چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
نماز جمعه ارومیه

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قریشی گفت: متأسفانه یکی از کادر نیروی انتظامی در شیراز به صورت فجیعی به شهادت رسیده است و ضمن محکومیت این جریان از مسئولین و قوه قضائیه می‌خواهیم تدابیری را در نظر بگیرند که این مسائل دوباره تکرار نشود؛ ایران جای قمه و قداره کشی نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی، امروز در خطبه‌های نماز جمعه ارومیه که در مصلای این شهر برگزار شد، با اشاره به فضیلت‌های ماه رجب اظهار داشت: خداوند به اعمال حسنه انسان در این ماه اجر چند برابر اعطا خواهد داد و باید از رجب‌المرجب برای آماده شدن به ماه رمضان استفاده کنیم و اگر کرونا اجازه بدهد فرصت اعتکاف را از دست ندهیم که بسیار با اهمیت است.

وی در ادامه ضمن تسلیت ارتحال حضرت آیت الله صافی گلپایگانی گفت: ایشان از استوانه‌های دین و انقلاب بودند و در شورای نگهبان و تصویب قانون اساسی نقش داشتند و کتب متعددی در تقویت مبانی‌های دینی نوشته‌اند.

امام جمعه ارومیه افزود: متأسفانه یکی از کادر نیروی انتظامی در شیراز به صورت فجیعی به شهادت رسیده است و ضمن محکومیت این جریان از مسئولین و قوه قضائیه می‌خواهیم تدابیری را در نظر بگیرند که این مسائل دوباره تکرار نشود؛ باید اراذل و اوباش از بین بروند و ناموس و جان مردم در امان بماند چرا باید در کشور اسلامی به اراذل و اوباش اجازه داده شود به راحتی سر کادر نیروی انتظامی را ببرند و به شهادت برسانند.

وی اضافه کرد: ایران جای قمه و قداره کشی نیست؛ الحمدلله در استان آذربایجان غربی برخوردهای خوبی با اراذل و اوباش از سوی اداره اطلاعات صورت گرفت و باید در همه شهرها و استان‌ها اینگونه باشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در ادامه به دیدار رهبر معظم انقلاب با تولید کنندگان اشاره کرد و گفت: رهبر انقلاب در آن دیدار به کثرت بخشنامه‌هایی که جلوی تولید را گرفته است، اشاره کردند و باید مسئولین این مسئله را حل کنند و معظم‌له در آن جلسه از پایین بودن کیفیت گلایه کردند و بالا رفتن کیفیت محصولات حمایت مسئولین و همت تولید کنندگان را می‌طلبد.

وی با گلایه از عدم مدیریت کیفیت و قیمت‌های خودرو، تاکید کرد: این چه معنایی دارد هر روز قیمت خودرو بالا می‌رود و کیفیت‌ها پایین می‌آید و باید مجلس، قوه قضائیه و دولت وارد میدان شوند و جلوی مافیای خودرو را بگیرند و حرف رهبری روی زمین نماند و انتظار از دولت و مسئولین این است که برای مقابله با تورم که مهم‌ترین مطالبه رهبری است برنامه‌ریزی کنند و به سفارشات معظم‌له جامعه عمل بپوشانند.

حجت الاسلام و المسلمین قریشی با بیان این که انقلاب اسلامی معجزه قرن بود، اضافه کرد: شعار اصلی انقلاب، استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بود و در زمان پهلوی واقعاً کشور استقلال نداشت و با دستور بیگانه‌ها اداره می‌شد و خبری از آزادی و انتخابات نبود و مردم در سرنوشت خود مؤثر نبودند و حکومت به سمت از بین بردن همه آثار اسلام پیش می‌رفت.

وی در ادامه با اشاره به این که استکبار جهانی دین را به عنوان افیون ملت‌ها تبلیغ کرده بود، ادامه داد: دنیا دوقطبی اداره می‌شد و مسلمانان جرأت عرض اندام نداشتند و جمهوری اسلامی با رهبری امام خمینی (ره) و حمایت مردمی قد علم کرده و دو قطبی جهانی را از بین برد و ایران به عنوان قدرت منطقه، تمام کشورها را به چالش کشیده است و معنای ۵+ ۱ این است که در یک طرف ایران و مقابل آن تمام ابر قدرت‌ها قرار دارد.

امام جمعه ارومیه با تاکید بر لزوم تبیین دستاوردهای ایران در جنبه‌های علمی و فن‌آوری و نظامی و …،.تصریح کرد: استقلال و آقا بودن هزینه دارد و بدون هزینه نمی‌توان بدان دست یافت، و کشورهایی مثل عربستان سعودی که تبدیل به گاو شیرده شده‌اند و از خود اختیاری ندارد

وی به قدرت علمی و پزشکی ایران در دنیا اشاره کرد و افزود: در ماجرای کرونا ایران جزو ده کشوری بود که به فن‌آوری واکسن مقابله با کرونا دست یافت، جمهوری اسلامی امروز در مسئله نانو در رتبه ۷ جهان قرار داریم و در خیلی از رتبه‌های علم پزشکی در رتبه چهارم قرار داریم و جمهوری اسلامی در حالی به این جایگاه دست یافته است که مورد تحریم همه جانبه جامعه جهانی قرار گرفته بود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به حضور حدود ۲۱ هزار زن به عنوان هیئت علمی در دانشگاه‌ها، گفت: کشور به حول و قوه الهی به سمت پیشرفت حرکت می‌کند و به همت دولت و مسئولین مشکلات حل خواهد شد و باید مسئولین خصوصاً مدیران استانی باید برای مسائل اقتصادی برنامه‌ریزی کنند و لذا انتظاری که مردم از مدیریت استان دارند بسیار بالاست.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha