یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
بزرگداشت نخستین شهید انقلاب در کهگیلویه برگزار شد

حوزه/یادواره روحانی شهید سید علی نورالدینی نخستین شهید انقلاب شهرستان کهگیلویه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از کهگیلویه و بویراحمد، در سومین روز از دهه فجر یادواره روحانی شهید «سید علی نورالدینی» نخستین شهید انقلاب شهرستان کهگیلویه با حضور مسئولان شهرستانی و اقشار مختلف مردم برگزار شد.

سید عبدالعزیز موسوی، فرماندار کهگیلویه در این یادواره با اشاره به اینکه در حکومت طاغوت ده‌ها هزار آمریکایی در مراکز حساس مملکت به حیف و میل و چپاول مشغول بودند، افزود: با شکل‌گیری نهضت امام و روحانیت عظیم و شهدای روحانی از جمله شهید نورالدینی و با پشتیبانی ملت انقلاب ۵۷ رقم خورد.

فرماندار کهگیلویه، انقلاب اسلامی را برگرفته از مکتب عاشورا و قیام خونین اباعبدالله الحسین (ع) دانست و افزود: شهدا پای پیمان خود با ملت و اسلام و امام را با خون امضا کردند و این انقلاب بزرگ را به دست ما سپردند.

وی با بیان اینکه امروز مسئولیت و مأموریت ما بسیار سنگین‌تر از اوایل انقلاب و دوران دفاع مقدس است، گفت: برای این نظامی که با خون شهدا شکل گرفته بایستی از دل و جان مایه بگذاریم.

فرماندار کهگیلویه تأکید کرد: در حفظ دستاوردها و آرمان‌های شهدا نهایت تلاش را داشته باشیم و نگذاریم خواب‌های آشفته دشمنان تعبیر شود.

وی اضافه کرد: همچنان که در چهل سال گذشته پوزه استکبار را به خاک مالیدیم در چله دوم انقلاب هم از آرمان‌ها و اهداف امام و شهدا حفاظت و صیانت خواهیم کرد.

موسوی تصریح کرد: در محضر شهدا عهد می‌بندیم که از آرمان‌ها، اهداف و راه امام و انقلاب تا پای جان حمایت و دفاع می‌کنیم.

وی همچنین نسبت به شیوع سویه جدید کرونا در شهرستان هشدار داد و افزود: با توجه به بالا بودن قدرت تسری این ویروس اگر پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشود نوروز خطرناکی خواهیم داشت.

گفتنی است، روحانی شهید حجت‌الاسلام سید علی نورالدینی اولین شهید روحانی استان کهگیلویه و بویراحمد است که در روز ۲۸ محرم مصادف با هشتم دی ماه سال ۵۷ در تظاهرات ضد رژیم پهلوی در بهبهان به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha