جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
سید محمد حسین چاوشیان

حوزه/ رئیس مؤسسه خانواده اسلامی و تربیت معنوی خاتم گفت: رسانه‌ها یکی از رکن‌های اساسی خانواده محوری هستند البته در معنای عام آن که همه رسانه‌ها را در برمی‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، محمدحسین چاوشیان در پنجمین پیش‌نشست اولین کنفرانس بین‌المللی خانواده و تربیت معنوی با عنوان «رسانه خانواده محور؛ الزامات و راهبردها» با اشاره به اهمیت خانواده محوری در جامعه اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در سال ۹۵ سیاست‌های ۱۶ گانه خانواده را ابلاغ کردند که اگر این برنامه‌ها به‌خوبی اجرایی شود شاهد یک جامعه خانواده محور خواهیم بود.

وی بیان داشت: در دو بند این سیاست‌ها رهبر معظم انقلاب به‌صراحت از محور بودن خانواده در در تمامی سطوح فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و … سخن گفته‌اند.

چاوشیان با بیان این که خانواده محور بودن با مفاهیمی همچون خانواده دوستی متفاوت است، تصریح کرد: زمانی که صحبت از سیاست‌گذاری خانواده می‌شود باید دقت داشته باشیم که این مسئله با سیاست‌گذاری خانواده محور متفاوت است.

وی تصریح کرد: در دهه‌های اخیر در حوزه سیاست‌گذاری خانواده موفق نبوده‌ایم و اساساً سیاست‌گذاری ما خانواده محور نبوده است.

پژوهشگر حوزه زنان و خانواده افزود: مسئله خانواده محوری را باید در دو بخش سازمانی و عمومی بررسی کرد، در حوزه سازمانی تاکنون خانواده محور نبودیم و این اشکال وارد است.

وی بیان داشت: در حوزه ساحت عمومی می‌توان گفت که هیچ‌کدام از نهادهای کشور خانواده محور نیستند، در سپهر یا فرهنگ عمومی که مهم‌ترین رکن آن رسانه است، متأسفانه این ضعف در حوزه رسانه نیز وجود دارد که رسانه ما نیز خانواده محور نیست. البته این ضعف در حوزه خانوادگی نیز وجود دارد و ما در این حوزه نیز خانواده محور نیستیم.

رئیس مؤسسه خانواده اسلامی و تربیت معنوی با انتقاد از دانشگاه‌ها تصریح کرد: دانشگاه‌ها نه‌تنها خانواده محور نیستند، بلکه مخالف خانواده نیز هستند.

وی ادامه داد: حوزه علمیه نیز باید در این زمینه برنامه‌ریزی داشته باشد انتظار این است که بانوان طلبه جامعه به سطحی از دانش برسند که بتوانند مدارج عالیه تحصیلی دست پیدا کرده و مبلغان معارف دینی باشند که در عمل این مهم اتفاق نمی‌افتد.

استاد دانشگاه ابراز داشت: رسانه یکی از رکن‌های اساسی خانواده محوری است البته در معنای عام آن که همه رسانه‌ها را در برمی‌گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha