دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
جلال

حوزه/ سریال"جلال"، روایتگر وقایعی از سال های ۱۳۳۸ تا ۱۳۵۶ دیار آذربایجان و به خصوص قیام مردم تبریز در تاریخ ۲۹ بهمن ماه سال ۵۶ است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، یکی دیگر از سریال‌هایی که مرتبط با موضوعات انقلاب اسلامی است، "جلال" به کارگردانی حسن نجفی و تهیه‌کنندگی مهدی کریمی می‌باشد.

این اثر که در واقع محصول امور استان‌های رسانه ملی و مرکز صداوسیمای آذربایجان شرقی است، روایتگر وقایعی از سال‌های ۱۳۳۸ تا ۱۳۵۶ دیار آذربایجان است و قیام مردم غیور این خطه را در سال‌های منتهی به پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن ۵۷ روایت می‌کند.

در این سریال ۱۵ قسمتی، بازیگرانی چون حمیرا ریاضی، عمار تفتی، هادی افتخارزاده، مهران رجبی، رضا آبپاک، سنا پورسعیدی، کامیار شکیبایی، فاطمه شکری، حامد منافی و … به ایفای نقش پرداخته اند که در حد و اندازه سریال تولیدی مراکز استان‌ها، بازی آنها قابل قبول به نظر می‌رسد.

یکی از ایرادات وارد به این سریال ناظر به ریتم کند آن و تدوین نسبتاً ضعیف است و این در حالی است که مخاطب امروز علاقه مند به آثاری است که در عین محتوای مناسب، واجد جذابیت‌های فرمی و بصری لازم باشد و به اصطلاح شاهد تماشای اثری کند و کم کیفیت از حیث محتوایی و فرمی نباشد.

برخی از کارشناسان مسائل تاریخی البته نسبت به برخورد سطحی سازندگان سریال "جلال" با واقعه ۲۹ بهمن تبریز گلایه کرده بودند، اما با این حال نمی‌توان از تلاش عوامل تولید این مجموعه در نمایش غیرت اهالی آذربایجان در مقابله با نظام ستمشاهی پهلوی چشم پوشید، هر چند که طبعاً ضعف‌هایی نیز در این کار وجود داشته که قابل کتمان هم نیست.

‌نکته مهمی که در خصوص این قبیل آثار باید متذکر شد این است که رسانه ملی باید با حمایت هر چه بهتر از روند تولید این گونه سریال‌ها، نخست زمینه ظهور و بروز استعدادهای کمتر دیده شده در مراکز استان‌ها را فراهم کند و ثانیاً هم اینکه بر شمار محصولات باکیفیت خود از منظر فرمی و محتوایی با موضوعات مرتبط با انقلاب اسلامی بیفزاید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha