شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امام جمعه بندرعباس

حوزه / امام جمعه بندرعباس گفت: یکی از موضوعات و آسیب‌های مهمی که باید به آن پرداخت، آسیب بیکاری و عدم اشتغال است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بندرعباس، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده در خطبه‌های نماز جمعه بندرعباس که در مسجد جامع این شهر برگزار شد، اظهار کرد: یکی از موضوعات و آسیب‌های مهمی که باید به آن پرداخت، آسیب بیکاری و عدم اشتغال است.

وی، بیکاری را از مهم‌ترین معضلات جامعه دانست و عنوان کرد: باید از ابعاد مختلف به این چالش نگاه کرد. می‌توان این ادعا را داشت که بیش از نیمی از آسیب‌های گریبان‌گیر جامعه، معلول بیکاری است.

امام جمعه بندرعباس، بیکاری را علتی برای آسیب‌های دیگر دانست و ابراز کرد: اقتصاددان‌ها ۳ ویژگی را برای بیکاری و فرد بیکار تعریف کرده‌اند. اول اینکه انسان از نظر فیزیکی و سنی شرایط کار را داشته باشد، دوم، انسان به دنبال کار باشد و خود را به بازار کار عرضه کند و جویای کار باشد. اگر انسان جویای کار باشد و کار پیدا نکرد، آن موقع می‌توان گفت که شخص بیکار است.

وی تصریح کرد: نگاه برخی افراد به کار، پشت میز نشینی است، در حالی‌که نگاه اسلام اصلاً این‌چنین نیست. اگر فردی کار مناسب خود را پیدا نکرد باید دست پشت دست بگذارد؟ روش اهل بیت چیز دیگری بود.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، با ذکر این نکته که کار در اسلام عبادت محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: کدام مکتب، آئین و دین، نگاهش به کار نگاه عبادت و اخروی باشد. به تعبیر حضرت امام راحل که می‌فرمود: «اولین کارگر و کارگزار عالم خود خداوند است. چراکه نظام هستی را خلق و امور را تدبیر کرده است.» نگاه به کار در اسلام این‌چنین است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده اظهار کرد: در اسلام تعبیر شده است اگر کسی که تلاش می‌کند تا مخارج زندگی و خانواده خود را تأمین کند، مانند جهاد فی سبیل الله است. این موضوع نشان دهنده اهمیت و جایگاه کار کردن و روزی حلال در اسلام است.

وی تصریح کرد: عبادت ۷۰ جز دارد که افضل و بالاترین آن‌ها رزق حلال است. این بسیار نگاه بلندی است.

امام جمعه بندرعباس افزود: امام صادق (ع) کار را به عنوان پشتوانه دین معرفی می‌کند و می‌فرمایند: «طلب رزق از حلال را ترک نکن. کار پشتیبان دین است لذا هیچوقت کار را ترک نکن.»

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده ماه رجب را ماه خودسازی و بندگی دانست و تشریح کرد: این ماه دالان ورود به شعبان و رمضان است. رهبر عزیز انقلاب توصیه‌ای فرمودند. آن وقتی که ما به لحاظ شرایط کرونا از اعتکاف محروم باشیم و نتوانیم به جای بیاوریم. جایگزین آن را فراموش نکنیم.

وی عنوان کرد: نماز جعفر در ۳ روز ماه رجب سعنی ۱۳ تا ۱۵ رجب، را بخوانیم، چراکه این نماز آثار و برکات عجیبی در زندگی دارد.

امام جمعه بندرعباس ابراز کرد: ماه رجب، ماه تصفیه دل است و بندگان خداوند دل خود را از رذائل تصفیه خواهند کرد. اغلب ذکرهایی که در ماه رجب وارد شده است در حوزه استغفار و تزکیه است؛ چراکه آرام آرام می‌خواهیم خودمان را برای ماه شعبان و رمضان آماده کنیم.

انتهای پیام / ‏

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha