یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
بهشتی نژاد

حوزه / حجت الاسلام بهشتی نژاد گفت: بیشترین رسالت در عرصه جهاد تبیینی برعهده روحانیون است، دشمن در پی وارونه سازی ارزش ها است که جهاد تبیین نمی‌گذارد این جابجایی ارزش‌ها صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام سید حسین بهشتی نژاد پیش از ظهر امروز در گردهمایی روحانیون و ائمه جماعات مساجد اصفهان در ویژه برنامه جهاد تبیین، اظهار کرد: این ایام به حسب آیاتی از قرآن کریم، ایام الله است.

وی بیان کرد: یادآوری این ایام وظیفه همگان است، از این بابت که گذشتگان فراموش نکنند وهم اینکه جوانان آینده از گذشته آگاه شوند.

مدیر اسبق تبلیغات اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: اینکه امام راحل در وصایای خود در قسمت افتخارات خود می‌نگارند که دارای شیعه جعفری و پیرو صحیفه فاطمیه و مکتب امام باقر (ع) هستند، در این راستا ما هرچه داریم از مکتب اهل بیت داریم.

وی ابراز کرد: مجموعه فرمایشات رهبری در طول چهار دهه گذشته درباره جهاد کبیر و تبیین و نوع تقسیم جهاد، تحت عنوان یک واژه قرآنی در سه جلد کتاب آمده است.

حجت الاسلام بهشتی نژاد با اشاره به تکریم مقام فقاهت در پی ارتحال آیت الله العظمی صافی گلپایگانی (ره) گفت: در روایت آمده است «اگر علما در دوران غیبت نبودند و از دین دفاع کنند و بندگان خدا را از شبکه‌های ابلیس نجات دهند، دیری نمی‌گذشت که همه مردم مرتد می‌شدند» همچنین در روایتی دیگر بدین مضمون آورده شده است که نقش علما در جامعه اسلامی همچون قلب در بدن انسان است که کانون تفکر و احساسات است.

وی اظهار کرد: مکرراً در روایات آمده است که علما مرزبانان دین در مقابل شیطان هستند، اگر طبق روایات اهمیت یک عالم در جامعه اسلامی یک میلیون برابر از یک افسر و سرباز نظامی در مرزها بیشتراست، یعنی اینکه خطر هجمه فرهنگی یک میلیون برابر بیشتر از خطر نظامی است.

مدیر اسبق تبلیغات اسلامی استان اصفهان اذعان کرد: مرحوم آیت الله العظمی صافی گلپایگانی یکی از این علما بود که با قلم و قدم خود در راستای مرزبانی دین قریب به یک قرن تلاش کرد.

وی افزود: به تعبیر آیت الله العظمی سبحانی، هرگاه هجمه‌ای به دین و دیانت می‌شد، مرحوم آیت الله العظمی صافی چشم بینا و بصیری بودند که از دین مراقبت کنند.

حجت الاسلام بهشتی نژاد عنوان کرد: یکی از پیام‌های انقلاب اسلامی این است که صدایش از پایگاه مرجعیت بلند شد و اگر چیزی خلاف این امر بود، انقلاب اسلامی امکان تحقق نداشت.

وی ادامه داد: تشییع باشکوه روز گذشته، نشان داد که در ایران اسلامی وابستگی به مکتب اهل بیت و جایگاه فقاهت و مراجع مستحکم است و این ارتباطات درونی همچنان هست.

مدیر اسبق اداره تبلیغات اسلامی استان اصفهان در پایان گفت: بیشترین رسالت در عرصه جهاد تبیینی برعهده روحانیون است، دشمن در عرصه تبلیغ خود در پی وارونه سازی ارزش‌ها است که جهاد تبیین نمی‌گذارد این جابجایی ارزش‌ها صورت گیرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha