جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سماحة الشیخ «آدم سوهو»

حوزه/ شیخ "آدم سوهو" از رهبران جنبش اسلامی نیجریه گفت: با ایستادگی محکم بر هدف مقاومت با تقویت گروه های مقاومت در خاورمیانه و سایر کشورها می توان نقشه دشمن را خنثی کرد. همه نشانه ها در آینده نشان می دهد که کشورها و سازمان های مقاومت در جهان موفق خواهند شد.

به مناسبت ایام پیروزی انقلاب اسلامی سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه با شیخ "آدمو سوهو" یکی از رهبران جنبش اسلامی نیجریه به گفت و گو پرداخته است که ترجمه آن به شرح ذیل است:

حوزه: سیر بیش از چهل ساله انقلاب اسلامی ایران را از نظر شعارها، مسائل و دستاوردهای آن چگونه ارزیابی می کنید؟

جمهوری اسلامی ایران در مدت چهل سال در حفظ استقلال خود از شرق و غرب و خوداتکایی به موفقیت های بزرگی دست یافته است که منجر به تغییر سیاست در خاورمیانه و جهان شده و همچنین در ایجاد دولت ها و سازمان های مقاومت و حمایت از مقاومت فلسطین، لبنان و یمن موفق شده است.

حوزه: نظر شما درباره آثار انقلاب ایران بر منطقه و جهان اسلام و الهام گرفتن مردم از آن و تشکیل جبهه مقاومت در شرایط کنونی چیست؟

انقلاب اسلامی ایران به برکت اصرار ملت ایران و حمایت آنان از رهبری حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) تأثیر عمیقی بر منطقه خاورمیانه و جهان گذاشت و مورد قبول کشورها قرار گرفت و گروه های مقاومت در لبنان، فلسطین، یمن و غیره را تقویت کرد.

حوزه: نقش رهبری را در حرکت و به ثمر رساندن انقلاب اسلامی نسبت به انقلاب های اخیر جهان چگونه می بینید؟

انقلاب اسلامی ایران با سایر انقلاب‌های جهان متفاوت است؛ زیرا انقلاب ایران بر پایه دین و استقلال از قید و بندهای شرق و غرب بنا شد و با تأکیدات رهبری حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) نقش بزرگ و مهمی در دفاع از هدف اساسی انقلاب اسلامی و نهادهای آن ایفا کرد و همچنین در موفقیت همه عرصه های حکومتی نقش بسزایی داشت تا جایی که غرب در صدد احیای روابط با ایران است.

حوزه: چگونه می توان نقشه های دشمنان به ویژه آمریکا و صهیونیست ها را در برابر محور مقاومت خنثی کرد؟

با ایستادگی محکم بر هدف مقاومت با تقویت گروه های مقاومت در خاورمیانه و سایر کشورها با همکاری دولت های خاورمیانه و سایر کشورهای جهان می توان نقشه دشمن را خنثی کرد. همه نشانه ها در آینده نشان می دهد که کشورها و سازمان های مقاومت در جهان موفق خواهند شد.

حوزه: نظر شما درباره شهید مجاهد حاج قاسم سلیمانی که جان خود را وقف فلسطین و آرمان های عادلانه ملت ها کرد، چیست؟

شهید بزرگوار حاج قاسم سلیمانی خادم واقعی خدا و ملت است و در راه خدا مجاهدت کرد و در راه خدا و در راه خدمت به اسلام و ملت تلاش کرد. قهرمانی که زندگی خود را وقف دین و کمک به ضعیفان کرد. یقیناً شهید قاسم سلیمانی جان خود را برای کمک به آزادی مظلومین مانند فلسطین و دیگر مظلومان جهان فدا کرد و تلاش کرد تا عدالت را تحقق بخشد. با اینکه به دست دشمنانش کشته شد، با گسترش روحیه جهاد و مقاومت در خاورمیانه به ویژه فلسطین، لبنان، عراق و غیره، توانست آنها را شکست دهد. این چیزی است که امروز در جهان مورد نیاز است و امیدواریم این اصل تا پایان جهان گسترش یابد. ما مردمی را می خواهیم که زمان و زندگی خود را صرف برقراری عدالت در جهان و خدمت به مردم بدون ترس از ظالمان کنند. خداوند شهید و قهرمان ملت حاج قاسم سلیمانی را در راه اباعبدالله الحسین علیه السلام و پدرانش علیهم السلام در زمره شهدای کربلا قرار دهد.

* برای مشاهده این مصاحبه به زبان عربی اینجا کلیک کنید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha