جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله جنتی - جلسه شورای نگهبان

دبیر شورای نگهبان با ابراز تأسف از اینکه به دلیل کم کاری‌ها، جوانان شناخت صحیح و کاملی از وضعیت کشور در قبل از انقلاب ندارند، گفت: بزرگداشت دهه فجر و تجدید خاطرات ایام پیروزی انقلاب اسلامی عاملی برای تازه شدن ارزش‌های انقلاب اسلامی در اذهان و تجدید قوا برای زندگی انقلابی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، آیت الله احمد جنتی در جلسه چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ شورای نگهبان ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن ماه رجب و نیز ولادت امام هادی (ع) و امام جواد (ع)، و همچنین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به تبیین اهمیت این ایام پرداخت.

وی به سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و در تشریح اهمیت این ایام گفت: در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران یاد حضرت امام خمینی (ره) و همه شهیدان و مجاهدان مؤمنی را که برای پیروزی انقلاب اسلامی تلاش کردند گرامی می‌داریم.

دبیر شورای نگهبان با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی، تحقق وعده الهی در پیروزی مستضعفین بر مستکبرین بود، اظهار کرد: هرچند دشمنان تلاش دارند نگذارند تأثیر انقلاب اسلامی ایران در جهان به چشم بیاید، اما ارزش‌های والای این انقلاب جهانی از مرزهای ایران عبور کرده و یکی از مهم‌ترین نشانه‌های تأثیرات این انقلاب، دشمنی روزافزون جهان سلطه با ایران اسلامی است.

آیت الله جنتی با بیان اینکه همان طور که رهبر معظم انقلاب هم فرمودند باید ارزش‌ها و اصول انقلاب اسلامی دائماً تبیین شود و دلسوزان انقلاب با نگاه جهادی وارد این عرصه شوند و از همه ظرفیت‌ها برای توفیق در عرصه جهاد تبیین بهره ببرند، اضافه کرد: دشمنان برای تحریف تاریخ، برنامه‌ریزی جدی دارند و تلاش می‌کنند با وارونه‌نمایی تاریخ، در ذهن جوانان جای دوست و دشمن را عوض کنند.

دبیر شورای نگهبان با ابراز تأسف از اینکه به دلیل کم کاری‌ها، جوانان شناخت صحیح و کاملی از وضعیت کشور در قبل از انقلاب ندارند، یادآور شد: بزرگداشت دهه فجر و تجدید خاطرات ایام پیروزی انقلاب اسلامی عاملی برای تازه شدن ارزش‌های انقلاب اسلامی در اذهان و تجدید قوا برای زندگی انقلابی است.

وی در ادامه افزود: اگرچه به دلایل مختلف سرعت حرکت کشور در برخی اهداف گاهی کند شده، ولی با هدایت‌های الهی حضرت امام خمینی (ره) و جانشین شایسته ایشان، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای هیچ گاه این حرکت رو به جلو متوقف نشده است؛ همین امر عامل امیدواری به تحقق آرمان‌های مقدس انقلاب اسلامی است.

دبیر شورای نگهبان تاکید کرد: فشار اقتصادی که بر بخش ضعیف جامعه وارد می‌شود از معضلاتی است که باید برای آن چاره اندیشی فوری صورت گیرد، اما حقیقت این است که مردم با روحیه انقلابی در صحنه هستند و پای ارزش‌های انقلاب ایستاده‌اند.

وی در ادامه با اشاره به فرارسیدن ایام ولادیت جواد الائمه (ع) یادآور شد: مناظره‌های علمی امام جواد (ع) با عالمان فرقه‌های اسلامی در مسائل کلامی و پاسخ به مسئله‌های فقهی مانند حکم قطع کردن دست دزد و احکام حج، از مناظرات معروف ائمه است.

آیت الله جنتی تصریح کرد: امام جواد (ع) که جوان‌ترین امام شیعیان بودند، با خدمات علمی گسترده‌ای که در زمینه علوم اسلامی انجام دادند و با پاسخ‌های دقیقی که در پرتو علم امامت در بحث‌ها و مناظرات علمی ارائه می‌کردند، مانع شدند که درباره امامت امام هادی (ع) در کودکی شبهه ایجاد شود.

وی یکی از ثمرات مهم زندگی امام جواد علیه السلام را تلاش در راه معرّفی شخصیت عظیم حضرت فاطمه (س) عنوان و خاطرنشان کرد: آن زیارت حضرت صدیقه اطهر که با عبارت «یَا مُمْتَحَنَهُ امْتَحَنَکِ اللَّهُ الَّذِی خَلَقَکِ قَبْلَ أَنْ یَخْلُقَکِ» آغاز می‌شود که سرشار از مفاهیم بلند است و شخصیت حضرت فاطمه را به ما معرفی می‌کند، از امام جواد (علیه السّلام) رسیده است.

وی ادامه داد: امام جواد (ع) به عنوان پاسدار حریم وحی از تفسیرهای نا به جا و غیر عقلانی آیات قرآن جلوگیری کرده و علما و دانشمندان را به سوی فهم صحیح آیات راهنمایی می‌کرد.

آیت الله جنتی با بیان اینکه مطالعه دوران امامت امام جواد (ع) بیانگر نقش مهم خواص در هدایت جامعه است، گفت: اگر همراهی یاران خاص اهل بیت نبود، امامت امام جواد (ع) در جامعه رسوخ نمی‌کرد و مردم این امام حق را به عنوان امام نمی‌پذیرفتند و حرف حق را باور نمی‌کردند.

وی افزود: جود و کرم، سفارش حضرت امام رضا (ع) به فرزندشان امام جواد (ع) بوده و این صفت از ویژگی‌های معروف ایشان است که امیدواریم ایشان با دست لطف و کرم دست ما را بگیرند و مردم ایران همچون همیشه از جود ایشان برخوردار باشند.

آیت الله جنتی در خاتمه با گرامیداشت یاد و خاطره مرجع عالیقدر و انقلابی جهان تشیع مرحوم حضرت آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی (ره) گفت: الحمدلله مردم در تشییع جنازه ایشان حضور خوبی داشتند و پیکرشان هم در بهترین جای عالم دفن شد که از خداوند می‌خواهیم درجات ایشان را متعالی‌تر گرداند.

انتهای پیام

منبع: پایگاه شورای نگهبان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۱۸:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
    0 1
    سلام آقای جنتی جوانان ۵۷ مردند و عمرشان را به شما دادند حالا از جوانان ۴۳ سال بعد چه میخواهید وضعیت بسیار خراب است خراب تر از قبل و همه میگویند روز بروز دریغ از دیروز