دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
22 بهمن

حوزه/ استحکام پر صلابت و قدرت ملی و منطقه‌ای و جهانی امروز ایران اسلامی؛ ثمره مقاومت، بصیرت دینی و انقلابی و پشتوانه مردمی نظام اسلامی است و خادمان و کارگزاران نظام اسلامی بایسته است قدردان این ملت صبور و مؤمن باشند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم به مناسبت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و دهه مبارکه فجر و یوم الله ۲۲ بهمن بیانیه ای صادر کرد که بدین شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

والفجر و لیال عشر

ایام الله دهه مبارکه فجر یادآور نجات مردم ایران از استبداد و استعمار و هدایت بسوی حاکمیت دین خدا در پرتو الطاف الهی است.

یوم‌الله ۲۲ بهمن روز تحقق پیروزی حق علیه باطل و ایام الله دهه مبارکه فجر انقلاب اسلامی مقدمه «أَنَّ الْأَرْضَ یَرِثُها عِبادِیَ الصَّالِحُونَ» است و ملت ما در خیزش مؤمنانه خود گامی به سوی ظهور برداشته است.

معمار کبیر انقلاب اسلامی و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) با اعتماد به وعده الهی که فرمود: و لَیَنصُرَنَّ الله من یَنصُره (سوره حج آیه ۴۰) و پوشالی دانستن حکومت‌های استبدادی و استعماری و ایمان به اراده مردم و نیروی پرتوان مردمی ملت که با جان و دل در صحنه مبارزه با طاغوت زمان و حکومت ننگین پهلوی حاضر شدند و سرانجام با امدادهای الهی و جان فشانی مردم انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.

اکنون انقلاب اسلامی با گام‌های استوار مردم و رهبری با صلابت و حکیمانه امامین انقلاب اسلامی پس از گذشت ۴۳ سال از تولد شکوهمندش به ثبات و اقتدار خود رسیده و با تعمیق هویت اسلامی، خودباوری، امید آفرینی، بصیرت افزایی، دشمن شناسی و اهتمام به تربیت دینی و انقلابی و برنامه ریزی و عزم راسخ جهت اجرای توصیه‌های هفت گانه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی برای نسل جوان و نوجوان و همچنین مبارزه با جریان‌های غرب زده و مفاسد ابتذال اخلاقی بستر طلوع خورشید عظمای ولایت و مصلح موعود جهانی (عج) را فراهم خواهد ساخت.

شهادت شهدای گرانقدر انقلاب و دفاع مقدس و دفاع از حرم و سرداران جبهه مقاومت بویژه سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی، گام مهمی در تسریع تحولات و بیداری و همگرایی هرچه بیشتر ملّت ایران و دیگر ملّت‌های اسلامی و مستضعفان جهان شد. تحولی که می‌تواند پیروزی و دستاورد تاریخی و اساسی برای ملت‌ها و شکست و ضربه‌ای بنیادین برای نظام سلطه و خروج همیشگی آمریکا از منطقه را رقم زند. انشاالله

ملت رشید ایران بار دیگر با شرکت فعال در مراسم شکوهمند خودرویی و غیر خودرویی یوم الله ۲۲ بهمن فریاد پیروزی اسلام و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی و استمرار خط مقاومت، قافله شهیدان انقلاب اسلامی را سر خواهد داد.

مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم ضمن گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی و۲۲ بهمن ۱۴۰۰ و تجدید بیعت با امامین انقلاب اسلامی (امام خمینی و امام خامنه ای) به موجب آیه «و ذکرهم بایام الله» نکاتی را متذکر می‌شود:

۱- انقلاب اسلامی با اتکال به کمک الهی و اعتماد به صدق وعده‌ی خداوند، به رهبری امام خمینی (ره) به پیروزی رسید و امروز نیز با سکان‌داری مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای (دام ظله العالی) «جمهوریت و اسلامیت» نظام در تمام عرصه‌ها بدون هیچ انحراف و توقفی، صیانت و پاسداری شده است.

۲- حفظ وصیانت از قانون اساسی و دغدغه مندی نسبت به عدالت اجتماعی و التزام عملی به رهنمودهای روشنگرانه و راهگشای مقام رفیع ولایت فقیه، وظیفه‌ای دینی و عقلانی است. باید با تأمل و تدبر در «واقعیّت‌ها»، «آرمان‌ها» و «راهبردهای حکومتی» ذکرشده در «بیانیه گام دوم» به دنبال نتیجه نهایی که زمینه سازی تحقق تمدن نوین اسلامی و ظهور مصلح کل حضرت ولی عصر (عج) است باشیم. ان شاءالله

۳- ایران اسلامی قدرتمند در حساس‌ترین و بحرانی‌ترین منطقه جهان، کانون آرامش و ثبات است و در عرصه تولید علم و دستیابی به فناوری‌های نوین، صاحب رتبه و جایگاه ممتاز جهانی است.

در نصاب مشارکت‌های سیاسی و اجتماعی نسبت به کشورهای منطقه و حتی کشورهای مدعی دموکراسی، یکی از پویاترین و فعال‌ترین نوع مردم‌سالاری را دارد و در علوم و دانشهای مختلف از جمله در پزشکی، صنایع نظامی و دانش‌های تخصصی نوین اعم از علوم فضایی، نانو و هسته‌ای در فضای نژادپرستی علمی و تحریم توانسته است به یک اقتدار علمی خیره‌کننده و بومی برسد. همه این‌ها در کنار دین‌داری، ولایتمداری و اتحاد و همبستگی ملی و اسلامی، ایران را به قدرت اول منطقه و تأثیرگذار ویژه در عرصه بین‌الملل تبدیل کرده است.

