پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
قنبر درویشی اصلی

حوزه / حجت‌الاسلام درویشی، با ذکر این که در دادگاه طاغوت به یک‌سال زندان محکوم شدم، گفت: هفت ماه زیر شکنجه بودم، اما درخواست اعلام عدم مخالفت با شاه را نپذیرفتم.

حجت‌الاسلام قنبر درویشی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه از بندرعباس، ضمن تبریک ایام الله دهه فجر، اظهار کرد: انقلاب اسلامی برکات بسیار زیاد در طول این ۴۳ سال برای مردم به همراه داشته است و لازم است که در راستای فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در خصوص جهاد تبیین، خدمات نظام مقدس اسلامی تشریح شود.

وی ضمن انتقاد از حضور مدیران دولت قبل در مسند پست‌های کلیدی هرمزگان، اظهار کرد: برخی از مدیران رئیس جمهور را قبول ندارند اما وانمود می‌کنند که دوست‌دار او هستند. مشکلی ندارد، ما نیز توبه این افراد را می‌پذیریم اما نباید در پست‌های کلیدی قرار داشته باشند. فردی که تا دیروز از شخصی با تفکر مخالف به صورت شدید حمایت می‌کرد، دلش برای تفکر انقلابی نمی‌سوزد و وجود این افراد در پست‌های کلیدی بسیار زیان بار خواهد بود.

مبارز دوران انقلاب، با ذکر این نکته که برای به ثمر نشستن این انقلاب تلاش‌های بسیار زیادی انجام شده است، اظهار کرد: در دوران شاه استبداد بسیار شدیدی در جامعه حاکم بود و مردم به سختی قادر به انجام فعالیت‌های دینی و مذهبی بودند که به هیچ عنوان قابل تحمل نبود.

حجت‌الاسلام درویشی با اشاره به شکنجه‌های دوران طاغوت، ابراز کرد: با چشم خود دیدم که پای شخصی در زیر شکنجه‌ها فاسد شده بود، دیدم سیگار روی صورت زندانیان خاموش می‌کردند و با تمام توان بدترین شکنجه‌ها را انجام می‌دادند.

وی افزود: مردم و مسئولین باید در برابر انقلاب مسئول باشند و بدانند چه اتفاقاتی رقم خورده است تا این نظام مقدس به ثمر برسد و چه نتایجی به دنبال داشته است. نباید اجازه دهیم که دشمن دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی را کم اهمیت جلوه دهد.

مبارز دوران انقلاب، با اشاره به دستگیری خود به واسطه انجام فعالیت‌های سیاسی و مبارزاتی، تشریح کرد: در دادگاه طاغوت به یک‌سال زندان محکوم شدم.

وی، عنوان کرد: در دوران زندان فردی آمد پیش من و گفت وکیل تسخیری شما هستم و می‌خواهم شما را تبرئه کنم. گفت شما باید با ما همکاری کنید و در دادگاه اعلام کنید که من با شاه مخالف نبودم و دعا گوی شاه هستم. این صحبت او برای من توهین آمیز بود و در واکنش گفتم اگر شما پرونده من را خوانده‌اید و چنین درخواستی دارید، نادان هستید.

مبارز دوران انقلاب، با بیان اینکه شکنجه ۷ ماهه بنده ساواک نشان دهنده ضعف آن‌ها بود، تصریح کرد: از فردی که هفت ماه زیر شکنجه کوتاه نیامده بوده، نباید انتظار تسلیم شدن داشت و به شاه ابراز ارادت کند.

وی ابراز کرد: اگر شاه فرار نکرده بود من و آقای عباسی اعدام می‌شدیم و اگر حرکت بزرگ مردمی نبود، به صورت قطع کشته می‌شدیم به همین جهت ما که به واسطه انقلاب آزاد شدیم طلبکار انقلاب نیستیم.

حجت‌الاسلام درویشی، خاطرنشان کرد: تفکر مبارزه با شاه در سال ۱۳۴۳ در میناب و بندرعباس به واسطه بازداشت شدن آقای عباسی قوت گرفت. یعنی مردم هرمزگان از پیش از دهه ۵۰ وارد فاز مبارزاتی حتی تند انقلابی شدند و اقدامات بسیار مهمی در راستای پیروزی انقلاب انجام شد. مواردی را داشتیم که افراد به صورت مسلح به مقر ژاندارمری حمله می‌کردند.

وی ادامه داد: این موارد نشان دهنده این است که انقلاب در استان هرمزگان هم‌پای با تمام کشور و هماهنگ با قم در حال حرکت بوده است و حتی از پیشگامان انقلاب در کشور بوده است.

مبارز دوران انقلاب، تصریح کرد: از تمام مسئولین فرهنگی درخواست داریم که نکات تاریخی از انقلاب استان هرمزگان را جمع‌آوری کنند تا مردم از آن‌ها استفاده کنند و از شور انقلاب در هرمزگان آگاه شوند.

وی، با ذکر این نکته که در بسیاری از شهرها، کمونیست‌ها و منافقین اسلحه‌های ژاندارمری را به سرقت بردند، اظهار کرد: اجازه ندادیم حتی یک اسلحه به خارج از تشکیلات خارج شود و ما خودمان به انبارها قفل زدیم و اجازه هیچ برداشتی را ندادیم.

حجت‌الاسلام درویشی اذعان کرد: به تمام نقاط استان هرمزگان رفتم، در هرکجا که طلبه‌ای وجود داشت رفتم و دعوت کردم که در روزی مشخص در برنامه‌ای برای گرامیداشت شهدا در مسجد کوفه حضور پیدا کنند.

وی افزود: در این مراسم مرحوم عباسی یک سخنرانی کرد که داخل ایران انجام نشده بود. در این سخنرانی با این جمله آغاز کرد: «اعوذبالله من شر شاه» و در ادامه نیز بیانات بسیار تندی داشت که باعث ایجاد شور در میان مردم حاضر شد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    0 0
    حفظک الله و اللعنة علی فرعون ایران و عذبه الله مع ابیه ماحی الآثار الدینیة