چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
نماز جمعه ارومیه

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قریشی گفت: فرح همسر شاه در خاطرات خود می نویسد؛ تمام عمرم را صرف سرکوب نیروهای کمونیست و چپ‌گرا کردم تا منافع غرب و در رأس آن آمریکا را حفظ کنم. هرچه به من گفتند از جان و دل پذیرفتم و مانند یک غلام حلقه به گوش، مجری دستورات منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای آنها بودم.

به گزارش به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی، امروز در خطبه‌های نماز جمعه ارومیه که در مصلای این شهر برگزار شد، با بیان این که خداوند وعده پیروزی به امتی که استقامت کند، داده است، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی خود به ماجرای حضرت موسی و فرعونیان اشاره کرد و فرمودند: خداوند در قرآن می‌فرماید؛ " وَ أَوْحَیْنا إِلی مُوسی أَنْ أَسْرِ بِعِبادِی إِنَّکُمْ مُتَّبَعُونَ فَأَرْسَلَ فِرْعَوْنُ فِی الْمَدائِنِ حاشِرِینَ" شبانه بنی اسرائیل را از شهر خارج کند و وقتی فرعونیان آن‌ها را دنبال کردند و به رود نیل رسیدند اصحاب حضرت موسی هراسان شدند و حضرت فرمود نگران نباشید خداوند با ماست و به دستور خداوند عصای خود را به نیل زد و نیل دو نیم شد و خداوند بنی اسرائیل را نجات و طاغوتیان را غرق کرد.

وی ادامه داد: رهبر انقلاب به این آیه استدلال کردند که خداوند متعال با ماست و ما را هدایت کرد و واقعاً هم در این ۴۳ سال دشمن هر چه که می‌توانستند بر کشور تحمیل کرد، فتنه‌ها را به راه انداختند، افراد نابکار را به پست‌های بالای مدیریت نفوذ دادند، بنی صدر جاسوس سیا بود، تحریم‌هایی که علیه ایران اعمال کردند که در تاریخ هیچ کشوری وجود ندارد.

امام جمعه ارومیه با بیان این که دشمن داعش را با هدف ضربه زدن به ایران به وجود آورد اما شکست خورد، گفت: خداوند متعال در قرآن بیان می‌کند؛ که همه شما امتحان می‌شوید و از منافقین توهین‌های زیادی خواهید شنید و اگر استقامت کنید پیروزی از آن شماست و در این کره خاکی فقط جمهوری اسلامی کشور امام زمان است و امکان ندارد ما استقامت کنیم و نصرت الهی با دستان امام زمان (عج) شامل حال ما نشود و یقیناً به پیروزی نهایی خواهیم رسید.

وی با بیان این که در عرصه نظامی در منطقه قدرتمندتر از ایران وجود ندارد و اگر بود تاکنون دشمن اقدام کرده بود، اضافه کرد: یکی از مشکلات ما مسائل اقتصادی است و آن هم به سمت حل شدن می‌رود و این استقامت مردم ایران در برابر این همه هجمه و فشارهای کشورهای بیگانه واقعاً معجزه است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با بیان این که برای استقلال و حریت ملت ایران اگر میلیون‌ها نفر شهید بشوند، ارزش دارد، افزود: برای امام خمینی (ره) گران بود که در رأس کشور فردی بود که در مقابل کفار و منافقین ذلیل بود و ملت را نیز خوار می‌کرد.

وی تصریح کرد: فرح پهلوی در خاطرات خود می‌نویسد؛ محمدرضا می‌گفت " من در جریان جنگ ظفار، به‌منظور حفظ امنیت دهانه خلیج‌فارس و عبور مطمئن نفت به‌سوی آمریکا، ژاپن و اروپا، سربازان ایرانی را به جنگ شورشیان چپ‌گرا فرستادم. تمام عمرم را صرف سرکوب نیروهای کمونیست و چپ‌گرا کردم تا منافع غرب و در رأس آن آمریکا را حفظ کنم. هرچه به من گفتند از جان و دل پذیرفتم و مانند یک غلام حلقه به گوش، مجری دستورات منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای آنها بودم.

حجت الاسلام و المسلمین قریشی ادامه داد: شاه در جریان تحریم نفتی اعراب، شیرهای نفتی را به روی اسرائیل و غرب باز کرد و هر سال میلیاردها دلار سرمایه کشور را برای خرید اسلحه و حمایت از مؤسسات آمریکا خرج می‌کرد و واقعیت شاه را باید در خاطرات حسین فردوست بخوانیم، اما بعد از انقلاب ایران آمریکا را تحقیر کرد و وقتی چند سال قبل ترامپ، رئیس جمهور ژاپن را پیش رهبری فرستاد، معظم له حتی به نامه ترامپ هم جواب نداد.

وی در پایان گفت: شاه از این که افسران بی عرضه دستش را می‌بوسیدند لذت می‌برد و با تکبر پیش آن‌ها حرکت می‌کرد، اما دست مقام معظم رهبری را سردار سلیمانی که دنیا را تحت تأثیر قرار داد، می‌بوسید معظم له با خضوع با ایشان برخورد می‌کردند.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha