پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
صفایی

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: یکی از ویژگی‌هایی که یک طلبه تراز در گام دوم انقلاب باید داشته باشد، مراعات اولویت‌ها متناسب با وظایف و جهاد به موقع است و طلاب باید یک عملیات جهاد گونه در این رابطه داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری، پیش از ظهر امروز در همایش مجازی وظایف و رسالت‌های طلبه تراز در گام دوم انقلاب اسلامی، ضمن تبریک سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران، با بیان اینکه اولین ویژگی طلبه تراز انقلاب اسلامی در شرایط کنونی، مزیّن شدن به معارف اسلامی و فضائل اخلاقی است، اظهار داشت: اساس شخصیت یک طلبه، چهار رکن ایمان، تقوا، علم و اخلاق است و اگر طلبه‌ای یکی از این ویژگی‌ها را نداشته باشد تمام مبنای شخصیت او از بین می‌رود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر ادامه داد: طلبه تراز در گام دوم انقلاب هم باید دارای شخصیت الهی و هم دارای دانش معارف اسلامی و اخلاق اسلامی باشد.

وی یکی دیگر ویژگی‌های طلبه تراز انقلاب را داشتن بصیرت عنوان کرد و افزود: اگر هر کس به ویژه طلاب بصیرت نداشته باشند در حوادث مهم و سرنوشت ساز، راه درست را تشخیص نداده و فریب می‌خورند.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه در فتنه‌ها، میزان و معیار رهبریت است، تصریح کرد: بصیرت اینگونه ایجاد می‌شود که اهل تفکر بر مبنای اندیشه‌های مقام معظم رهبری باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با تأکید بر حضور به موقع طلاب در صحنه‌های سرنوشت ساز، افزود: طلبه‌ای که بصیرت دارد در صحنه‌های سرنوشت ساز و حساس حضور جدی و به موقع دارد و همیشه پای کار است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر افزود: یکی دیگر از ویژگی‌هایی که یک طلبه تراز در گام دوم انقلاب باید داشته باشد، مراعات اولویت‌ها متناسب با وظایف و جهاد به موقع است و طلاب باید یک عملیات جهاد گونه در این رابطه داشته باشد.

وی داشتن صبر و استقامت را برای طلاب ضروری دانست و بیان کرد: در راه انقلاب باید صبور باشیم و هم خود دارای این ویژگی باشیم و هم به دیگران بیاموزیم.

امام جمعه بوشهر با اشاره به جهاد تبیین که مورد تأکید مقام معظم رهبری نیز هست، افزود: طلاب باید دشمن را به خوبی بشناسند، مسائل را روشن کنند و ضمن صحبت چهره به چهره به جامعه هدف خود، سرچشمه مشکلات را شناخته و راهکار آن را بیان کنند.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری به مشکلات موجود در کشور خصوصاً مشکلات اقتصادی اشاره کرده و اظهار کرد: تنها راهکار در شرایط کنونی، جهاد اسلامی خدمت به مردم بر اساس اندیشه‌های مقام معظم رهبری است.

انتهای پیام / ‏

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha