جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
میردامادی

حوزه/حجت الاسلام والمسلمین میردامادی گفت:مرحوم آیت الله العظمی صافی گلپایگانی (ره) به خوبی در مسیر هدایت گام برداشتند؛ ایشان، مرجعی خبیر، بصیر ومدبر بود و هیچ توصیفی زیباتر از اوصاف رهبر معظم انقلاب در وصف آن مرجع فقید نیست.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین سید مجتبی میردامادی، پیش از ظهر امروز در مراسم بزرگداشت حضرت آیت الله صافی گلپایگانی (ره) که به همت حوزه علمیه اصفهان در مدرسه صدر بازار برگزار شد، اظهار کرد: رسول اکرم (ص) بالای منبر از مردم سوال پرسیدند کدام نعمت بالاترین نعمت است، حضرت امیرالمومنین (ع) پاسخ دادند، بهترین نعمت خلقت است، چون اگر ما آفریده نشده بودیم دیگر نعمت‌ها معنایی نداشت؛ سوال دوم رسول الله این بود بعد از نعمت خلقت کدام نعمت بالاتر است، حضرت امیر مجدداً فرمودند بعد از خلقت، والاترین نعمت هدایت است، لذا وقتی به آیات قرآن کریم نگاه کنیم به نعمت‌های متعددی الهی پی می‌بریم که قابل شمارش نیست، ولی نعمت هدایت از تاریکی به سمت روشنایی بالاترین نعمت است.
امام جمعه موقت اصفهان تصریح کرد: عالم بودن مقدمه هدایت است و بهترین سلاح و ابزار برای هدایت علم اندوزی است، بر این اساس علم مهمترین و بهترین سلاح برای رهبری است که مسئولیت مقدس‌ترین رسالت یعنی هدایت را بر عهده دارد.
امام جمعه موقت اصفهان بیان کرد: علم و هدایت باید با یکدیگر باشد؛ علم لازمه و مقدمه هدایت است؛ باید عالم در جامعه باشد تا نجات دهنده مردم باشد. طبق روایتی از امیرالمومنین (ع)، دین و دنیای مردم بر روی چهار ستون است، اول عالم، دوم عالم عامل، سوم عالم ناطق و سپس عالم هادی باشد.
حجت الاسلام والمسلمین میردامادی گفت: توصیه من به همه طلاب جوان این است که فقط درس خواندن کافی نیست، باید علم شما زمینه ساز هدایت باشد، این وجه تمایز درس خواندن در حوزه با دانشگاه است.
وی اذعان کرد: امروز ما برای آمریکا تعیین تکلیف می‌کنیم و به عنوان یک قدرت جهانی مطرحیم، چون علم به برکت انقلاب اسلامی به قدرت عمل تبدیل شد.
حجت الاسلام والمسلمین میردامادی یادآور شد: ما به چشم خود دیدیم عالمی به اسلام و گفته‌های خود عمل کرد و انقلاب اسلامی ایران را با تکیه به خداوند به پیروزی رساند؛ ما قدرت یک عالم عامل الهی را مشاهده کرده‌ایم که انقلاب را به پیروزی رساند.
امام جمعه موقت اصفهان خاطرنشان کرد: مرحوم آیت الله العظمی صافی گلپایگانی (ره) به خوبی در مسیر هدایت گام برداشتند؛ ایشان، مرجعی خبیر، بصیر و مدبر بود و هیچ توصیفی زیباتر از اوصاف رهبر معظم انقلاب در وصف آن مرجع فقید نیست.
وی اظهار کرد: امروز دنیای اسلام بیشتر از هر زمان دیگری به عالم، عامل، مسلط و وظیفه شناس نیاز دارد؛ امروز دنیای کفر با تمام قدرت در پی از بین بردن اسلام و انقلاب است؛ دنیای کفار و جبهه استکبار از بمب اتمی ما نمی‌ترسد، بلکه از قدرت اسلام هراس دارند.
حجت الاسلام والمسلمین میردامادی در پایان گفت: روحانیون یک لحظه نباید دست از تبیین و روشنگری بردارند، هرگونه اهمال و سهل انگاری گناه نابخشودنی است.
انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha