یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مشاور رئیس جمهور کشور بورکینافاسو

حوزه/ در اجلاس بین المللی صلح برای قاره آفریقا که در شهر نوآکشوت پایتخت کشور آفریقایی موریتانی برگزار شد شیخ دکتر ابوبکر دوکوری مشاور رئیس جمهور کشور بورکینافاسو به عنوان اولین سخنران ایراد سخنرانی کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، دکتر ابوبکر دوکوری، مشاور رئیس جمهور کشور بورکینافاسو در امور دینی به عنوان سخنران آغازین روز کنفرانس بین المللی صلح برای آفریقا که در شهر نوآکشوت پایتخت کشور موریتانی برگزار شد، ایراد سخنرانی کرد.

وی سخنرانی خود را با موضوع تاریخچه ورود اسلام و چگونگی آن به قاره آفریقا آغاز کرد و به شرح حوادث و وقایع ابتدای تاریخ اسلام در این قاره پرداخت.

مشاور رئیس جمهور بورکینافاسو در ادامه سخنان خود در مورد چگونگی ورود اسلام به آفریقا تاکید کرد: همانگونه که مستحضر هستید افارقه اسلام را به شکلی کاملاً آزاد و بدون دخالت هیچ گونه قوه قهریه و یا جبر و فشار پذیرفتند.

وی در ادامه افزود: اسلام در ابتدای توسط بازرگانانی از شبه جزیره عربستان و حجاز وارد آفریقا شد و با توجه به ویژگی‌ها و شاخصه‌هایی که این دین بزرگ داشت مورد توجه و علاقه ملت‌های آفریقایی قرار گرفت و با آغوشی باز و از جان و دل آن را پذیرا شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • صالح IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۲
    0 0
    با سلام و تشکر از رسانه حوزه بخاطر پوشش اخبار آفریقا
  • محبی IR ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۲
    0 0
    سلام علیکم ممنون از حوزه نیوز ظاهرا این کنفرانس بسیار بزرگ و مهم بوده در آفریقا ولی متاسفانه رسانه های ایران به خوبی انعکاس نداده اند
  • م IR ۰۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۴
    0 0
    احسنتم