حضرت حمزه (ع) در نرم افزارهای شیعی و ویکی شیعه، مرکز نور و پایگاه مجلات مانند کتاب شناسی در گزارش جامعی از وضعیت اطلاعات حضرت پرداخته و ناقد این مقاله دکتر دادش نژاد بوده است.

دبیر علمی همایش افزود: دکتر موسی خاموشی نویسنده دوم مقاله بوده که به بررسی فیلم حضرت حمزه به عنوان الرساله پرداخته است.

وی بیان داشت: یکی دیگر از مقالات در مورد جایگاه حضرت حمزه در اندیشه سید جعفر مرتضی عاملی بوده است. در این مقاله نویسنده به معرفی شخصیت و معرفی کتاب الصحیح و مواردی که جناب علامه در مورد حضرت حمزه (ع) و چرایی ایشان در این مقاله پرداخته است.

وی بیان داشت: نویسنده در این مقاله همچنین به ارزیابی اسناد و چگونگی وفق گزاره بر مبانی شیعی نیز اشاراتی داشته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha