جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ابطحی

حجت الاسلام والمسلمین ابطحی با اشاره به اینکه مشکلات اقتصادی امروز ربطی به انقلاب اسلامی ندارد، گفت: عمده دلیل مشکلات اقتصادی امروز متأثر از تفکر کدخدا پرستان است؛ دفاع مقدس و صنعت موشکی و نظامی ما نشان می‌دهد، آنجایی که انقلابیون وارد شدند، عالی عمل کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدصادق ابطحی، شب گذشته در جشن سالگرد انقلاب اسلامی که در مسجد الفتاح اصفهان برگزار شده بود، اظهار کرد: انقلاب اسلامی مقدمه ظهور خواهد بود، چراکه ظهور دفعی رخ نخواهد داد و مقدمه‌هایی دارد.

مدیر اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان در پاسخ به این شبهه که پیش از انقلاب هم مردم دعای ندبه می‌خواندند و منتظر ظهور بودند، تصریح کرد: این انقلاب نام مهدی موعود (ع) را جهانی کرد و مسئله ظهور را از حسینیه‌ها و مساجد بیرون کشید و به جهان معرفی نمود.

وی با بیان اینکه امروز شعار شیعه و اهل بیت (ع) به همه جهان صادر شده است، ادامه داد: این حرکت زمینه ساز انقلاب جهانی امام زمان (عج) است.

ابطحی با اشاره به اینکه اگر امروز حجاب در فرانسه ممنوع شده است، نشان از حضور اسلام در قلب اروپا دارد، بیان کرد: در جلد پنجم بحارالانوار آمده است «مردی از قم مردم را به حق دعوت می‌کند، یاران او مردمی با قلب‌های آهنین و ثابت قدم در راه خود هستند، از جنگ و مبارزه خسته نمی‌شوند، ترسی ندارند و توکلشان بر خداوند است.»

وی با بیان اینکه در تاریخ قم فردی غیر از امام خمینی (ره) با این مشخصات وجود ندارد، خاطرنشان کرد: شهدای انقلاب و شهدا و جانبازان و اسرای دفاع مقدس نشان از همین اراده‌های آهنین و توکل بر خدا بر محور حضرت روح الله دارد.

مدیر اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان با نقل حدیثی از امام باقر (ع) در جلد شصت و پنجم کتاب بحارالانوار، گفت: قومی از شیعیان هستند که لباس‌هایی پر نور دارند و کلامشان نور است و بر منابری از نور نشسته‌اند، اینها مردمی به محوریت فردی به نام روح الله هستند، در حالی که هیچ نسبتی با یکدیگر ندارند و تنها بر مبنای محبت الهی گرد هم آمده‌اند.

وی اظهار کرد: تا امروز هیچ مصداقی غیر امام خمینی (ره) و مردم ایران برای این حدیث نخواهید یافت.

ابطحی در پاسخ به اینکه چرا امروز مردم مشکلات اقتصادی دارند، پاسخ داد: این مشکلات از انقلاب نیست، بلکه از تدبیر مسئولانی است که نگاهشان به دستان آمریکایی‌ها و امضای آنها بود و حتی آب خوردن مردم را به آمریکا و تحریم ربط دادند.

وی با بیان اینکه در دهه ۹۰ کارخانه‌های بسیاری به دست غرب پرستان کدخدا دوست تعطیل شد، عنوان کرد: این مصائب را تقصیر انقلاب نگذارید، بلکه آنجایی که انقلابیون وارد شدند، عالی عمل کردند و نمونه بی نظیر آن دفاع مقدس و صنعت موشکی و نظامی است.

مدیر اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان با بیان اینکه اقتصاد انقلاب اقتصاد مقاومتی است، اما مسئولان کشور به آن عمل نکردند، گفت: مگر در مناظره‌ها نگفتند به دلیل نپذیرفتن قراردادهای آمریکایی، واکسن وارد ایران نمی‌شود،؛ پس چرا امروز اغلب مردم کشور واکسن زده‌اند؟ و امروز کشور با خزانه خالی (میراث غرب‌گرایان) در حال ساخت است و امیدواریم خادمان مردم موفق تر از پیش باشد.

ابطحی در پایان ابراز کرد: مسجد جای اتحاد و انسجام بر محوریت امام جماعت و جایگاه اصلی بسیج نیز، مسجد است؛ باید به این مسئله توجه داشته باشیم تا بتوانیم زمینه ظهور امام زمان (عج) و تمدن نوین اسلامی را فراهم سازیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    106 1
    سلام به عنوان یکی از علاقمندان رسانه حوزه نیوز پیشنهاد جدی دارم که از درج چنین اخباری که حاکی از بی انصافی است خودداری کنید. مردم از اخبار اطلاع دارند و قضایا را می‌بینند و می‌فهمند. استاندارد دوگانه را خوب درک می‌کنند. گوینده این مطالب هرکه هست، درج سخنان او در این رسانه، به اعتبار حوزه نیوز لطمه می‌زند و شما را بی‌انصاف جلوه می‌دهد. اداره کشور مشکل است، موانع فراوان است؛ اما اینکه هشت سال مشکلات حاصل بی تدبیری یک دولت معرفی شود و هشت سال بعد دولت مطلوب ما هیچ تقصیری نداشته باشد و دوباره مشکلات را به گردن دولت قبل بیندازیم، هیچ سازگاری با عدالت و انصاف و حقیقت ندارد. حیف اعتبار شماست که با این سخنان بی محتوا و بی‌اعتبار و مملو از بی‌انصافی لطمه ببیند. جناب ابطحی ممکن است هنوز هم بعضی اشتباهات دولت گذشته برای دولت جدید دردسرساز باشد اما اگر چهار یا هشت سال دیگر دولتی غیر از دولت محبوب مورد خواست شما سرکار آمد آیا برای ناکارآمدی این چنین دلیلی را حدود 6 ماه بعد از روی کار‌ آمدن از آنها می‌پذیرید که مثلا بگویند «مشکلات اقتصادی امروز مملکت دستاورد چین‌دوستان و روسیه‌پرستان در دولت قبل است» و آیا حوزه نیوز در آن زمان چنین خبری را منتشر خواهد کرد؟! من در انتشار این پیام هم شک دارم چه برسد به انتشار آن خبر. و نهایتا جناب ابطحی در یک سؤال و جواب کوتاه بگویید چقدر باید از عمر این دولت و نواقص و ناکار‌آمدی‌های آن بگذرد تا شما بهانه بد بودن و ناکارآمدی دولت قبلی را کنار بگذارید؟ یک عدد بگویید. مثلا 15 ماه کافی است؟
    • یاسین IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
      91 1
      احسنت. بسیار عالی. در واقع باید گفت: "جانا! سخن از زبان ما می‌گویی". امید که گوش شنوایی باشد.
    • IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۲
      0 23
      اتفاقا بایستی نقد کرد و از ترس نقد شدن نبایستی در مقابل اشکالات همدیگر سکوت کرد. قطعا محل امید غیر از خدا کسی نیست. هماره روحانیت و همچنین امت حزب الله می بایست مسئولان از از علقه دوستی به دول دیگر کافر برحذر بدارند خواه شرقی و خواه غربی. لکن چیزی که اینجا هست ما با هر دولتی روابط اقتصادیمان را بر پایه همکاری و احترام متقابل تنظیم می کنیم ، دول غربی سابقه و لاحقه شان حکایت از ناسازگاری شدید ، عداوت فراوان و ... دارد لذا طبعا مراوده اقتصادی تعطیل یا به حد اقل خود کاهش می یابد. ولی دول شرقی و دیگر دنیا معمولا ارتباط اقتصادی بالنسبه مقبولی دارند لذا ما هم متقابلا ...
  • یاسین/1 IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
    51 1
    در تحلیل باید به‌درستی ابعاد موضوع ‌را بررسی نمود و با طرح سؤالات و ارائه پاسخ‌های واقع‌بینانه، به نتیجه روشن در اتخاذ تصمیمات رسید. دولت قبل با واقع‌بینی فهمید که ریشه اصلی تحریم‌ها آمریکاست و نه‌تنها اروپا، بلکه حتی بلوک شرق نیز علی‌رغم شعارها و مواضع به‌ظاهر متفاوت، در عمل با آمریکا هماهنگ هستند. لذا به مقامات عالی نظام گزارش دادند که مذاکره با کشورهای دیگر، فایده‌ای ندارد و این‌ها با کدخدا‌ی‌شان هماهنگ هستند. به‌صورت علنی نیز در آن سخن مشهور (که متأسفانه با بی‌اخلاقی تحریف شد و این روند هنوز ادامه دارد) گفتند: "ما دیدیم هرچه به کشورهای اروپایی می‌گوییم، این‌ها می‌روند با آمریکا هماهنگ می‌کنند و از او اجازه می‌گیرند. فهمیدیم کدخدای این‌ها (دقت کنید! کدخدای کشورهای طرف مذاکره ما، نه کدخدای جهان!!) آمریکاست. پس گفتیم بهتر این است که با کدخداشون حرف بزنیم". حال مخالفان دولت قبل که اصرار دارند با تکرار کلیشه‌ای و نخ‌نما شده این تحریفات، اذهان عمومی جامعه را به‌نوعی مشغول کنند، یادشان باشد که: 1. علی‌رغم خروج آمریکای ترامپ از برجام، نه‌تنها ایران در زمان دولت قبل از آن خارج نشد، بلکه دولت فعلی انقلابی هم با اعزام چهل نفر! به مذاکرات، در پی احیای همان برجام است و علی‌رغم شعارهای دهان پرکن و ژست‌هایی مانند این‌که "فعلاً آمریکا را پشت در نگه داشته‌ایم"!! و...، خودشان هم می‌دانند که در نهایت باید با همان "آمریکا" به توافق برسند و الّا فلا!! "فلا" یعنی از کره‌جنوبی و ژاپن در شرق تا عراق (مسلمانِ با اکثریت شیعه و متحد ایران) در بغل گوش‌مان، تا کانادا که هیچ حتی ونزوئلا در آمریکای جنوبی، بدون توافق با آمریکا، نمی‌توانند با ما تجارت داشته باشند و اگرهم قاچاقی تجارت کنند، نمی‌توانند پول‌ها و دارایی‌های ما را از مبادی قانونی و ایمن، به ما بدهند؛ 2. در این رویکرد استکباری علیه کشورمان، غرب و شرق باهم متحد هستند و به مَثَل مشهور: "سگ زرد، برادر شغال است". عقلانی هم محاسبه کنیم، متوجه می‌شویم که کشورهای جهان در درجه نخست به فکر تأمین منافع ملی خود هستند و (حتی اگر بخواهند) منطقاً نمی‌توانند تجارت ده‌ها و بلکه صدها میلیارد دلاری خود با کشوری که بیش‌از یک‌چهارم اقتصاد کل دنیا را در اختیار دارد، فدای تجارت کم‌حجم و درعین‌حال بسیار پُرریسک با ما نمایند. ... ادامه دارد
    • IR ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۲
      0 16
      مشکلات اساسی شما چند چیز است. یک . موضوع تحریم را پر رنگ می کنید در حالی که مشکل اصلی باور برون بینی رفع نیازهاست. دو . بر همین محور غلط غلظت مشکل تحریم ، آدرس غلط می دهید و راهکار را توافق با دولتی می دانید که تلخی تلون و توافق ناپذیریش را بارها چشیده اید. سه . اشرافی مسلکان چشم و دل پر شده از نگاه به زرق و برق دنیا محور شرقی و غربی هماره در حالت احساس نیاز شدید نسبت دارندگان مظاهر مادیند و برای خود نیاز و ضروری الحاجه تعریف می کنند و بر اساس آن نوحه سرایی می کنند ...
  • یاسین/2 IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
    60 0
    این موضوع البته بسیار تلخ است، اما متأسفانه واقعیت دارد و عدم توجه ما به این واقعیت تلخ جهانی نیز با هر ژستی که صورت گیرد، تنها نتیجه‌اش قربانی شدن بیش‌از پیش منافع ملی ما و متضرر شدن ده‌ها میلیون ایرانی خواهد بود. بنابراین اگر غرب‌گرایی یا به تعبیر توهین‌آمیز مدعیان بی‌اخلاق، غرب‌گدایی ناپسند است، خوش‌خیالی نسبت به شرق نیز هیچ وجه منطقی ندارد. روند تاریخی، به‌خوبی مؤید این نکته است. یادمان نرود که همسایه شمالی ما نه‌تنها در جنگ‌های اول و دوم ایران و روس در دوره قاجار با جدا کردن بخش‌های وسیعی از ایران بزرگ و تحمیل عهدنامه‌های گلستان و ترکمانچای، ظلم نابخشودنی در حق کشور عزیزمان مرتکب شد، بلکه بعداز انقلاب اسلامی هم در طول جنگ تحمیلی، به شهادت اسناد دفاع مقدس، بزرگ‌ترین تأمین‌کننده تسلیحات نظامی صدام بود و شوربختانه هم‌اکنون نیز متحد استراتژیک جانی‌ترین حکومت جهان و اصلی‌ترین دشمن مسلمانان یعنی رژیم غاصب صهیونیستی است. حال چند پرسش و پاسخ کوتاه در راستای نکته اول این نوشتار و توجه به این نکته بدیهی اما کلیدی، که: "در عرصه سیاست خارجی، دوست و دشمن مطلق نداریم و ممکن است با تغییر رویکرد کشورها، جای دوست و دشمن عوض شود." سؤال: تحریم‌های جهانی علیه ایران در کجا تصویب شد؟ پاسخ: "شورای امنیت سازمان ملل". سؤال: روند تصویب قطعنامه‌های شورای امنیت چگونه است؟ پاسخ: "با رأی اکثریت، به‌شرطی که هیچ‌یک از اعضای دائم و دارای حق وتو، رأی منفی ندهند". سؤال: اعضای دائم و دارای حق (بخوانید ناحق و ظالمانه) وتو، کدام کشورها هستند؟ پاسخ: "آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه و چین". سؤال: آیا روسیه و چین که متحدان استراتژیک ایران تلقی می‌شوند، قطع‌نامه‌های تحریم ظالمانه علیه ایران را وتو کردند؟ پاسخ: "خیر! اگر وتو کرده بودند که هیچ قطع‌نامه‌ای علیه ایران تصویب نمی‌شد!" سؤال: آیا این (مثلاً) متحدان ما، رأی ممتنع به قطع‌نامه‌های مذکور دادند؟ پاسخ: "خیر! با کمال تأسف، نه‌تنها وتو نکردند بلکه حتی از رأی ممتنع نیز خودداری کرده و در هماهنگی کامل با بلوک غرب (بخوانید آمریکا) رأی مثبت به قطع‌نامه‌های ضد ایرانی دادند!" حال به قول شاعر شیرین سخن کشورمان، "میرزا نورﷲ چهارمحالی اصفهانی، مشهور به عمان سامانی": "من از مفصلِ این نکته مجملی گفتم/ تو خود حدیث مفصل بخوان ازین مجمل" فتأمل!
  • IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
    20 1
    ابطحی نترس با این نظرتون تا ابن دولت هست شما سرجاتون هستی
    • IR ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۲
      0 44
      قیاس بنفس باعث افتضای مقایسه گر دارد.
  • یا حق IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
    32 0
    من که هیچ عدالت و انصافی در این سخنرانی نمی‌بینم! بخش عمده و اصلی مشکلات کشور مربوط به تحریم است، حالا یک دولت جرأت دارد و به زبان می آورد، و یک دولت هم نه زبانی، بلکه در عمل نشان می‌دهد که بدون رفع تحریم مشکل کشور حل شدنی نیست. امثال جنابعالی مشکل آب شرب و ربطش به تحریم را از سر استهزاء دولت قبلی بیان می‌کنید، اما بدانید که مشکل آب شرب جنوب کشور با رفع تحریم حل میشه، کما اینکه امارات بی آب و علف با تکنولوژی روز مشکل آب شرب را برای کشورش حل کرده.... پس لطفاً طوطی وار چیزی نگویید که بجای دیگران، خدایی ناخواسته خودتان مضحکه شوید. از زمین خوردن هیچ دولتی هم خوشحال نباشید، چون در هر حال دولت جمهوری اسلامی ایران هستند. و مثل امام و مقتدایمان یاد بگیریم که برای موفقیت دولت ها دعا کنیم
  • فاطمه سادات IR ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
    1 32
    جانا سخن از زبان ما میگویی. احسنت بر جناب ابطحی. از جیغ‌های بنفش هم نگران نباشید. البته مشکلات ما صرفا مربوط به هشت سال گذشته نبوده، اما هر جا مشکل داشته‌ایم ناشی از اعتماد بیجا به غرب و دور شدن از ولایت بوده است. موفق باشید
    • IR ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
      29 1
      شخص خوابیده را می‌توان بیدار کرد، اما کسی که خود را به خواب زده، بیدار نخواهد شد!! هم‌چنان چشمان‌تان را بر واقعیات تلخ جامعه و جهان ببندید و در خواب گران خود خوش باشید تا دولت صبح‌تان بدمد!