۴- استکبار رسانه‌ای غربی و صهیونیستی و جریان رسانه‌ای و تبلیغاتی استکبار تلاش دارد با تصویرسازی غلط و وارونه نمایی، حقایق ایران اسلامی را در اذهان عمومی مخدوش کند و در این هنگامه لازم است مجاهدان بصیر انقلاب اسلامی، و افسران و سربازان جنگ نرم؛ با اقدام سترگ در ساحت جهاد تبیین؛ پُربارتر و معنوی‌تر از گذشته، معنا و مضمون شجره طیبه انقلاب اسلامی را تشریح کنند و با اقدامات فرهنگی و فکری، مجاهدت در میدان «جهاد تبیین» را دنبال کنند.

۵- برخی جریان‌های پرحاشیه و بعضاً غربگدا در این ۴۳ سال تلاش وسیعی کردند تا رسالت‌های دین در نظام سازی، تمدّن سازی، جامعه‌سازی و انسان‌سازی را نفی کنند و «جدایی دین از سیاست» را فریاد زنند لکن خوشبختانه ملت فهیم و بصیر و افتخار آفرین ایران همواره با حضور گسترده خود در میدان‌های بزرگ عمل انقلابی، با غیرت دینی خود در حمایت از اسلام سیاسی و حقیقت اسلام ناب محمدی (ص) را نشان داده است.

۶- مبارزه قهرمانانه ملت بزرگ ایران و جبهه مقاومت اسلامی و مستضعفان جهان با آمریکا و استکبار و صهیونیزم یک مبارزه هویتی و ملی و دینی آزادی خواهانه است و این مبارزه در مسیر مجاهدت‌های ملت ایران و جبهه ضداستکباری منطقی‌ترین و عقلانی‌ترین جهاد است و تا پایان ظلم و فساد استکبار ادامه خواهد داشت و هیچ‌گاه از جهاد کبیر مبارزه با استکبار و صهیونیزم و حمایت از مجاهدان جبهه جهانی مقاومت کوتاه نخواهد آمد.

۷- عدالت اجتماعی در منظومه ارزش‌های ملی و اسلامی و آرمان‌های انقلابی ملت بزرگ و پرافتخار ایران؛ رفیع‌ترین جایگاه را دارد و نظام مقدس جمهوری اسلامی با همه توان برای تحقق این فریضه گام برداشته ولی هنوز به نقطه مطلوب نرسیده و اکنون‌که دولت سیزدهم بعنوان دولت مردمی و عدالتخواه با همه توان در میدان مجاهدت انقلابی حضور دارد، حمایت و همراهی مردمی می‌تواند بسترهای تحقق عدالت را بیش از پیش فراهم سازد و امید را در جامعه احیا کند. ان شاءالله

۸- استحکام پر صلابت و قدرت ملی و منطقه‌ای و جهانی امروز ایران اسلامی؛ ثمره مقاومت، بصیرت دینی و انقلابی و پشتوانه مردمی نظام اسلامی است و خادمان و کارگزاران نظام اسلامی بایسته است قدردان این ملت صبور و مؤمن باشند و لحظه‌ای در مسیر خدمت به آنان هرگز سستی و کوتاهی نکنند واهتمام به مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم باید در اولویت ویژه مسئولین باشد.

۹- اهتمام ویژه به رفع موانع اقتدار اقتصادی و خنثی‌سازی تحریم‌ها اولین اولویت در به حرکت درآمدن موتور پیشران اقتصاد کشور است، لکن اقتضائات ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی حکم می‌کند با پیگیری سیاست: عزت، حکمت و مصلحت؛ مذاکره، تعامل و گفتگوهای دیپلماتیک تا رفع کامل تحریم‌ها و احقاق حقوق ملت ادامه پیدا کند و با تعادل و هم‌افزایی بین میدان و دیپلماسی؛ از آرمان‌های بزرگ انقلابی و اسلامی‌کوتاه نیایند و در همینجا به همه دانشمندان حوزه دفاع و صنایع دفاعی وزارت دفاع و همه نیروهای مسلح بویژه صنایع هوا فضا و موشکی در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و رونمایی از موشک دوربرد و نقطه زن خیبر شکن را تبریک میگوییم و از همه مردان میدان سرعت و دقت و صلابت ولایمتدار همچون شهید حاج قاسم سلیمانی، شهید طهرانی مقدم و شهید فخرایی و همه شهدای دفاع مقدس و دفاع از حرم را مطالبه و برایتان در همه ساحت‌ها توفیق روز افزون آرزومندیم. خداقوت

۱۰- شیعیان جهان و ملت بزرگ و قدرشناس ایران در این ایام و لیالی سوگوار ارتحال شیخ المراجع والفقهاء، فقیه بصیر و انقلابی حضرت آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی (ره) است که در حمایت، هدایت و پشتیبانی از نظام اسلامی، حوزه‌های علمیّه و شئون مردم الگویی ماندگار بود و خدمات آن عالم وارسته و ربانی در شورای نگهبان و همراهی و همدلی با امامین انقلاب (امام خمینی و امام خامنه ای)، فرزانه و ممتاز و یگانه بود و همه حوزویان و علما بایسته است راه آن بزرگمرد ولایتمدار در حمایت از نظام و اسلام و انقلاب و ولایت ادامه دهند.

تلک عشره کامله

ومن الله التوفیق و علیه التکلان

مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha