یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
جهاد تبیین

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت همدان گفت: جهاد تبیین جدی‌ترین و اصلی‌ترین راه مقابله با دشمن در شرایط فعلی است و قطعی بودن این گزاره نمایان است که در گام نهادن همه جانبه و فوری در جهاد تبیین، جبهه انقلاب نباید کوچک‌ترین تردیدی به خود راه بدهد.

حجت الاسلام علیرضا یوسفی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، در پاسخ به این پرسش که چرا جهاد تبیین به فرموده رهبر معظم انقلاب، فریضه فوری و قطعی است؟، اظهار داشت: در چند ماه اخیر مقام معظم رهبری در رابطه با جهاد تبیین رهنمودهایی داشتند که در دیدار اخیر با جمعی از فرماندهان نیروی هوایی، ایشان قید فوری و قطعی نیز به فرمان جهاد تبیین اضافه کردند و این نکته بسیار قابل تأمل می‌باشد.

مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت همدان به تشریح چرایی فوری بودن جهاد تبیین پرداخت و گفت: در شرایط فعلی شاهد حمله رسانه‌ای دشمن در بالاترین سطح و در ابعاد وسیع هستیم که در افکار عمومی کشور در حال پیشروی است و لذا تعلل در این برهه، قطعاً خسارات غیرقابل جبرانی به کشور تحمیل خواهد کرد.

حجت الاسلام یوسفی افزود: علت اینکه جهاد تبیین، فریضه قطعی است نیز به این دلیل است که، جهاد تبیین جدی‌ترین و اصلی‌ترین راه مقابله با دشمن در شرایط فعلی است و قطعی بودن این گزاره نمایان است که در گام نهادن همه جانبه و فوری در جهاد تبیین، نباید کوچک‌ترین تردیدی جبهه انقلاب به خود راه بدهد.

وی با تاکید بر اینکه موفقیت در عرصه جهاد تبیین شرایط را برای دست‌یابی به اهداف موجود در عرصه‌های مختلف فراهم می‌کند، یادآور شد: البته دور از واقع نیست که بگوییم پیروزی مؤثر در محورهای دیگر جهاد در انقلاب همانند اقتصادی، سیاسی، دیپلماسی، نظامی و امنیتی و علمی منوط به پیروزی در جهاد تبیین در شرایط فعلی است.

مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت همدان با بیان اینکه جهاد تبیین هم دفاعی است و هم تهاجمی، مطرح کرد: از آنجایی که دشمن همه جانبه در حال تهاجم می‌باشد و افکار عمومی و وضعیت فضای مجازی و رسانه‌ای کشور در موقعیت بازدارندگی و مطلوبی نیست، بنابراین می‌توان گفت جهاد تبیین دفاعی است.

وی تصریح کرد: البته با توجه به آنکه برآیند کلی از موضوع تبیین در کشور عمدتاً از دفاعی بودن آن گزارش می‌دهد، بنابراین از اصلی‌ترین تحولات در عرصه جهاد تبیین، تهاجمی شدن این مسئله است.

در بیان واقعیت، نقاط قوت و ضعف به درستی بیان شود

حجت الاسلام یوسفی با طرح این سؤال که راهبردهای جدی‌تر در جهاد تبیین در شرایط فعلی چیست، گفت: روایت صحیح، بالا بردن جنبه هنرمندانه روایت، بیان واقعیت‌ها، دستاوردها، پیشرفت‌ها و حماسه‌ها، مقابله با بزک دشمن داخلی و خارجی و مقابله با تخریب انقلاب و جبهه مرتبط با آن از مهم‌ترین راهکاری‌های کسب موفقیت در عرصه جهاد تبیین است.

وی با بیان اینکه در بیان واقعیت باید نقاط قوت و ضعف به درستی بیان شود، مطرح کرد: جبهه انقلاب ابتدا لازم است تا فهرستی از واقعیت‌ها را در اختیار داشته باشد و این یعنی جهاد تبیین.

مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت همدان خاطر نشان کرد: به طور مثال جمهوری اسلامی ایران، موفقیت‌های بزرگ اقتصادی داشته اما گرانی و تورم هم یک واقعیت است، بنابراین اینجا صورت مساله این است که چگونه رسانه اقتصاد ایران را روایت کند که نه به انکار و کم دیدن موفقیت‌های اقتصادی ختم شود و نه متهم به انکار ندیدن گرانی‌ها.

وی با تاکید بر اینکه در جهاد تبیین بیان دستاوردها و پیشرفت‌ها، نسبت به نقد کردن بسیار تأثیر گذار است، عنوان کرد: تاکید رهبر معظم انقلاب بر گنجاندن «حماسه» در جهاد تبیین، یک امر پیشرو در عرصه رسانه محسوب می‌شود و شاید می‌توان آن را به نوعی، یک راهبرد نوین کمتر گفته شده رسانه‌ای محسوب کرد.

حجت الاسلام یوسفی با اشاره به اینکه در کارنامه جامعه رسانه‌ای کشور، تمرکز بر بیان حماسه‌ها کم و البته محدود به چند سوژه ثابت و تکراری است، اظهار داشت: دفاع مقدس قطعاً یک حماسه بود، ولی آیا استقامت چهل ساله در برابر بزرگترین تحریم‌های تاریخ را نمی‌توان به عنوان یک حماسه مطرح کرد؟

وی با گلایه از کم توجهی رسانه‌ها به دستاوردها و موفقیت‌ها در طول سال‌های پس از انقلاب اسلامی، یادآور شد: در گذشته رسانه‌ای کشور، هم بیان حماسه جایگاه ثابت و مداومی نداشته و هم در بیان حماسه و به خصوص تنوع در موضوعات غیرنظامی نیز کم بوده است.

مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت همدان بیان اینکه از هزاران حماسه موجود در بطن چهل ساله انقلاب غفلت شده است، مطرح کرد: نقش جهاد تبیین در تهاجم ترکیبی دشمن، بسیار حساس است و لذا باید در عرصه‌های تقابل نظامی، امنیتی، اقتصادی، علمی، سیاسی و دیپلماسی کشور، جهاد تبیین به گونه‌ای ترکیب شود که حضور ثابت و فعال در این موضوعات داشته باشد.

انتهای پیام.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha