دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام علیپور

حوزه/ جشن انقلاب به مناسبت چهل و چهارمین سال پیروزی انقلاب اسلامی در حوزه علمیه استان گیلان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین قاسم علیپور مدیر حوزه گیلان امروز در شورای معاونان حوزه علمیه استان گیلان از برگزاری جشن پیروزی انقلاب اسلامی در حوزه استان خبر داد و گفت: جشن انقلاب، روز سه شنبه ۱۹ بهمن ماه ۱۴۰۰، مطابق شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار می‌گردد.

وی ادامه داد: امروز به برکت خون شهدا، در عرصه‌های مختلف در سطح دنیا دستاوردهای فراوانی نصیب ملت ایران شده است، در برخی از علوم که مقایسه می‌شود، الان جز ۵ کشور برتر دنیا هستیم که قبل از انقلاب چنین فناوری و علومی در کشور نبود و بعضاً متکی به واردات بود.

مدیر حوزه علمیه استان گیلان افزود: دهه فجر انقلاب اسلامی فرصتی است تا یادآوری کنیم که عزت و اقتدار امروز ایران اسلامی، مرهون ایثارگری و فداکاری شهدای گرانقدر است و نباید اجازه بدهیم که رشادت‌های این عزیزان فراموش شود و نسل بعد باید با شهدای انقلاب، با کسانی که پای کار انقلاب بودند، سینه‌چاک انقلاب بودند و سختی‌هایی که برای پیروزی انقلاب متحمل شدند، آشنا شود.

وی اظهار کرد: وظیفه ماست که این انقلاب را به نسل بعد منتقل کنیم؛ هدف دشمن این است که دوران منفور پهلوی را برای نسل جوان و نوجوان تطهیر کند؛ این نسل باید بداند که پهلوی دست نشانده آمریکا بود و از خود هیچ اختیاری نداشت و حتی قدرت عوض کردن وزیر خودش را هم نداشت. نسل جوان امروزی باید با دست‌آوردهای انقلاب آشنا شود.

مدیر حوزه علمیه گیلان ادامه داد: اگر ما نتوانیم ارزش‌های انقلاب را به نسل بعد منتقل کنیم، باید منتظر نابودی انقلاب توسط دشمن باشیم و دقیقاً این چیزی است که دشمن به دنبال آن می‌باشد.

حجت الاسلام والمسلمین علیپور در پایان گفت: برنامه‌هایی که برای دهه فجر در سطح کشور گرفته می‌شود خوب است، اما برای انتقال مفاهیم و ارزش‌های انقلاب، برنامه‌های عمومی جوابگو نیست، گرچه این برنامه‌ها در جای خود خوب است، اما باید به صورت تخصصی وارد میدان شد و جهاد تبیین را عملیاتی کرد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha