دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 1007488
۲۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۶
یادواره عملیات والفجر ۸ در مدرسه علی بن موسی الرضا(ع) یاسوج برگزار شد

حوزه/ یادواره سی و ششمین سالــگرد عملیات والفجر ۸ و شهدای آسمانی این عملیات، در حسینیه شهید سلیمانی مدرسه علمیه علی بن موسی الرضا (ع) یاسوج برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، یادواره سی و ششمین سالگرد عملیات والفجر ۸ و شهدای آسمانی این عملیات، در حسینیه شهید سلیمانی مدرسه علمیه علی بن موسی الرضا (ع) یاسوج، با حضور سردار حاج جعفر اسدی، معاونت بازرسی قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا (ص) حجت الاسلام سیروس حکمتی نیک، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح و دیگر مسئولان استانی، روحانیون و طلاب، خانواده‌های شهدا و اقشار مردم برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، حجت الاسلام ابراهیم بهشت، مدیر مدرسه علمیه علی بن موسی الرضا (ع) یاسوج، به عنوان میزبان برگزاری یادواره، ضمن گرامیداشت چهل و سومین بهار فجر، گفت: عملیات والفجر ۸ یکی از عملیات‌های بسیار مهم دوران دفاع مقدس است که علاوه بر حلاوت پیروزی برای رزمندگان، باعث استحکام مواضع جمهوری اسلامی ایران شد.

وی ادامه داد: شهیدان «سیدعبدالمحمد تقوی»، «سید محمد لطیف رضا توفیق»، «سیدیعقوب هاشمی» و «سیدرمضان سیروس» از شهدای روحانی استان کهگیلویه و بویراحمد بودند که در این عملیات به فیض شهادت نائل آمدند.

در ادامه، سردار حاج جعفر اسدی، معاون قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا (ص) به عنوان سخنران جلسه گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، شیاطین در جای‌جای کشور با جمهوری اسلامی درگیر شدند. از کردستان و خوزستان، تا سیستان‌وبلوچستان و جنگل‌های شمال و دیگر مناطق. و بعد در شرایطی که هنوز انقلاب اسلامی دوساله هم نشده بود، یک جنگ تمام‌عیار را به سرکردگی صدام و به پشتوانه استکبار جهانی علیه ما تدارک دیدند.

وی گفت: در این شرایط، جوان‌های غیرت‌مند و علاقه‌مند به اسلام برای مقابله با دشمنان وارد کارزار جنگ شدند. از جمله این عزیزان، حاج قاسم سلیمانی بود. در سال دوم دفاع مقدس یعنی سال ۶۱ با او آشنا شدم. در آن سال بنا بود سپاه پاسداران تیپ‌هایی را تدارک ببیند که بتواند در کنار ارتش باشد و عملیات کند. یکی از افرادی که باید برای رزمندگان اعزامی از کرمان، سیستان‌وبلوچستان و هرمزگان تیپ درست می‌کرد، حاج قاسم بود که خودش از کرمان اعزام شده بود.

سردار اسدی بیان کرد: شهید سلیمانی با وجود یک فرمانده تمام، ولی خودش را معرفی نمی‌کرد و هر وقت که کار به گزارش دهی می‌رسید کار نیروهایش را توضیح می‌داد و از شجاعت، دلاوری‌ها و پشتکارهای رزمندگان تحت امرش تعریف می‌کرد.

همرزم شهید سلیمانی در ادامه گفت: شهید سلیمانی تا زمان شهادت همه را به زیر پرچم ولایت فقیه دعوت می‌کرد.

سردار اسدی با بیان اینکه اصلاً نمی‌شود شهید سلیمانی را وصف کرد، ادامه داد: او ۷۰ درصد جانبازی داشت همیشه مقدار زیادی دارو مصرف می‌کرد و از چسب‌های مُسکنی که موضع را گرم می‌کرد، روی گردن، کمر و یا بازوهایش می‌انداخت که بتواند جلسه را ادامه بدهد و کار را پیش ببرد.

وی بیان کرد اکنون نوبت شما طلاب و روحانیون است که بیانیه «گام دوم انقلاب» است را به خوبی بیان کنید.

معاون قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا (ص) ادامه داد و گفت: بعد از گذشت چهل‌وسه سال از پیروزی انقلاب و تشکیل نظام اسلامی، با یاری خداوند و همراهی مردم و رهبران جامعه، نظام عرصه‌های سختی را مثل دفاع مقدس، تجزیه‌طلبی‌های ابتدای انقلاب، دوران سخت ترورها را پشت‌سر گذاشته است.

وی در پایان گفت: آن مسئله‌ای که الان جامعه را درگیر کرده، موضوع اثرگذاری بر باور، اراده‌، اعتماد و امید مردم است. که این وظیفه خطیر و بزرگ اول به عهده شما روحانیون است که با جهاد تبیین به اصل موضوع بپردازید و بعد به عهده دیگر مسئولان نظام است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • سجاد. ش IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۲
    0 0
    سلام خداوند متعال بر روح بلند شهدای اسلام و عرض خداقوّت خدمت حاج آقای بهشت
  • سید حمید IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۲
    0 0
    سلام خدا بر شهدا درود بر جامعه روحانیت خدا قوت