شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مدرسه علمیه رودسر

حوزه/ حجت الاسلام احمدوند گفت: شخصی از امام سوال کرد که شما همیشه حضور ندارید، از چه کسی سوال کنم؟ حضرت فرمود به فلانی مراجعه کن هرچه گفت از طرف من است و حجت خداست، بنابراین بنای تقلید از فقهای جامع الشرایط را خود ائمه (ع) گذاشتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گیلان، حجت الاسلام محسن احمدوند، روز شنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۰، در مراسم سالروز شهادت امام هادی علیه السلام و بزرگداشت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی (ره)، در مدرسه علمیه امام جعفر صادق علیه السلام رودسر گفت: اینکه می‌گویند امامان در حصر و در زندان بودند یا امام زمان که سالهاست در غیبت است چگونه وظایف امامت را انجام می‌دادند؟ وظیفه امام هدایت عقل و فهم بشر است و بقیه در راستای همین است؛ اگر امام حکومت می‌گیرد برای همین وظیفه است، لذا امیرالمومنین علی علیه السلام فرمود: من می‌خواهم شما را پرورش بدهم.

وی ادامه داد: امام گاهی برای هدایت مردم حکومت می‌گیرد و در جایی حکومت را رها می‌کند و گاهی از دیدگان مردم غایب می‌شود برای هدایت خود مردم. امام در همین شرایط وظیفه خودش را انجام می‌دهد.

حجت الاسلام احمدوند: امام هادی علیه السلام سازمانی به نام وکالت ترتیب داد. شخصی از امام سوال کرد که شما همیشه حضور ندارید، از چه کسی سوال کنم؟ حضرت فرمود به فلانی مراجعه کن هرچه گفت از طرف من است و حجت خداست، بنابراین بنای تقلید از فقهای جامع الشرایط را خود ائمه (ع) گذاشتند.

استاد حوزه ادامه داد: کسی که بناست حجت خدا باشد باید نزدیک‌ترین افراد از نظر رفتار و فکر و سبک و روش زندگی به امام باشد و امام را خوب بشناسد، پس ما طلبه‌ها باید خودسازی داشته باشیم و حداقل نقل خود را با امام معصوم یکی کنیم و نباید هر چیزی را روی منبر بگوییم، بنابراین باید افکار و گفتارمان را با ائمه علیهم السلام مطابقت دهیم.

وی ضمن تسلیت رحلت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی (ره) گفت: ایشان زاهدانه زندگی کرد و با آن همه عظمت دست یک طلبه را می‌بوسد.

حجت الاسلام احمدوند افزود: ما باید رفتارمان با ائمه اطهار (ع) انطباق داشته باشد، لذا یکی از شاگردان مکتب اهل بیت (ع) حضرت آیت الله صافی گلپایگانی (ره).

انتهای پیام

خبرنگار: محمدجواد ربیعی

بنای تقلید از فقهای جامع الشرایط را ائمه (ع) گذاشتند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha