دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
فیلم "ماجرای نیمروز

حوزه/ "ماجرای نیمروز ۱"، تبلور استعداد و توانمندی محمد حسین مهدویان به عنوان یک سینماگر جوان و کسی است که عشق سینما می باشد و در عین حال می کوشد مهارت خود را در ژانرهای مختلف بیازماید.

به گزارش خبرگزاری حوزه، بی شک یکی از بهترین و ماندگارترین فیلم‌های سینمای ایران با موضوع تحولات انقلاب اسلامی و به خصوص سال‌های پس از پیروزی انقلاب، "ماجرای نیمروز ۱" به کارگردانی جوان مستعد و خوش فکر هنر هفتم وطنی یعنی محمدحسین مهدویان است. فیلمی که در سال ۹۵ به تهیه کنندگی سید محمود رضوی و با ایفای نقش بازیگرانی چون احمد مهرانفر، هادی حجازی‌فر، مهرداد صدیقیان، محیا دهقانی و جواد عزتی ساخته شد و انصافاً علاوه بر فیلمنامه و پرداخت کارگردانی، هنرپیشه‌های آن نیز در مجموع عملکرد موفق و درخشانی داشتند.

ماجرای این فیلم مربوط به بمب‌گذاری‌های منافقین و کشتار مردم و مسئولان از سوی تیم مسعود رجوی و موسی خیابانی است و یکی از شاخصه‌های ممتاز این اثر آن است که در لحظه لحظه خود سرشار از مستندات تاریخی و اجتماعی و مملو از تعلیق و گره‌های معمایی است که همین امر نیز باعث جذابیت خاصی در نزد مخاطبان عام و خاص سینمای ایران شد.

این فیلم در سی و پنجمین دوره جشنواره فیلم فجر، برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلم جشنواره، سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه ملی و سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه تماشاگران شد، ضمن آن که همچنین بهزاد جعفری طادی، برنده سیمرغ بلورین بهترین طراحی صحنه و لباس شد.

واقعیت آن است که محمد حسین مهدویان" ماجرای نیمروز" را با همان تکنیک نیمه مستند که در فیلم قبلی اش" ایستاده در غبار" مورد استفاده قرار داده بود ساخت و امسال نیز فیلم "مرد بازنده" را در جشنواره فجر داشت و اینها نشان می‌دهد که بسیار علاقه مند است توان و مهارت خود را در تولید فیلم‌ها در ژانرهای گوناگون بیازماید و انصافاً در این زمینه نیز به طور نسبی موفق بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha