جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه رشت

نماینده ولی فقیه در گیلان، ناهماهنگی بین بخش های اقتصادی را آسیب زا عنوان کرد و گفت: دولت برای مهار گرانی ها و افزایش دستمزد کارگران و کارمندان تدبیر کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین رسول فلاحتی، امروز در خطبه‌های نمازجمعه رشت با توصیه همگان به رعایت تقوای الهی و پرهیز از گناهان و همچنین تسلیت سالروز شهادت امام علی النقی علیه السلام در سوم ماه رجب، اظهار کرد: نگه داشتن جامعه اسلامی از انحراف‌ها، اقدام اهل بیت عصمت و طهارت علیه السلام پس از حادثه کربلا بود.

تشیع می‌تواند حکومتی مبتنی بر قرآن و سنت ایجاد کند

وی، بیان حقانیت تشیع را دومین حرکت اهل بیت علیه السلام عنوان کرد و افزود: معارف شیعه است که می‌تواند حکومتی مبتنی بر قرآن و سنت ایجاد کند ضمن اینکه اهل بیت علیه السلام تلاش کردند حکومت و قدرت را از زورگویان بگیرند و به اهلش بسپارند.

امام جمعه رشت با اشاره به پیوستن کارکنان هوانیروز به ملت و اعلام وفاداری به امام راحل در ۱۹ بهمن ماه سال ۱۳۵۷، بیان کرد: این روز را به تمام ارتشیان به ویژه نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران تبریک می‌گویم.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی به فروپاشی حکومت ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی با فرمان امام رحمت الله علیه مبنی بر به خیابان آمدن مردم در ۲۱ بهمن ماه سال ۱۳۵۷ اشاره کرد و گفت: انقلاب اسلامی با خون، رنج و سختی‌ها محقق شد و با وجود ملتی فرهیخته، آگاه و بصیر این مشکلات را دیگر نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه دشمن با جنگ اراده‌ها تلاش می‌کند ضرباتی به آئین، دین خدا و قرآن مردم وارد کند، تصریح کرد: دشمن در تمام عرصه‌ها عقب نشینی کرده و خاضع شده است.

دعا روح انسان را صیقل می‌دهد

نماینده ولی فقیه در گیلان به حلول ماه رجب اشاره کرد و یادآور شد: دعا روح انسان را صیقل می‌دهد و در این راستا رجب ماه خودسازی، استغفار، تهذیب نفس، دعا و نیایش است.

دولت برای افزایش دستمزد کارگران و کارمندان تدبیر کند

امام جمعه رشت با اشاره به وجود گرانی در جامعه، خاطرنشان کرد: مردم از گرانی‌ها رنج می‌برند و دولت در تلاش است بازار از کالای اساسی خالی نشود ضمن اینکه دولت تدبیر کند دستمزد کارگران و کارمندان قدری بالا رود.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی، مرتبط کردن بدون قید و شرط مشکلات اقتصادی جامعه به متغیرهای خارج از کشور را از عوامل مشکلات اقتصادی در دوره گذشته دانست و یادآور شد: بی مهری به اقتصاد مقاومتی و نبود هماهنگی میان مسئولان دولتی از عوامل مشکلات اقتصادی از گذشته است.

ضرورت ایجاد ثبات نرخ کالا توسط دولت

وی با بیان اینکه ناهماهنگی بین بخش‌های اقتصادی آسیب زا است، تصریح کرد: از دولت می‌خواهیم ثبات در نرخ کالا که هر روز مردم با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، را ایجاد کند.

نماینده ولی فقیه در گیلان به سفر هفته گذشته رئیس جمهور به همراه هیئت دولت به این استان اشاره کرد و افزود: افتخار است که رئیس جمهور در پایان هفته به استان‌ها سرکشی می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین با اشاره به مصوبات هیئت دولت در سفر به گیلان، بیان کرد: حدود یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان برای عرصه کشاورزی گیلان در نظر گرفته شده است.

وی، پسماند و آلودگی زیست محیطی رودخانه‌های زرجوب و گوهررود رشت را دغدغه نخست دانست و خاطرنشان کرد: از دانشگاهیان و فعالان محیط زیستی در توجه به موضوع مذکور تشکر می‌کنم.

امام جمعه رشت با بیان اینکه رودخانه‌های زرجوب و گوهررود رشت آسیب‌های زیست بوم بسیاری متوجه مردم کرده است، اظهار کرد: ارتفاع پسماند سراوان رشت به یکصد متر رسیده است.

تشکیل کارگروه رسیدگی به وضعیت رودخانه‌های رشت توسط استاندار

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی از تشکیل کارگروه رسیدگی به وضعیت رودخانه‌های گوهررود و زرجوب رشت توسط استاندار گیلان خبر داد و یادآور شد: ۱۲۰ میلیارد تومان برای پسماند استان اختصاص داده شده که ۶۰ میلیارد تومان از محل سفر رئیس جمهور و ۶۰ میلیارد تومان دیگر از محل اعتبارات شهرداری‌ها تأمین می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در سفر رئیس جمهور به گیلان مبلغ ۶۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای اتمام پروژه راه آهن رشت – انزلی اختصاص داده شده است، بیان کرد: اختصاص مبلغ ۲ هزار میلیارد تومان برای راه‌ها، پل‌ها و آزادراه رودبار از جمله مصوبات سفر هیئت دولت به گیلان است.

نماینده ولی فقیه در گیلان به اختصاص یک هزار میلیارد تومان برای بیمارستان‌های رشت در سفر هیئت دولت به استان اشاره کرد و یادآور شد: برای احیای تالاب انزلی ۲۵ میلیارد تومان اختصاص داده شده که کم است.

توصیه‌ای به استاندار گیلان و فرمانداران

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی، خواستار بکارگیری جوانان توسط استاندار و فرمانداران در تصدی معاونت‌ها و بخشداران شد و اظهار کرد: اصحاب فتنه خط قرمز ما هستند و کسانی که در فتنه ۸۸ مسجد و قرآن را به آتش کشیدند جایی در بین ملت ندارند.

وی با توصیه به رجال سیاسی مبنی بر اینکه در کارهای اجرایی دخالت نکنند، تصریح کرد: جوانان را آموزش دهید تا در آینده احساس کمبود نیرو نباشد.

امام جمعه رشت با تبریک به مدال‌آوران پاراالمپیک توکیو، بیان کرد: توصیه می‌کنم به ورزش استان توجه ویژه شود ضمن اینکه جوایز اهدایی مقام معظم رهبری به مدال‌آوران گیلانی اهدا شده است.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی، پیرامون حق والدین در راستای سبک زندگی اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: خدای متعال پیش از آیه‌های مربوط به والدین به شرک توجه داشته و براین اساس انسان نباید برای خدا شریک و همتا قائل شود، زیرا خدای متعال از امور بسیاری می‌گذرد، اما از شرک نمی‌گذرد.

وی با تاکید بر اینکه انسان در تمام زوایای زندگی باید توحید را تقویت کند، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی معلول تلاش موحدانه امام رحمت الله علیه بود.

انتهای پیام / ‏

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha