جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام جواد (ع)

حوزه/ محمدلو راه اندازی بحث های آزاد اجتماعی را از فعالیت های مهم امام جواد علیه السلام عنوان کرد و گفت: حضرت به طور علنی بحث آزاد را بنیان‌گذاری کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، وحیده محمدلو، امروز در مراسمی که به مناسبت ولادت حضرت امام جواد (ع) در مدرسه علمیه الزهرا (س) خوی برگزار شد، اظهار داشت: به دلیل اینکه امام رضا علیه السلام تا سن ۴۷ سالگی صاحب فرزند پسر نشده بودند و همین امر باعث یک سری شبهات درباره امامت خود حضرت و امامان بعد از ایشان شده بود و فرقه واقفیه هم در راستای همین شبهات ایجاد شده بود، امام جواد علیه السلام به مولود پر خیر و برکت شیعه معروف هستند.

وی ادامه داد: وقتی امام جواد علیه السلام به دنیا آمدند امام رضا علیه السلام درباره ولادت ایشان فرمودند، این مولودی است که پربرکت‌تر از او در شیعه زاده نشده است، و در حقیقت این مولود بابرکت امامت امام رضا علیه السلام و هم امامان بعدی از نسل امام حسین علیه السلام را اثبات کردند.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی افزود: امامت امام جواد علیه السلام در سن ۷ سالگی به عنوان اولین امامی که در سنین کودکی به امامت رسیدند، باز خیر و برکت به همراه داشت و مقدمه امامت امام زمان ارواحنافداه در سنین کودکی ۵ سالگی شد.

وی با بیان اینکه نام امام جواد علیه السلام هم نشان از جود و بخشندگی بی نظیر حضرت دارد، اضافه کرد: در توسل برای رفع حوائج مادی به خصوص درباره ازدواج و فرزند آوری به توسل به امام جواد علیه السلام از سوی بزرگان توصیه می‌شود.

محمدلو بیان کرد: دوران نوجوانی امام جواد علیه السلام و جهاد و مبارزه و سخت‌کوشی ایشان با دشمنان خدا هم پیام مهمی برای نسل نوجوان ما دارند که همچون الگوی بی نظیرشان امام جواد علیه السلام اهل پاکی و تلاش و آگاهی باشند و در جامعه نقش‌های بزرگ ایفا کنند.

وی افزود: به فرموده مقام معظم رهبری درس بزرگ امام جواد علیه السلام این است که در هنگامی که در مقابل قدرت‌های منافق و ریاکار قرار می‌گیریم باید همت کنیم که هوشیاری مردم را برای مقابله‌ی با این قدرت‌ها برانگیزیم.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی در ادامه راه اندازی بحث‌های آزاد اجتماعی را از فعالیت‌های مهم زمان امام جواد علیه السلام عنوان کرد و گفت:: امام جواد علیه السلام اولین کسی بود که به طور علنی بحث آزاد را بنیان‌گذاری کردند و در حضور مأمون عباسی، با علما و داعیه‌داران، درباره دقیق‌ترین مسائل سخن گفتند و برتری خود و حقانیت سخن خود را ثابت کرد و امروز هم مقام معظم رهبری بر ترویج بحث‌های آزاد تاکید دارند.

وی با بیان اینکه بحث آزاد در زمان ائمه‌ی هدی رایج بوده است و در زمان امام جواد (ع) به وسیله آن امام بزرگوار با آن شکل نظیف انجام گرفته است.، افزود: رهبر انقلاب می‌فرمایند؛ ما امروز اگر به بحث‌های آزاد پاسخ می‌دهیم به هیچ وجه به خاطر جوسازی‌هایی که از سوی بعضی از عناصر مخالف انجام می‌گیرد نیست، این سنت اسلامی ماست.

محمدلو تصریح کرد: آیت الله مصباح یزدی (ره) تاکید داشتند که قواعد اندیشیدنِ صحیح را به جامعه و جوانان بیاموزیم.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی در ادامه به جهاد تبیین اشاره کرد و گفت: جهاد تبیین که حضرت آقا روی آن تاکید کردند و متولیان و اصحاب رسانه‌ها و هرکس که با افکار عمومی مردم سروکار دارد را موظف به انجام آن دانستند، یکی از راه‌های آن استفاده از شیوه بحث آزاد امام جواد علیه السلام است، یعنی همان کرسی‌های آزاد اندیشی که مقام معظم رهبری بر روی آن تاکید دارند.

وی افزود: حقایق و واقعیت‌های اسلام و انقلاب را با دلایل متقن و منطقی در بحث‌های گروهی با جوانان مطرح کنیم و سؤالات و شبهات نوجوانان و جوانان را با خونسردی و آرامش بشنویم و با دلایل منطقی در پی پاسخگویی باشیم.

محمدلو با بیان اینکه نوجوانان و جوانان قلب‌هایشان پاک است اگر با مهربانی با ایشان برخورد شود، حقایق را قبول می‌کنند، اضافه کرد: در برابر طوفان تبلیغات مأیوس کننده و ناامید کننده دشمن، و سیاه نمایی آن‌ها باید به صورت جهادی وارد میدان شویم و نسل جوان را دریابیم که همه ما در برابر خون هزاران شهیدی که برای حفظ این انقلاب جان شیرین خود را فدا کردند، مسئولیم.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha