جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
امام جمعه قزوین

حوزه / نماینده ولی فقیه در قزوین گفت: برای صدور آرمانهای الهی و دینی نیازمند تربیت طلاب زباندان هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، عصر امروز در دیدار مدیران حوزه علمیه قزوین گفت: برای صدور انقلاب اسلامی، آرمان‌های دینی، ارزش‌های متعالی آیات قرآن کریم و روایات اهل بیت (ع) و سبک زندگی انبیا و اولیا بسیار نیازمند هستیم که زبان بدانیم و آن را ابزاری در خدمت انتقال آرمان‌های بلند الهی و دینی قرار بدهیم.

وی تصریح کرد: حقیقتاً خیلی وقت‌ها آیه‌ای از قرآن را می‌بینم و به خودم می‌گویم چرا این را نباید همه انسان‌ها ببینند، چرا مردم از این مائده آسمانی محروم هستند در حالی که عطش آدم‌ها برای آگاهی از ارزش‌های متعالی را می‌بینیم که با قرآن می‌تواند برطرف شود و زبان می‌تواند ابزار و پلی برای این مقصد مهم باشد.

امام جمعه قزوین با اشاره به اهمیت تهذیب و اخلاق، خاطرنشان کرد: ما پیش از مهارت زبان و بیش از اهتمام به این مهارت، می‌باید در تهذیب و اخلاق، در صداقت و ایمان، مایه‌های معنوی دین و انس با قرآن نیرو تربیت کنیم تا حرفی برای گفتن داشته باشیم و با کمک زبان به جایی برسانیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: اگر به بلوغی برسیم که حرفی برای گفتن داشته باشیم، جهان به دنبال حرف ما می‌آید، همان‌طور که قرآن به زبان‌های مختلف ترجمه شده چرا که برای عالَم جاذبه داشته است.

وی عنوان کرد: ما دو زبان داریم که یکی زبان تعامل با دنیاست و دیگری زبان فطرت است؛ قرآن کریم زبان فطرت است و هر آیه آن به هر کسی در عالم برسد، درک می‌کند چرا که برخاسته از فطرت انسان است و باید هر چه بیشتر خودمان را با قرآن وفق دهیم.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: پیش از فراگیری زبانی می‌باید طلاب به بلوغ رسالت‌های خود که تهذیب، مهم‌ترین آن است، رسانده شوند و بعد از آن زبان را برای انجام رسالت‌های الهی و دینی فرا بگیرند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدتقی سبحانی‌نیا مدیر حوزه علمیه قزوین هم در این جلسه بیان کرد: تلاش برای راه‌اندازی مرکز زبان با چند هدف برای استفاده از ظرفیت زبان‌دانان طلبه استان قزوین شد و الحمدلله این ظرفیت در حوزه علمیه قزوین وجود داشت.

وی تصریح کرد: راه‌اندازی مرکز زبان برای ارتقای توانایی طلاب برای تبلیغ دین راه‌اندازی شد و به دنبال این هستیم جوانان و نوجوانان غیر طلبه را جذب کنیم و با این کار تبلیغی هم برای حوزه علمیه صورت بگیرد.

 طلاب زباندان تربیت شود

 طلاب زباندان تربیت شود

 طلاب زباندان تربیت شود

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • شیخ محمد IR ۰۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    0 0
    همون هایی که تربیت کرده اید چه استفاده ای ازشون میکنید؟؟ نزدیک به 8 سال است که عمر مان را برای یادگیری زبان گذاشته ایم مدرک تخصصی حوزه هم گرفته ایم و توانمندی سخنرانی هم داریم البته بعد هم خود حوزه فارغ از تحصیلمان کرده است!!! با هر کدام از دوستان که بصورت جهادی کارهای پراکنده کرده اند فعالیت هایی داریم اما دریغ از مرکزی که از این همه توانمندی استفاده کند و تجمیع قبل از سخنرانی نگاهی به آمار زبان دان های موجود حوزه بیاندازید که پرونده در مرکز بین الملل حوزه دارند و بی خود و بی جهت به جای مسئولین مدام برای طلاب تکلیف نتراشید البته نکاتی که عرض کردم مربوط به حوزه علمیه قم است شاید قزوین ساختار متفاوتی داشته باشد شاید