شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
سیدجلال حسینی

حوزه / مدیر مدرسه علمیه امام باقر (ع) کامیاران با اشاره به اینکه پیش از انقلاب جزیره بحرین که استان چهاردهم ایران بود، توسط شاه به انگلیسی‌ها بخشیده شد، بیان کرد: تقدیم جزیره بحرین را باید یکی از بارزترین خیانت‌های شاه علیه این آب و خاک دانست، خیانتی که در تاریخ برای همیشه ماندگار خواهد ماند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، حجت الاسلام سیدجلال حسینی، امروز در مراسمی که به مناسبت ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی در مدرسه علمیه کامیاران برگزار شد، اظهار داشت: کسانی که دوران قبل از انقلاب را تجربه کرده‌اند خوب به یاد دارند که بیش از ۸۰ هزار مستشار نظامی بیگانه که اغلب آنها آمریکایی بودند صلاح و مصلحت نیروهای نظامی و ارتش ما را در اختیار داشتند و همین عاملی برای به غارت رفتن ثروت این مملکت شده بود.

مدیر مدرسه علمیه امام باقر (ع) کامیاران اظهار کرد: این غارت‌ها و چپاول گری‌ها دحالی انجام می‌شد که ملت ایران در بدترین شرایط اقتصادی زندگی می‌کردند، ولی در این میان کسی نبود که علیه این بیدادها قد علم کند.

این استاد حوزوی ادامه داد: از سوی دیگر دربار پهلوی برای ابقای حکومتش محکوم به پذیرش آمریکایی‌ها، صهیونیست‌ها و… بود، زیرا برای تداوم مملکت داری باید رضایت این دول را به هر نحو ممکن جلب می‌کرد.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) علیه ظلم‌و ستم دست به قیام و روشنگری زدند، اظهار داشت: هنوز کسانی هستند که از واقعیت‌های دوران پهلوی یا بی خبرند و یا اینکه خود را به بی خبری زده‌اند؛ طرفداران نظام پهلوی به هر نحو ممکن خیانت‌های شاه و کاخ نشینان را توجیه می‌کنند که این را باید عذر بدتر از گناه دانست.

مدیر مدرسه علمیه امام باقر (ع) کامیاران با اشاره به اینکه پیش از انقلاب جزیره بحرین که استان چهاردهم ایران بود، توسط شاه به انگلیسی‌ها بخشیده شد، بیان کرد: تقدیم جزیره بحرین را باید یکی از بارزترین خیانت‌های شاه علیه این آب و خاک دانست، خیانتی که در تاریخ برای همیشه ماندگار خواهد ماند.

این استاد حوزه با اشاره به اینکه نظام پهلوی برنامه‌های بسیاری برای عوام فریبی و نشان دادن چهره‌ای مردمی از خود به نمایش می‌گذاشت، اظهار کرد: به مرور زمان و با وابستگی هرچه بیشتر ایران به آمریکا و دیگر دول اروپایی رفته رفته کشاورزی، صنعت و اقتصاد ما عملاً و به صورت کاملاً به کشورهای بیگانه وابسته شده بود، به نحوی که ایران به جز نفت چیز دیگری از خود نداشت و آن نفت هم به انحای مختلف به غارت می‌رفت.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به اینکه پیروزی انقلاب اسلامی بسیاری از منافع استکباری آمریکایی‌ها و اروپایی را از بین برد، گفت: بزرگترین کابوس برای کشورهای غربی و اروپایی پیروزی انقلاب اسلامی و از بین رفتن نظام شاهنشاهی در ایران بود، زیرا عملاً دست چپاول گران را از کشور کوتاه می‌کرد.

مدیر مدرسه علمیه امام باقر (ع) کامیاران ادامه داد: پیروزی انقلاب اسلامی باعث قطع کامل کمک‌های رژیم پهلوی به رژیم جعلی اسرائیل شد، به نحوی که قضیه بالعکس شد و این انقلاب دوباره نهضت مبارزه با صهیونیست‌ها در جهان اسلام را زنده کرد.

وی با اشاره به اینکه باید به واقعیت‌ها نگاه کنیم نه سخنان تحریف شده برخی روشنفکرنماها، گفت: ایران اسلامی علیرغم دشمنی‌های بی سابقه آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها امروز در اوج قدرت قرار دارد؛ قدرتی که به نوعی قدرت‌های جهانی را به چالش کشانده است که این خود یک افتخار برای هر ایرانی آزاده است.

مدیر مدرسه علمیه امام باقر (ع) کامیاران با اشاره به اینکه پیروزی انقلاب اسلامی جان تازه‌ای به اسلام و قرآن بخشید، عنوان کرد: پیروزی انقلاب اسلامی در زمانی به وقوع پیوست که اسلام در حال رنگ باختن و رنگ عوض کردن بود به نحوی که از اسلام تنها نامی باقیمانده بود، ولی این حکومت بار دیگر اسلام را در جهان نمایان‌تر ساخت.

حجت الاسلام حسینی اظهار کرد: امروز هم باید با تاسی از آرمان‌های امام راحل، شهدا و نیز پیروی از ولایت فقیه مسیر توسعه و اقتدار این نظام اسلامی را استمرار ببخشیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: انقلاب ما در کنار دوستانی که در جهان دارد به همان اندازه دشمنانی هم در داخل هم در منطقه و سطح بین‌الملل دارد، بنابراین همه به عنوان یک ایرانی باید در مقابل این دشمنی‌ها با بصیرت و آگاهی دینی و سیاسی عمل کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha