یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام محسنی

حوزه/ حجت الاسلام محسنی گفت: هر خیری که در دنیا به انسان می‌رسد، در سایه احترام به والدین است. حتی حضور بر سر مزار پدر و مادر نیز می‌تواند در زندگی تأثیر بگذارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از رشت، حجت الاسلام داوود محسنی، روز یکشنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ به مناسبت ولادت با سعادت امیرالمومنین علی (ع)، در جمع معاونان و کارکنان مدیریت حوزه علمیه گیلان گفت: هر خیری که در دنیا به انسان می‌رسد، در سایه احترام به والدین است. حتی حضور بر سر مزار پدر و مادر نیز می‌تواند در زندگی تأثیر بگذارد.

معاون تهذیب و تربیت حوزه علمیه گیلان افزود: خدمت به والدین توفیق می‌خواهد و این توفیق نصیب هر کسی نمی‌شود.

وی ادامه داد: از روایات استفاده می‌شود که حرمت مادر بیشتر از پدر است؛ یک نفر خدمت پیامبر (ص) رسید و گفت مادرم پیر است، زمین گیر شده و من لقمه در دهان او می‌گذارم و او را تر و خشک می‌کنم و هر کاری که در بچگی برای من انجام داده، برایش انجام می‌دهم، آیا حقش را ادا کرده ام؟ حضرت فرمودند «خیر»، زیرا حق مادر با هیچ خدمتی ادا نمی‌شود.

معاون تهذیب حوزه علمیه گیلان در پایان گفت: شیخ مرتضی انصاری مادرش را بر روی شانه می‌گذاشت و به حمام می‌برد تا زن‌ها او را بشویند و مجدد بر روی شانه می‌گذاشت و به منزل می‌آورد و می فرمود مگر در عالم از مادر، سنگین وزن تر برای رسیدن به خدا داریم؟

انتهای پیام ‏

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha