چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
امام جمعه ماکو

حوزه/ افتخار به گذشته و امید به آینده دو رکن اصلی و در واقع خلاصه‌ی بیانیه‌ی گام دوم انقلاب است و امروز باید امید در کشور افزایش یاید.

به گزارش به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام سید محمد هاشمی امام جمعه ماکو در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن دعوت به تقوای الهی با اشاره به آیه ۲۹ سوره انفال گفت: اگر پرهیزگاری را شعار خود سازیم، خداوند برای ما نوری قرار می‌دهد تا بین حق و باطل را تشخیص دهیم و تقوی سبب افاضه نور معرفت و علم است.

امام جمعه ماکو ادامه داد: در ماه رجب، ماه عبودیت و بندگی، ماه نماز و روزه و دعا و استغفار قرار گرفته‌ایم و یکی از مهم‌ترین اعمال این ماه عمل اعتکاف است.

وی با اشاره به اهمیت اعتکاف، ادامه داد: علت اینکه در این سه روز از ماه رجب، به اعتکاف نگه داشتن در مسجد تأکید شده در مرحله اول به خاطر وجود روایاتی که از نبی مکرم اسلام و امام صادق در مرحله دوم اینکه انجام دادن اعمال ام داود که از جمله‌ی با عظمت‌ترین اعمال مستحبی در طول سال است که در این ایام قرار دارد.

حجت الاسلام هاشمی با اشاره به ایام الله دهه فجر، تصریح کرد: از جمله‌ی مهم‌ترین عواملی که موجب پیروزی انقلاب و تداوم آن گردید، حضور آگاهانه‌ی مردم در در صحنه‌های مختلف انقلاب بود.

وی بیان کرد: وقتی یک ملت اراده می‌کند تا خود را از زیر سلطه‌ی ظلم و جور خارج کند و سرنوشت خویش را تغییر دهد، خداوند نیز امدادهای غیبی را به سراغ آنها می‌فرستد، و پیروزی را نصیب آنان می‌گرداند.

امام جمعه ماکو بر لزوم بازخوانی بیانیه گام دوم انقلاب تاکید کرد و افزود: افتخار به گذشته و امید به آینده دو رکن اصلی و در واقع خلاصه‌ی بیانیه‌ی گام دوم انقلاب است و امروز باید امید در کشور افزایش یابد.

حجت الاسلام هاشمی در پایان ضمن قدردانی از زحمات مسئولین، تکمیل پروژه فاضلاب شهری و رفع کمبود آب شرب و اتمام تعریض خیابان امام ماکو را از جمله مطالبات مردمی دانست و از مسئولین خواست: مسئولین برای توسعه منطقه در حوزه‌های اقتصادی، گردشگری، فرهنگی، خدماتی و سایر عرصه‌ها در سال ۱۴۰۱، از حالا پیش‌بینی، برنامه‌ریزی و اقدامات لازم انجام را انجام دهند.

انتهای پیام / م ۷۲۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha