یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
یک مشت پر عقاب

حوزه/ درام این سریال هر چند که در محدوده روابط شخصیت های اعضای یک خانواده با هم و نیز افراد خارج از خانواده شکل گرفته اما در لایه دوم داستان که از حیث مضمونی حائز اهمیت بیشتری هم است، خانواده معنای کلی تری یافته و بدل به نمادی از ملت ایران می شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، در ادامه بررسی اجمالی سریال‌های معروف و ماندگار با موضوعات مرتبط با انقلاب اسلامی، این بار سریال "یک مشت پر عقاب" را مورد توجه قرار داده ایم؛ اثری تلویزیونی به کارگردانی اصغر هاشمی که از محصولات تولیدی سیمافیلم به شمار می‌رود که بهمن سال ۸۶ و به مناسبت ایام الله دهه فجر از شبکه دوم سیما پخش شد.

این سریال شامل چهارده قسمت ۵۰ دقیقه‌ای می‌شد که البته فیلم‌نامه آن را فرهاد توحیدی نوشت و به تهیه کنندگی بهروز خوش رزم در همان سال از آنتن تلویزیون برای مخاطب عام و خاص به نمایش درآمد.

در این اثر البته بازیگران شاخص و مطرحی همچون رضا کیانیان، علیرضا خمسه، حامد بهداد، پرویز پورحسینی، هرمز هدایت، آهو خردمند، فریبا کامران، مهرداد ضیایی، اشکان خطیبی، احمد آقالو، خزر معصومی، ساره بیات و … به ایفای نقش پرداخته‌اند که برآیند کلی بازی‌ها از نظر مخاطب و نیز منتقدین و کارشناسان قابل قبول بوده است.

" یک مشت پرعقاب" روایتگر خرده داستان‌هایی در خصوص وقایع جنبش تبریز پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، همچنین واقعه جمعه خونین ۱۷ شهریور و برخی تحولات در آستانه بهمن ۵۷ است که محوریت آن مربوط به داستان زندگی خانواده‌ای پنج نفره از طبقه متوسط جامعه آن زمان است.

از این نکته هم نباید غافل شد که قصه سریال در قالب جذاب معمایی- جنایی روایت می‌شود و در نهایت با جریان پیروزی انقلاب، کشمکش‌های مربوط به حوادث شتابان بهمن ۵۷ به پایان رسیده و به قول معروف به ساحل آرامش می‌رسد.

همچنین گفتنی است که درام این سریال هر چند که در محدوده روابط شخصیت‌های اعضای یک خانواده با هم و نیز افراد خارج از خانواده شکل گرفته اما در لایه دوم داستان که از حیث مضمونی حائز اهمیت بیشتری هم است، خانواده معنای کلی‌تری یافته و بدل به نمادی از ملت ایران می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha