یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
جشن انقلاب

حوزه/ حجت الاسلام محمدی گفت: اگر اندیشه های امامین انقلاب سرلوحه دولت و دولت‌مردان قرار می‌گرفت، شاهد اقتدار و عزت بیشتری در جهان بودیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گیلان، حجت الاسلام احسان الله محمدی، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان، امروز در جشن چهل و سومین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با حضور طلاب مدرسه امیرالمومنین علی (ع) رشت، در مدیریت حوزه استان گیلان، گفت: بازخوانی اندیشه امام راحل که مبتنی بر دو اصل قرآن و امامت است، علاوه بر ضروری بودن بازخوانی این اندیشه برای جامعه، اگر این اندیشه سرلوحه دولت و دولت‌مردان قرار می‌گرفت، شاهد اقتدار و عزت بیشتری در جهان بودیم.

وی افزود: در دوم فروردین سال ۱۳۴۲ وقتی که مأمورین رژیم شاه به مردم که عمدتاً طلبه و روحانی در مدرسه فیضیه بودند، حمله می‌کنند و عده‌ای را به شهادت می‌رسانند، بعد از این واقعه بود که امام خمینی (ره) اعلامیه معروف خود را تحت عنوان «شاه دوستی یعنی غارتگری» منتشر می‌کند.

حجت الاسلام محمدی ادامه داد: در این اعلامیه که یکی از تندترین بیانیه‌های سیاسی امام خمینی (ره) است، رژیم شاه محاکمه شود و در پایان آن تأکید شده بود که در این شرایط تقیه حرام است و اظهار حقایق واجب.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان افزود: امام در جایی می‌فرماید که اگر یک قطره خون از امام حسین (ع) در من باشد، تا رژیم شاهنشاهی را ساقط نکنم در جای خودم نخواهم نشست.

وی ادامه داد: وقتی جوانان شجاع و انقلابی که از سفارت آمریکا بالا رفتند، بازرگان نگرانی خود و دولت موقت را به امام منتقل می‌کند و منتظر موضع‌گیری امام می‌ماند که اگر این کار را تأیید کند، یعنی اعلام جنگ با آمریکا؛ امام (ره) در برابر دیدگان جهانیان گفت که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

حجت الاسلام محمدی گفت: آمریکا دیگر ابر قدرت جهان نیست و الان از افول آمریکا در دنیا بحث می‌شود.

وی در پایان بخشی از وصیت‌نامه امام (ره) را قرائت کرد: «من در میان شما باشم و یا نباشم به همه شما وصیت و سفارش می‌کنم که نگذارید انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بیفتد. نگذارید پیشکسوتان شهادت و خون در پیچ و خم زندگی روزمره خود به فراموشی سپرده شوند. اکیداً به ملت عزیز ایران سفارش می‌کنم که هوشیار و مراقب باشید»

انتهای پیام / ‏

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha