چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
حشمت الله قنبری

حوزه/ استاد دانشگاه و پژوهشگر تاریخ اسلام با بیان این که انقلاب اسلامی ایران به معنای واقعی کلمه استقلال را در کشور عملی کرد، گفت: انقلاب اسلامی پدیده‌ای ریشه‌دار در حقایق ناب اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه حشمت‌الله قنبری شامگاه دوشنبه در سلسله‌نشست‌های دهه فجر انقلاب اسلامی که با عنوان ده شب ده سخنرانی در مسجد چهار مردان قم برگزار می‌شود با اشاره به چهل و سومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: انقلاب اسلامی یک پدیده‌ای ریشه‌دار در حقایق ناب اسلامی است.

وی ادامه داد: چهل و سه سال از حماسه‌آفرینی ملت ایران در سال ۵۷ سپری شده و معمولاً در ایامی که ما از آن به‌عنوان لیالی فجر یاد می‌کنیم، دشمنان و دوستان انقلاب تمهیدات ویژه‌ای را در نظر می‌گیرند که در این میان دشمنان به شبهه‌افکنی می‌پردازند.

قنبری به ارزش‌ها و اصول اولیه انقلاب اشاره کرد و گفت: استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی سه اصل در گفتمان انقلاب اسلامی است که با پیروزی انقلاب محقق شد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود ابراز داشت: جمهوری اسلامی ایران استقلال در سایه دین را محقق کرد و تاکنون تاریخ به یاد نداشته که انقلاب اسلامی ایران به جایی وابسته شود.

این استاد دانشگاه ادامه داد: کشورهایی مانند آلمان و ژاپن با وجود پیشرفت‌های زیادی که کرده‌اند همچنان وابسته به غرب و آمریکا هستند و هیچ استقلالی از خود ندارند.

وی با اشاره به جنگ اقتصادی دشمنان نظام افزود: هدف دشمنان این است که فشارهای اقتصادی و کوچک نگه‌داشتن اقتصاد بین مردم ایجاد نارضایتی کنند و نفرتی را علیه دین به وجود بیاورند کاری در صدر اسلام نیز از سوی کفار در پیش گرفته شد.

قنبری ابراز داشت: هدف دشمنان نظام این بود که با فشارهای اقتصادی مردم را در برابر حکومت قرار بدهند تا نظام از درون تهی شود که این خواب و روی هیچ‌وقت تعبیر نشد.

استاد دانشگاه و پژوهشگر تصریح کرد: این مردم پای شهدا و ارزش‌های انقلاب تا آخر ایستاده و هیچ‌گاه از این مسیر خارج نخواهد شد.

وی با بیان اینکه انقلاب آزادی را برای مردم به ارمغان آورد، ادامه داد: امنیتی که امروز در جامعه وجود دارد بی‌نظیر است و در این منطقه به‌عنوان لنگرگاه امنیت می‌توان از آن نام برد.

قنبری تصریح کرد: این انقلاب دست مردم را گرفت و از دامن جریان یهود و بهائیت به آغوش اسلام انداخت که در واقع خواسته خود مردم بود.

وی با بیان اینکه انقلاب تراز است، تاکید کرد: در هرجایی که انسان انقلابی را بر سرکار آوردیم موفق بودیم و هرجایی که کار را به غیرانقلابی دادیم ضرر کردیم.

استاد دانشگاه و پژوهشگر به حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: این فرد انقلابی در طی ۲۰ سال گذشته نظام سلطه را در منطقه تحقیر کرد و در نهایت به آرزوی خودش که شهادت بود، رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha