شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
نشست علمی تشریح دعای مکارم الاخلاق در حوزه علمیه ریحانه النبی(س) شادگان

حوزه/ نشست علمی تشریح دعای مکارم الاخلاق به مناسبت ماه رجب و گرامیداشت دهه فجر باحضور حجت الاسلام منصوری امام جمعه شهرستان شادگان ویژه مبلغین و طلاب در مدرسه علمیه ریحانة النبی سلام الله علیها برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، نشست علمی تشریح دعای مکارم الاخلاق به مناسبت ماه رجب و گرامیداشت دهه فجر باحضور حجت الاسلام منصوری امام جمعه شهرستان شادگان ویژه مبلغین و طلاب در مدرسه علمیه ریحانه النبی سلام الله علیها برگزار شد.

در این نشست حجت الاسلام منصوری ضمن تبریک حلول ماه رجب و بیان فضیلت‌هایی از این ماه به انجام اذکار و ادعیه این ماه سفارش کرد و گفت: مضامین دعای مکارم الاخلاق، مهم‌ترین وظایف یک طلبه را سربازی امام زمان (عج) و انقلابی بودن می‌کند.

امام جمعه شهرستان شادگان با اشاره به فراز ۱۲ مکارم الاخلاق مبنی براینکه «اللهم صل علی محمد واله وحلّنی بحلیه الصالحین والبسنی زینه المتقین»، عنوان کرد: یک جوان انقلابی به عدالت خواهی همراه با تقوا نگاه می‌کند که عدالت به نفع خودش هست یا به نفع جامعه.

وی ادامه داد: یک نیروی جوان انقلابی در جهاد تبیین برای مدیریت فتنه چند کار انجام می‌دهد، نخست شناسایی فتنه، تصمیم به موقع و خنثی سازی آن با عملکرد به جا از جمله این اقدامات هستند.

حجت الاسلام منصوری با اشاره به فرازهای دیگری از دعای مکارم الاخلاق گفت: «وضم اهل الفرقه» نیروی جوان انقلابی پای کار دنبال وحدت و دغدغه مند است و از مسائل، مشکلات وفتنه ها بی خیال نمی‌گذرد.

امام جمعه شهرستان شادگان با اشاره به آیه ۶۹ سوره مبارکه عنکبوت مبنی بر «وَالَّذینَ جاهَدوا فینا لَنَهدِیَنَّهُم سُبُلَنا وَ إِنَّ اللَّهَ لَمَعَ المُحسِنینَ»، بیان کرد: هر کاری که در مقابله با دشمن انجام شود جهاد است؛ لذا این آیه به عنوان یک برنامه و سرمشق است.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha